Proterra Catalyst e2 stanovil nový rekord v dojezdu elektrobusů

 

Elektrobus značky Proterra stanovil pro svou kategorii nový rekord v dojezdu. Na jedno nabití svých baterií ujel 1101,2 mil (1772,2 km).

Kalifornská společnost Proterra Inc. byla založena v roce 2004 a od svého počátku se specializuje na vývoj a výrobu elektřinou poháněných městských autobusů. V současnosti její vozidla provozuje 42 společností rozmístěných prakticky po celých Spojených státech amerických, v jejichž službách je již více než 400 elektrobusů značky Proterra.

Mladá společnost v minulosti již několikrát demonstrovala dojezd svých vozidel a například v září loňského roku její elektrobus vybavený bateriemi s kapacitou 440 kWh dokázal na jedno nabití ujet 603 mil (970,4 km).

Tentokrát byl k rekordní jízdě použit model Catalyst E2 Max jehož elektromotoru o výkonu 220 kW poskytovaly potřebnou energii baterie s kapacitou 660 kWh. Toto vozidlo v první polovině letošního září vyrazilo na testovací okruh Navistar Proving Grounds v New Carlisle ve státě Indiana a na jedno nabití svých baterií ujelo 1101,2 mil (1772,2 km).

K dosažení takové vzdálenosti vedle samotných kvalit konstrukce autobusu a jeho pohonného ústrojí přispěly i podmínky na testovacím okruhu, na němž celá jízda probíhala a rovněž specifický styl jízdy, jejíž průměrná rychlost byla údajně 15 mil za hodinu (24,14 km/h).

Proterra Catalyst E2: Elektrobus s dojezdem přes 560 km

Značku Proterra v současnosti zastupuje modelová řada Catalyst, která je nabízena ve dvou základních provedeních s různými celkovými délkami a přepravní kapacitou. Proterra Catalyst E2 na tyto modely přímo navazuje, ale výrazně je ve všech svých verzích překonává svými jízdními výkony.

Proterra Catalyst E2 je třináctimetrový dvounápravový městský autobus se sedadly pro 40 cestujících a prostorem pro 37 stojících pasažérů, v jehož konstrukci jsou mimo jiné využita i uhlíková vlákna. Ta mají výrazný podíl na udržení hmotnosti vozidla pod 18.000 kg. K dispozici je v současnosti i jedenáctimetrové provedení, které sdílí techniku s delšími verzemi.

Pohonnou jednotkou je elektromotor o výkonu 220 kW, jemuž potřebnou energii poskytují baterie s kapacitou 440 až 660 kWh. Nejvyšší zde uvedenou kapacitou disponují baterie provedení E2 Max použitého k rekordní jízdě.

Proterra Catalyst E2 Max, která je vlajkovou lodí své řady především díky kapacitě svých baterií, dosahuje maximální rychlosti 105 km/h a zrychluje z 0 na 32 km/h za 6,8 s. Podle oficiálních materiálů společnosti Proterra se má dojezd E2 Max v reálnem provozu s ohledem na profil zvolené trasy a zatížení cestujícími pohybovat kolem 563 km. Dobíjení baterií s kapacitou 660 kWh pak má v depu zabrat okolo pěti hodin.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
Zdroj: Proterra Inc.

Štítky Profi Elektromobil Video Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu ovládl Real Madrid

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu…

Basketbalistům Fenerbahce Istanbul s českým pivotem Janem Veselým těsně unikla obhajoba titulu v Evropské lize,…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…