První dojmy: Hyundai i20
Nová generace vozu Hyundai i20 útočí především designem karoserie a většími rozměry. Tento mix, který samozřejmě podléhá směru Fluidic Sculpture, má za úkol zaujmout evropské zájemce o malý hatchback ve větší míře, než nová generace Škody Fabia. První statické dojmy překvapily, jenže…
Naživo vypadá nová i20 jako zmenšená i30 z Nošovic, trochu „říznutá“ extravagantním Velosterem. Ve srovnání s předchozí generací přídi prospěly výraznější světlomety a šestiúhelníková maska chladiče, doslova revoluci pak představuje ztvárnění sloupku C karoserie s výraznou hranou, která navazuje na decentní křídlo nad oknem pátých dveří. Zezadu se pak připravte na drobný problém s rozpoznáváním – podobnost s i30 je totiž značná.
Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s konkurenty | ||||
Model | Hyundai i20 | Ford Fiesta | Volkswagen Polo | Peugeot 208 |
Délka [mm] | 4035 | 3969 | 3972 | 3965 |
Šířka [mm] | 1734 | 1722 | 1682 | 1739 |
Výška [mm] | 1474 | 1495 | 1453 | 1460 |
Rozvor [mm] | 2570 | 2489 | 2470 | 2538 |
Objem zav. prostoru [l] | 326 | 281 | 280 | 285 |
Zatímco karoserie narostla do délky i do šířky, výška se zmenšila, aby vůz vypadal dynamičtěji. Nad hlavou zbývá dostatek prostoru i dlouhánům, šířka kokpitu je zcela adekvátní dané třídě (pocit vpředu je podobný jako u Fabie), a díky dostatečně širokým možnostem nastavení volantu si ideální pozici za volantem najdete poměrně rychle. Přehlédnout nejde nový panel klimatizace, samotná středová konzola s novými tlačítky je však pouhou evolucí předchozích pořádků. Drtivá většina dílů interiéru je navíc vyrobena z tvrdých plastů, nikterak výrazné měkčení najdeme pouze v horní části přístrojové desky.
Vzadu už budou mít vyšší postavy velký problém. Při svých 190 centimetrech jsem se zde totiž nevešel jak s koleny, tak hlavou, druhou připomínku však dávám za vinu panoramatickému střešnímu oknu, bez něj zbývá zhruba dvoucentimetrová rezerva. Nástupní prostor je navíc poměrně malý a vystupování rozhodně neusnadňují vysoké prahy. Celkově se vzadu cítíte dost klaustrofobicky, což dále umocňují nízká boční okna.
Hyundai i20 – Srovnání rozměrů s předchozí generací | |||
Generace | od 2014 | do 2014 | Rozdíl [mm] |
Délka [mm] | 4035 | 3995 | 40 |
Šířka [mm] | 1734 | 1710 | 24 |
Výška [mm] | 1474 | 1490 | -16 |
Rozvor [mm] | 2570 | 2525 | 45 |
Objem zavazadelníku [l] | 326 | 295 | 31 |
Abych však vůz pouze nehanil, je třeba zmínit pár drobností o zavazadelníku. Ten má objem 326 litrů, dost vysokou nákladovou hranu, velmi skladnou ložnou plochu a od kokpitu jej oddělují opěradla nesouměrně dělená v poměru 3:2. O způsobu jejich sklopení není třeba diskutovat, stejně jako v případě Fabie navíc vznikne zhruba deseticentimetrový schod.
Všimli praktických háčků na nákupní tašky a popruhů na suchý zip, které však nevypadají nikterak věrohodně. Samotná podlážka zavazadelníku by mohla být vyrobena z tvrdšího materiálu, po jejím vyklopení najdete prostor pro plnohodnotné rezervní kolo a povinnou výbavu.