Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 nastupuje v nové generaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 9. 2014 • 12:10
35
10
Zobrazit náhledy (35)
Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20
Hyundai představuje druhou generaci svého malého hatchbacku krátce před jeho výstavní premiérou na pařížském autosalonu.

Začátkem letošního srpna Hyundai začalo s odhalování druhé generace i20 prostřednictvím skic a videa, na něž navázala první série fotografií. Nyní korejský konkurent nové Fabie představuje svůj interiér i techniku.

Tvary nové i20 pokračují v trendu designérského směru Fluidic Sculpture, který Hyundai postupně inovuje. Pod křivkami se podepsalo evropské designové centrum značky sídlící v německém Rüsselsheimu.

Přídi vozu dominuje výrazná šestiúhelníková maska chladiče, hlavní světlomety jsou nadále opticky spojeny úzkou linkou. Netradičním detailem jsou tmavě zbarvené C-sloupky, které mají profil auta opticky prodlužovat. Koncové svítilny jsou proti minulé generaci výrazně širší a zasahují až do víka zavazadlového prostoru.

Nový Hyundai i20 se pyšní LED světly pro denní svícení a světelné diody jsou použity i v zadních světlech. Součástí výbavy bude mimo jiné i parkovací kamera a poprvé pro i20 nabídne jihokorejská automobilka panoramatické střešní okno.

Ve srovnání s první generací i20 novinka povyrostla a její rozvor se prodloužil o 45 mm na 2570 mm. Celková délka vozu pak narostla ze současných 3995 mm na 4035 mm. Šířka se zvětšila ze 1710 mm na 1734 mm, zatímco výška ze zmenšila ze 1490 mm na1474 mm.

Z prodloužení a rozšíření karoserie mají profitovat především cestující. V případě interiéru totiž Hyundai uvádí nárůst prostoru pro přední cestující v oblasti nohou o 24 mm na 1098 mm, v bocích o 6 mm na 1301 mm, v ramenou o 15 mm na 1365 mm a pro hlavy o 33 mm na 1038 mm. Pro cestující na zadním sedadle pak mají být k dispozici tyto míry: 794 mm pro nohy, 1350 mm pro ramena a 978 mm pro hlavy. Vzadu se pak mají relativně pohodlně usadit i tři dospělé osoby.

Zavazadlový prostor má základní objem 326 litrů oproti současným 295 litrům. Po složení zadních sedadel má být k dispozici až 1042 litrů pro zavazadla.

Vedle většího vnějšího rozměrů a zvětšeného vnitřního prostoru hodlá Hyundai k novému i20 přilákat i prostřednictvím výrazně vylepšeného odhlučnění interiéru a za použití kvalitnějších materiálů na povrchu palubní desky a výplní dveří. Právě tyto části jsou vyrobeny z materiálu TPO (Thermal Plastic Olefin), vynikajícího dlouhou životnosti a především skutečností, že je měkčený a velmi příjemný na pohled i dotyk.

Paleta pohonných jednotek nabídne dvě výkonové verze zážehového čtyřválec o objemu 1,25 l a vrcholnou benzinovou motorizací při uvedení na trh bude čtrnáctistovka s výkonem 74 kW (100 k). Zájemce o vznětové motory mají uspokojit turbodiesely 1,1 CRDi a 1,4 CRDi.

Hyundai i20– technické údaje
Motor1,251,251,41,1 CRDi1,4 CRDi
Převodovka5M5M6M (4A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]12481248136811201396
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]

>]

55/550062/600074/600055/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]122/4000122/4000134/3500180/1750-2500240/1500-2500
Max. rychlost [km/h]160170184 (170)159175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,613,111,6 (13,2)16,012,1

Nové Hyundai i20 se má stát pro svou posádku příjemným i bezpečným společníkem. K pohodě v interiéru má vedle již zmiňovaného odhlučnění a nových plastů přispět i řada úložných prostorů, nové odstíny čalounění nebo panoramatická střecha s posuvnou přední částí a sluneční clonou.

Nad bezpečnostní cestujících bude u všech verzí bdít ABS, ESC, VSM, ESS, asistent rozjezdu do kopce a šestice airbagů. Na přání bude k dispozici systém sledování jízdního pruhu.

Vývoj nové generace Hyundai i20 probíhal v Evropě a o výrobu malého hatchbacku pro evropský trh se postará turecká továrna Izmit.

Vrcholem nabídky se pak má stát sportovní verze N. Při jejím vývoji chce Hyundai využít své zkušenosti ze světového šampionátu v rallye. Kvůli chystané paletě sportovně zaměřených modelů s označením N automobilka dokonce otevřela výzkumné a vývojové středisko u Nürburgringu.

Témata
5. 9. 2014 07:49
Re: Pěkné a tuctové autíčko....
Rozvor i20 by tomu i odpovídal, celkové rozměry už ale ne. Jinak jezdit v i20 z těch promo fotek bych se vůbec nestyděl. Stejně tak bych se nestyděl v nové fabce :-)
4. 9. 2014 21:47
Re: Pěkné a tuctové autíčko....
Ostré hrany měl už Getz ;-) teď už je jiné desetiletí.
Jsi si jistý že je větší vrstva zinku lepší?Ty asi moc nevíš o protikorozní ochraně zinkováním,že?Raději nocoment. :-!
4. 9. 2014 20:58
Re: Pěkné a tuctové autíčko....
Jojo, na Fabii si pockas, ale tady uz vis ze to bude mit malo zinku >:D
Fabii se fakt nespletes, hrany jak na favoritu a kastle tuctove 5dverova jako u vetsiny tuctovych hatchu. Dnesni skodovacky design vypada docela levne, jak i Rapida, tak u OIII, takze silne pochybuji ze Fabia neco prevalcuje. I20 zatim na fotkach vypada vyspele a klidne by ji nekdo mohl hadat o tridu vetsi.
4. 9. 2014 19:32
Re: Pěkné a tuctové autíčko....
Netvrdím, že se nejedná o celkem hezký tuctový vůz, ale na rozdíl od posmívané Fabie se toto auto zařadilo do řady unifikovaných okulacených vozů od Fordu, Peugeotu, Citroenu, Oplu a podobných. Fabie se nemusí líbit každému (já si počkám na vizuální skutečnost před tím, než bych kritizoval), ale rozhodně si ji s ničím nespletete. A to již nehovořím o antikorozní úpravě, kde má Hjundé rozhodně oproti Fabii co dohánět. Toho zinku na podvozkové části skutečně mnoho není. Pro někoho nepodstatná maličkost, pro jiného naopak důležité kritérium.
4. 9. 2014 17:43
Hezoun
Sice na titulní fotce jsem se lek že na mně zírá nějakej z dnešních Pažoutů (nesleduju je tak nevim jestli spíš 208 nebo 308, splývaji mi atd) ale jinak je hezkej. A hlavně čísla na budíkách nemá hlavou dolu. Za to u mně velký plus ! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku