2.10. 2014 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

První dojmy: Seat Leon X-Perience

První dojmy: Seat Leon X-Perience
 

Vzpomínáte na Alteu Freetrack? Novinka v řadě Leon je něco podobného, jenom se nesnaží být MPV. Lehký terén ale zvládne, přičemž bonusem je stálý pohon všech kol.

Po pětidveřovém hatchbacku, třídveřovém SC, pětidveřovém kombi ST a ostrém Cupra je dalším modelem v řadě Leon třetí generace terénnější verze X-Perience. V zásadě jde o jakousi španělskou Škodu Octavia Scout případně Volkswagen Golf Alltrack, jenž má v Paříži taktéž premiéru.

Leon X-Perience poznáte na první pohled. Přední i zadní lemy blatníků jsou orámovány plastovými nástavci a to stejné platí o prazích. Jinak je vůz po technické stránce shodný s běžným Leonem ST. Nechybějí ani diodové světlomety, v jejichž zavádění byl Leon spolu se sesterskou Audi A3 průkopníkem. V kabině vládne prvotřídní ergonomie. Palubní deska orientovaná na řidiče je u Seatů tradicí, však si vzpomeňte na první Toledo. Co vadí, jsou spodní úchyty bezpečnostních pásů, ty nejsou u žádného z vozů postaveného na architektuře MQB pohyblivé. V praxi tak zejména útlejším postavám pás dole dobře nepřilne k tělu. Již tradičně skvělá je pozice za volantem: sedí se relativně nízko, rozsah nastavení volantu je velký, což řidiči odlišných postav jistě ocení.

Seat Leon X-Perience: Španělský scout

Čím se Leon X-Perience liší od běžného kombi po technické stránce? Předně světlou výškou zvýšenou o 27 milimetrů. S koupí Leona X-Perience získáte automaticky vyspělý pohon všech kol a to bez ohledu na to, jaký motor zvolíte. Řešen je elektrohydraulickou lamelovou spojkou Haldex páté generace. Předností je rychlé připojení pohonu zadní nápravy, takže jsou dobře splněny protichůdné požadavky na úspornost a průchodnost terénem. V porovnání se čtvrtou generací je systém rovněž jednodušší: tím, že je pohon všech kol standardem, je i nejslabší verze vybavena zadní čtyřprvkovou nápravou.

K pohonu Leonu slouží hned několik jednotek. Zkraje budou k dispozici pouze ty výkonnější. Z turbodieselů je to dvoulitr TDI se 110, respektive se 135 kW. Druhý jmenovaný je standardně spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, první s manuálem o stejném počtu převodů. Ze zážehových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1.8 TSI. V příštím roce by se měla paleta agregátů rozrůst směrem dolů. Už teď je jisté, že o vznětovou 1.6 TDI. Vrcholný turbodiesel má i některá technická zlepšení, třeba přední brzdy mají větší průměr kotoučů (312 oproti 288 mm). Dále dostal kompresní poměr snížený z 16,2 na 15,8:1.

Prodej nového Leonu X-Perience bude v Česku zahájen v prosinci. Ceny zatím nebyly stanoveny, ale vzhledem k tomu, na jaký model vůz cílí, je lze vcelku odhadnout…

Volkswagen Golf Alltrack: Někdy i 2 cm pomohou

Seat Leon Cupra

Na stánku Seatu poutal značnou pozornost také Leon Cupra. Na první pohled se od běžného nijak neliší, teprve podrobnější zkoumání odhalí rozdíly. Tím hlavním jsou originální kola. Jejich průměr 19 palců sice koresponduje s těmi u běžné varianty, avšak přesto jsou zcela nová.

Mají větší takzvaný zális, neboli hloubku náboje. Důvodem je použití velkých brzd. A zatímco s kotouči by problém nebyl, v této třídě rozhodně neobvyklé čtyřpístkové třmeny by u standardních ráfků dělali neplechu. Prostě by se do nich nevešly.

Jinak se vůz mechanicky shoduje s klasickou Cuprou. To znamená třeba použití elektrohydraulického závěru diferenciálu VAQ (Vordechaschquersperre) zlepšujícího ovladatelnost v zatáčkách bez toho aniž by vám v kopci plném vlásenek hořely brzdy.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 












Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…