Volkswagen Golf Alltrack: Někdy i 2 cm pomohou
Volkswagen v Paříži představí dalšího člena rodiny Golf a současně blízkého příbuzného mladoboleslavské Octavie Scout a španělského Leonu X-Perience. Jedná se o model Alltrack, což je kombík, vybavený standardně haldexovou čtyřkolkou 4Motion a elektronickým uzamykáním předního diferenciálu, ochranným plastovým spodním bodykitem včetně nástavců blatníků a mírně zvýšenou světlou výškou, v tomto případě o 20 mm.
Pokud patříte k odpůrcům automobilů SUV, ale často jezdíte po nezpevněných cestách, může být takovýto crossover volbou pro vás. Volkswagen jeho lepší průchodnost terénem obohatil o "offroadověji" vyhlížející nárazníky a samotná zvýšená světlost patrně není zásluhou modifikací podvozku, ale použití větších kol - výřezy blatníků se zjevně zmenšily, místo aby se zvětšily.
Golf Alltrack bude k dostání od příštího roku se čtyřmi motory - pouze jedním benziňákem 1.8 TSI o výkonu 132 kW a točivém momentu 280 N.m (s dynamickými parametry 7,8 s a 217 km/h) a tří turbodieselů. Základní 1.6 TDI má 81 kW a 250 N.m, zrychlí na stovku za 12,1 s a jede až 187 km/h. Doplňují ji dvě verze čtyřválce 2.0 TDI, ten nejsilnější poskytuje 135 kW a 380 Nm, což mu zajistí zrychlení 0-100 km/h za 7,8 s a maximální rychlost 219 km/h, stačit by vám ale mohl i 110kW, jemuž to na stovku trvá o 1,1 s déle a spokojí se s rychlostí 208 km/h.
Kombinace jednotlivých motorů s převodovkami zatím není známa, Volkswagen se ale chlubí třeba i tím, že Golf Alltrack zvládne táhnou brzděný přívěs s váhou až dvě tuny. Na autě tohoto typu pochopitelně nesmí chybět ani střešní ližiny pro případ, že by nestačil obří kufr.