Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Subaru WRX STI

Subaru WRX STi
Subaru WRX STi
Subaru WRX STi
Subaru WRX STi
22 Fotogalerie
Modře lakovaná karoserie, zadeček s výrazným spoilerem a výrazný otvor v kapotě, to přece nemůže být jiné auto než Subaru. A taky, že ano.

Koncepty od Subaru mívají jednu nevýhodu. Bývají to krásné vozy lákající na nový model, který ve srovnání s nimi je velice usedlý a jeho tvary zklamou. U nové generace Subaru WRX STI to neplatí, design tohoto automobilu se vážně povedl.

Automobil má dynamický postoj, i při stání na místě se zdá, jako by chtělo okamžitě vyrazit vpřed. Příď zdůrazňuje sportovní zaměření auta, výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče s logem Subaru a zkratkou STI doplňují mračící se světla a otvor v kapotě.

Dominantním prvkem zádě je výrazný spoiler, nepřehlédnutelné jsou ale také dva páry dvojitých koncovek výfuku po stranách, které jsou od sebe odděleny difusorem.

Při usednutí dovnitř řidiče sedačka příjemně obejme, vpředu se rýsuje vyboulená kapota, v zrcátku je zase vidět vysoký přítlačný spoiler, který nekazí tolik výhled vzad jako u odvěkého rivala – Mitsubishi Lancer Evolution. Řadicí páka padne příjemně do ruky, dráhy převodovky jsou krátké. Volant je v dolní části zkosený, prvek dříve vyhrazený sportovním modelům od Audi je stále ve více autech.

Posaz se zdá lepší než v Mitsubishi. Pozice za volantem ale vyvolává jen jednu myšlenku, která se na výstavišti moc nehodí. Člověk by zkrátka nejraději nastartoval motor a vyrazil vpřed, a to pěkně rychle. Škoda, takový nápad by asi pracovníci Subaru a jeho ženevském stánku moc neocenili, klíček v zapalování navíc chybí.

Plasty jsou sice tvrdé, jejich zpracování je ale lepší než v Mitsubishi. Navíc palubní deska působí mnohem modernějším dojmem, to je ale způsobeno také faktem, že Lancer Evolution už je docela stařeček, v prodeji je od roku 2007.

Vzadu jsme se kvůli menším oknům cítili stísněněji než v Lanceru Evolution. Na nedostatek prostoru si ale stěžovat nemůžeme, prostoru pro nohy je dostatek. Díky vyboulení stropu je tu pak více místa nad hlavou než u konkurenta, nad sedákem je 92 centimetrů, o dva více než v Lanceru.