6.3. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)
 

Ženeva je místem premiéry nové generace amerických supersportů. Vedle nového Viperu tu nechybí ani Corvette Stingray.

Na ženevském stánku automobilky Chevrolet nechybí ani sedmá generace Corvette, která dostala staronový přídomek Stingray. Vystavené vozy jsou jediné dva exempláře, které má výrobce v současnosti k dispozici pro prezentaci.

Automobil dostal výrazný muskulantní design s ostře řezanými linkami, který už z dálky dává najevo, že je Corvettou a ne nějakým jiným supersportem. Tohle prostě není italská opera, ale americký hard rock. Dominantou zádě jsou úzké chladicí otvory po stranách a především čtyři koncovky výfuku uprostřed nárazníku evokující svým tvarem trumpety. Rozdělené hranaté koncové svítilny však připomínají pony-car Chevrolet Camaro.

Z boku se obě karosářské varianty liší chladicími otvory nad zadními podběhy. U kabrioletu totiž chybějí, kvůli mechanismu plátěné střechy. Zajímavostí u otevřené Corvette Stingray je i panel karoserie prostupující mezi sedadly do kabiny.

Plátěná střecha se dá elektricky otevřít pomocí dálkového ovladače na klíči. Střecha se dá otevírat nebo zavírat i během jízdy, a to do rychlosti 50 km/h.

Jízdu s otevřeným nebem nad hlavou však umožňuje také kupé. Automobil totiž opět disponuje snímatelným střešním panelem, díky čemuž je vůz ve skutečnosti targou. Panel je vyroben z karbonových vláken, což pomáhá snížit hmotnost auta i jeho těžiště. Karbonová je také kapota. I tyto prvky pomáhají k rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v ideálním poměru 50:50.

Výrobce klade důraz na perfektně zpracovaný interiér. Použité materiály působí hodnotným dojmem a jsou příjemné na dotek, což je změna proti předchůdci. Příjemně se drží také volant, jak se na správný sporťák sluší a patří.

Zajímavým detailem je madlo na centrálním tunelu, podobné jako u Lamborghini Murciélago. Spolujezdec se tak má při ostré jízdě pevně držet.

O pohon Corvette Stingray se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 335 kW (450 koní). Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím sedmistupňového manuálu (Corvette Stingray tím zdraví Porsche 911). Na vybraných trzích bude k dispozici i šestistupňový automat.

Na evropských trzích se zákazníci nové Corvette dočkají na přelomu letošního a příštího roku. Na americkém trhu se vůz začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Vyráběny budou pouze vozy s levostranným řízením.

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Selfie z koncentráku: Američanka se znemožnila před celým světem

Selfie z koncentráku: Američanka se znemožnila před…

Všechno má své meze. Že focení selfie není vždy vhodné, ví po Zdeňku Škromachovi, který se fotil u pomníku obětí…

Víme, co předcházelo nehodě, po které bojuje Michal Hrůza o život!

Víme, co předcházelo nehodě, po které bojuje Michal…

Byl to hokej! Svědek incidentu ve Stodolní ulici vypověděl, že předtím, než zpěvák Michal Hrůza (43) upadl na…

 

iSport.cz

To bylo všechno? Nedostala jsi mě, vzkázal König Tour de France

To bylo všechno? Nedostala jsi mě, vzkázal König…

ONLINE 13.15 | Poprvé se nedokázal udržet nejlepších, nohy mu ztěžkly a do cíle dorazil skoro 4 minuty za…

Velké SROVNÁNÍ Sparty a Plzně. Kdo má lepší základní sestavu?

Velké SROVNÁNÍ Sparty a Plzně. Kdo má lepší základní…

Už v pátek se nanovo rozběhne boj o titul ve fotbalové lize. Ačkoliv se asi nejvýrazněji posílil Jablonec, za…

 

Reflex.cz

Dva strašné osudy, dvě skvělé knihy

Dva strašné osudy, dvě skvělé knihy

V odeonské Světové knihovně nedávno vyšel román Hrad od autorky Návštěvy bandy rváčů: neodtrhnete se, dokud…

VILIAM BUCHERT: Poslanci ČSSD dělají ze svých voličů pitomce a rozpolcenost strany věští další slabou vládu

VILIAM BUCHERT: Poslanci ČSSD dělají ze svých voličů…

Vládnoucí sociální demokracie a premiér Bohuslav Sobotka již delší dobu vydávají hodně energie na to, aby…