Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)

David Bureš
Diskuze (2)
Ženeva je místem premiéry nové generace amerických supersportů. Vedle nového Viperu tu nechybí ani Corvette Stingray.

Na ženevském stánku automobilky Chevrolet nechybí ani sedmá generace Corvette, která dostala staronový přídomek Stingray. Vystavené vozy jsou jediné dva exempláře, které má výrobce v současnosti k dispozici pro prezentaci.

Automobil dostal výrazný muskulantní design s ostře řezanými linkami, který už z dálky dává najevo, že je Corvettou a ne nějakým jiným supersportem. Tohle prostě není italská opera, ale americký hard rock. Dominantou zádě jsou úzké chladicí otvory po stranách a především čtyři koncovky výfuku uprostřed nárazníku evokující svým tvarem trumpety. Rozdělené hranaté koncové svítilny však připomínají pony-car Chevrolet Camaro.

Z boku se obě karosářské varianty liší chladicími otvory nad zadními podběhy. U kabrioletu totiž chybějí, kvůli mechanismu plátěné střechy. Zajímavostí u otevřené Corvette Stingray je i panel karoserie prostupující mezi sedadly do kabiny.

Plátěná střecha se dá elektricky otevřít pomocí dálkového ovladače na klíči. Střecha se dá otevírat nebo zavírat i během jízdy, a to do rychlosti 50 km/h.

Jízdu s otevřeným nebem nad hlavou však umožňuje také kupé. Automobil totiž opět disponuje snímatelným střešním panelem, díky čemuž je vůz ve skutečnosti targou. Panel je vyroben z karbonových vláken, což pomáhá snížit hmotnost auta i jeho těžiště. Karbonová je také kapota. I tyto prvky pomáhají k rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v ideálním poměru 50:50.

Výrobce klade důraz na perfektně zpracovaný interiér. Použité materiály působí hodnotným dojmem a jsou příjemné na dotek, což je změna proti předchůdci. Příjemně se drží také volant, jak se na správný sporťák sluší a patří.

Zajímavým detailem je madlo na centrálním tunelu, podobné jako u Lamborghini Murciélago. Spolujezdec se tak má při ostré jízdě pevně držet.

O pohon Corvette Stingray se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 335 kW (450 koní). Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím sedmistupňového manuálu (Corvette Stingray tím zdraví Porsche 911). Na vybraných trzích bude k dispozici i šestistupňový automat.

Na evropských trzích se zákazníci nové Corvette dočkají na přelomu letošního a příštího roku. Na americkém trhu se vůz začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Vyráběny budou pouze vozy s levostranným řízením.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Balkan
6. 3. 2013 18:08
Re: Western culture
že woow? >:D práve týmto si u mňa obhájili 2,0 turbo v Cadillacu ATS..a podpíšem im aj výrobu hatchbacku s 1,6 alebo 1,4 motorom...(aj dieselom)...toto je...automobilovvy orgazmus- farba nádherna, ja by som k nej priradil skôr sivý interier,ale ...vyzera neskutočne..interier,otrcha som si zvykal,ale je nádherny a..ten motor... :yes: :yes: :yes: 6200ccm chlapci 6,2 V8...takto si predstavujem downsizing
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2013 14:46
Western culture
V tý šedý je to ale "nátěr" :yes: A tentokrát u mě vede otevřená verze, ta se fakt povedla.