6.3. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)
 

Ženeva je místem premiéry nové generace amerických supersportů. Vedle nového Viperu tu nechybí ani Corvette Stingray.

Na ženevském stánku automobilky Chevrolet nechybí ani sedmá generace Corvette, která dostala staronový přídomek Stingray. Vystavené vozy jsou jediné dva exempláře, které má výrobce v současnosti k dispozici pro prezentaci.

Automobil dostal výrazný muskulantní design s ostře řezanými linkami, který už z dálky dává najevo, že je Corvettou a ne nějakým jiným supersportem. Tohle prostě není italská opera, ale americký hard rock. Dominantou zádě jsou úzké chladicí otvory po stranách a především čtyři koncovky výfuku uprostřed nárazníku evokující svým tvarem trumpety. Rozdělené hranaté koncové svítilny však připomínají pony-car Chevrolet Camaro.

Z boku se obě karosářské varianty liší chladicími otvory nad zadními podběhy. U kabrioletu totiž chybějí, kvůli mechanismu plátěné střechy. Zajímavostí u otevřené Corvette Stingray je i panel karoserie prostupující mezi sedadly do kabiny.

Plátěná střecha se dá elektricky otevřít pomocí dálkového ovladače na klíči. Střecha se dá otevírat nebo zavírat i během jízdy, a to do rychlosti 50 km/h.

Jízdu s otevřeným nebem nad hlavou však umožňuje také kupé. Automobil totiž opět disponuje snímatelným střešním panelem, díky čemuž je vůz ve skutečnosti targou. Panel je vyroben z karbonových vláken, což pomáhá snížit hmotnost auta i jeho těžiště. Karbonová je také kapota. I tyto prvky pomáhají k rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v ideálním poměru 50:50.

Výrobce klade důraz na perfektně zpracovaný interiér. Použité materiály působí hodnotným dojmem a jsou příjemné na dotek, což je změna proti předchůdci. Příjemně se drží také volant, jak se na správný sporťák sluší a patří.

Zajímavým detailem je madlo na centrálním tunelu, podobné jako u Lamborghini Murciélago. Spolujezdec se tak má při ostré jízdě pevně držet.

O pohon Corvette Stingray se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 335 kW (450 koní). Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím sedmistupňového manuálu (Corvette Stingray tím zdraví Porsche 911). Na vybraných trzích bude k dispozici i šestistupňový automat.

Na evropských trzích se zákazníci nové Corvette dočkají na přelomu letošního a příštího roku. Na americkém trhu se vůz začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Vyráběny budou pouze vozy s levostranným řízením.

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Vyražte do přírody a... rozhlédněte se z rozhleden!

Vyražte do přírody a... rozhlédněte se z rozhleden!

Rádi se díváme. Fascinují nás dálky, okolí a vůbec nadhled z výšky – jak jinak si vysvětit, že v Česku je…

Elišku nesl mrtvou v náručí! Tři kilometry od místa, kde ji zabil

Elišku nesl mrtvou v náručí! Tři kilometry od místa,…

I když už Roman K. (25) obviněný z vraždy Elišky (†9) sedí ve vazbě, policisté dál pátrají po svědcích, kteří…

 

iSport.cz

Výhra nad Nizozemskem posunula Česko o 7 míst v žebříčku

Výhra nad Nizozemskem posunula Česko o 7 míst v žebříčku

Čeští fotbalisté se v novém vydání žebříčku FIFA posunuli o sedm míst na 28. pozici. Pomohlo jim k tomu…

Hráče Edmontonu učí jezdit olympijský šampion v krasobruslení

Hráče Edmontonu učí jezdit olympijský šampion v…

Asi nebude své svěřence mučit, aby se naučili trojitý salchow nebo skákali odpíchnutý rittberger. Nicméně bývalý…

 

Reflex.cz

Islámští bojovníci chtějí zavraždit papeže, varuje irácký vyslanec Vatikán

Islámští bojovníci chtějí zavraždit papeže, varuje…

Podle informací britského deníku Telegraph mají islámští radikálové v hledáčku svých zbraní hlavu katolické…

Roztančený semafor: Lidem v Lisabonu se na zelenou čeká příjemněji

Roztančený semafor: Lidem v Lisabonu se na zelenou…

Čekání je otravné, to na semaforech obzvlášť. A je jedno, jestli jste chodec nebo řidič. Nebaví to nikoho z nás.…