6.3. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)

První statické dojmy: Corvette Stingray nabízí ve dvou verzích jízdu bez střechy (+ video)
 

Ženeva je místem premiéry nové generace amerických supersportů. Vedle nového Viperu tu nechybí ani Corvette Stingray.

Na ženevském stánku automobilky Chevrolet nechybí ani sedmá generace Corvette, která dostala staronový přídomek Stingray. Vystavené vozy jsou jediné dva exempláře, které má výrobce v současnosti k dispozici pro prezentaci.

Automobil dostal výrazný muskulantní design s ostře řezanými linkami, který už z dálky dává najevo, že je Corvettou a ne nějakým jiným supersportem. Tohle prostě není italská opera, ale americký hard rock. Dominantou zádě jsou úzké chladicí otvory po stranách a především čtyři koncovky výfuku uprostřed nárazníku evokující svým tvarem trumpety. Rozdělené hranaté koncové svítilny však připomínají pony-car Chevrolet Camaro.

Z boku se obě karosářské varianty liší chladicími otvory nad zadními podběhy. U kabrioletu totiž chybějí, kvůli mechanismu plátěné střechy. Zajímavostí u otevřené Corvette Stingray je i panel karoserie prostupující mezi sedadly do kabiny.

Plátěná střecha se dá elektricky otevřít pomocí dálkového ovladače na klíči. Střecha se dá otevírat nebo zavírat i během jízdy, a to do rychlosti 50 km/h.

Jízdu s otevřeným nebem nad hlavou však umožňuje také kupé. Automobil totiž opět disponuje snímatelným střešním panelem, díky čemuž je vůz ve skutečnosti targou. Panel je vyroben z karbonových vláken, což pomáhá snížit hmotnost auta i jeho těžiště. Karbonová je také kapota. I tyto prvky pomáhají k rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v ideálním poměru 50:50.

Výrobce klade důraz na perfektně zpracovaný interiér. Použité materiály působí hodnotným dojmem a jsou příjemné na dotek, což je změna proti předchůdci. Příjemně se drží také volant, jak se na správný sporťák sluší a patří.

Zajímavým detailem je madlo na centrálním tunelu, podobné jako u Lamborghini Murciélago. Spolujezdec se tak má při ostré jízdě pevně držet.

O pohon Corvette Stingray se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 335 kW (450 koní). Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím sedmistupňového manuálu (Corvette Stingray tím zdraví Porsche 911). Na vybraných trzích bude k dispozici i šestistupňový automat.

Na evropských trzích se zákazníci nové Corvette dočkají na přelomu letošního a příštího roku. Na americkém trhu se vůz začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Vyráběny budou pouze vozy s levostranným řízením.

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Zpověď záchranáře z Uherského Brodu: Vrah dal obětem ránu jistoty!

Zpověď záchranáře z Uherského Brodu: Vrah dal obětem…

Tolik mrtvých najednou jsem neviděl. To řekl Blesku záchranář, který s kolegy vstoupil před dvěma měsíci do…

Očima Františky: Nadchne Zemanův vkus Vatikán?

Očima Františky: Nadchne Zemanův vkus Vatikán?

Náš pan prezident Miloš Zeman byl ve Vatikánu a prvnímu muži svatého města přivezl pozornost v podobě několika…

 

iSport.cz

Ottawa zadělává s Montrealem na drama, Pittsburgh vypadl

Ottawa zadělává s Montrealem na drama, Pittsburgh vypadl

SOUHRN | Hokejisté New Yorku Rangers porazili v úvodním kole play off NHL doma Pittsburgh 2:1 v prodloužení,…

CELÝ SESTŘIH: Mizerný Baník se topí v krizi. V Jihlavě prohrál 0:2

CELÝ SESTŘIH: Mizerný Baník se topí v krizi. V…

Dva góly během jediné minuty přinesly fotbalistům Jihlavy výhru 2:0 v duelu 25. kola první ligy s Baníkem…

 

Reflex.cz

Reportáž: Mladík byl odsouzen za pokus o vraždu bez jediného důkazu

Reportáž: Mladík byl odsouzen za pokus o vraždu bez…

V únoru před dvěma lety kdosi přepadl v Hořicích kadeřnici, téměř ji umlátil k smrti a okradl. Tehdy dvacetiletý…

Poslanec Tejc: Míříme k prokuratuře a neomezené moci

Poslanec Tejc: Míříme k prokuratuře a neomezené moci

Velká rizika zneužití a nedostatečné kontrolní pojistky vidí poslanec a předseda ústavněprávního výboru…