Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA Hybrid Air: Místo baterek stlačený vzduch

Michal Fokt
Diskuze (9)
Koncern Peugeot-Citroën se pochlubil s konceptem nového hybridního systému Hybrid Air, naplánovaného do sériové výroby za tři roky. Elektromotor a akumulátory v něm nahradí stlačený vzduch!

Už za tři roky se pod kapotami vozů značek koncernu Peugeot-Citroën objeví nový hybridní systém, jenž je podle tvrzení PSA dalším významným krokem k dosažení spotřeby 2 l na 100 km. Jeho největším rozdílem oproti současným hybridním systémům je, že spalovacímu motoru dělá společnost nikoli elektromotor a akumulátory, ale nádrž na stlačený vzduch a hydraulické čerpadlo a motor, to vše zkombinováno s automatickou planetovou převodovkou.

PSA sice zatím nezabíhá do podrobností, ale je zřejmé, že stlačený vzduch plní stejnou funkci, jako elektromotor a akumulátory u současných systémů, jen se energie rekuperuje prostřednictvím kompresoru do stlačeného vzduchu a ten je zpětně využíván k roztáčení předních kol.

Systém umožňuje jízdu jak pouze na benzinový motor, což bude systém využívat při ustálené jízdě vyššími rychlostmi na dálnici, hybridní pohon bude aktivován při potřebě intenzivnější akcelerace, ve městě nebo na běžných silnicích a pro město bude použitelný bezemisní pohon na stlačený vzduch a to v rozsahu 60-80 % jízd v aglomeracích.

Jak ukazuje video, Hybrid Air bude zkombinován s tříválcovými motory a bude vyhrazen pouze malým autům, tedy Citroënu C3, Peugeotu 208 a některým jejich derivátům. Tyto vozy by měly jezdit s kombinovanou spotřebou 2,9 l na 100 km a s emisemi oxidu uhličitého 69 g/km. Vypadá to geniálně jednoduché a výrobně nenáročné, bude to ale skutečně schopné porazit v mixu dynamiky a ekonomiky provozu klasické systémy, reprezentované v tomto případě Toyotou Auris Hybrid?

Michal Fokt
Diskuze (9)
6. 10. 2014 09:28
Re: Pár chyb
Velice zajímavé tvrzení. Mohu se zeptat na zdroj těchto informací, popř. kde zjistit více o dané problematice?
26. 1. 2013 01:19
Re: Pár chyb
Emise CO2 neberu jako argument, CO2 je sám o sobě neškodný plyn. Horší jsou pevné částice a ty bohužel mají nebezpečnější moderní diesely s vysokotlakým vstřikem. Staré TDI v Lupu je proti nim zcela neškodné, pevné částice které produkuje jsou tak velké, že těžko můžou uškodit. Zato pevné částice z moderních dieselů jsou podobně nebezpečné jako azbest jak uznala i WHO. Pronikají přes plicní sklípky přímo do krve a způsobují všechny druhy rakoviny a leukémie.
24. 1. 2013 07:32
Re: Pár chyb
si zisti, co vypusta z vyfuku to tvoje velebene Lupo 1,2 TDI a co vypustaju z vyfuku moderne motory s rovnakym alebo aj vyssim vykonom. tam je ten pokrok. neda sa obmedzit emisie bez toho, aby bolo treba urobit vela inych kompromisov.
24. 1. 2013 00:24
Pár chyb
Tohle nemůže spolehlivě fungovat. Možná kdyby tam byla používaná jen energie stlačeného vzduchu, tak by to šlo. Takhle by vlastně ta vysokotlaká nádoba fungovala jako velký píst, k tomu naprosto skvěle utěsněný jinak se dostane vzduch do oleje a konec. Dále se mi nelíbí umístění tlumiče výfuku vedle tlakové nádoby a stejně tak vzadu - opět tlaková nádoba vedle nádrže s benzínem.
A výsledek tohoto složitého krámu? Spotřeba stejná jako u starého VW Lupo 1.2 TDI, se kterým se reálně dalo zajet i pod 3 l nafty na 100. Tak kde je ten pokrok?!
Btw. já jezdím s Chatenetem po městě za 3 litry nafty úplně v pohodě, akorát občas trochu zdržuju, 4kW do kopce nejsou úplně ideální :-)
Avatar - KubikCv
23. 1. 2013 21:36
Prasopsi
Dokud se nezmění metodika výpočtů normované spotřeby,tak se budou dál vyvíjet tyhle prasopsi... :no:
Kolik emisí se vypustí při výrobě těchto kujvítek? To je jen marketing a pseudoekologie...dělá se mi z toho všeho akorát mdlo ;-\