Puritalia 427: Muší váha se spoustou koní
Nejslavnější dílo Carrolla Shelbyho se stalo inspirací pro dvoumístný italský roadster Puritalia 427, který na svůj vzor odkazuje i svým označením. Novinka je prvním vozem mladé italské značky a je určena pro milovníky lehkých roadsterů s výkonnými motory.
Základem Puritalie 427 je hliníkový polomonokok tvořící interiér, který doplňují vpředu i vzadu pomocné rámy z ocelových trubek. Karoserii tvoří panely z kompozitních materiálů. Cílem je dosažení nízké hmotnosti při dosažení vysoké tuhosti konstrukce. Podvozek využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení kol, stavitelní tlumiče i stabilizátory.
V přídí italského roadsteru se stejně jako v případě Cobry ukrývá osmiválec značky Ford, ale označení 427, které v krychlových palcích znamená sedm litrů, nekoresponduje s jeho objemem. Použit je totiž osmiválec o objemu 5,0 litru z aktuálního Mustangu Boss 302.
Italská firma nabízí svůj roadster v atmosférickém provedení disponujícím výkonem 326 kW (445 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 530 Nm při 4250 min-1. Druhou možnost představuje kompresorem přeplňovaná verze s výkonem kW (605 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 640 Nm při 4500 min-1.
Síla motoru je u obou verzí přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky se zesílenou spojkou. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál. Brzdový systém využívá kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti a čtyřpístkové třmeny.
Dvoumístný roadster stojící na 19 a 20palcových kolech obutých do pneumatik Pirelli P Zero o rozměrech 275/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu je dlouhý 4350 mm a má rozvor náprav 2601 mm. Puritalia 427 je široká 1952 mm, vysoká 1255 mm a má rozchod kol 1590 mm vpředu a 1600 mm vzadu.
Puritalia Automobili uvádí, že její prvotina má hmotnost 1090 kg a ta má být rozložena mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. O jízdních výkonech se výrobce prozatím nezmiňuje a neuvádí ani cenu vozu.