Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qoros: Trojice modelů pro Ženevu na nových fotografiích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (47)
Značka Qoros zveřejnila nové fotografie trojice svých modelů jen pár týdnu před ženevským autosalonem a přidala i několik informací o jejich technice.

Pro novou čínsko-izraelskou automobilku Qoros bude letošní ženevský autosalon první velkou autoshow, kde se představí. Svoji premiéru chystá ve velkém stylu, na stánku v Ženevě se pochlubí hned třemi automobily.

Prvním z nich je kompaktní čtyřdveřový model 3 Sedan, jehož podobu Qoros odhalil již v prosinci loňského roku. Elegantní a zároveň dynamicky působící automobil stojí na podvozku s rozvorem náprav 2690 mm. Jeho karoserie je dlouhá 4615 mm, široká 1839 mm a vysoká 1445 mm.

Při uvedení na trh bude 3 Sedan nabízen s dvojicí zážehových čtyřválců o objemu 1,6 litru. První z nich disponuje výkonem 93 kW a točivým momentem 155 N.m při 3900 min-1. Druhý je přeplňován výfukovým turbodmychadlem a má výkon 115 kW a točivý moment 210 N.m při 2500 min-1.

Oba motory budou standardně spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a pro oba bude za příplatek k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka. S atmosférickým motorem má 3 Sedan akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,0 s a s přeplňovanou jednotkou má zrychlení zvládnout za 9,0 s.

Kromě výše zmíněných motorů jsou v současnosti ve vývoji ještě dvě další přeplňované zážehové pohonné jednotky, které mají být vybaveny přímým vstřikováním paliva i variabilním časováním ventilů a splňovat emisní normu Euro 6. První z nich je tříválec 1,2 litru s výkonem 97 kW a druhým je čtyřválec 1,6 l s výkonem 136 kW.

Tyto připravované motory mají standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání dodávanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Standardem pro Qoros 3 Sedan budou 16palcová kola a bude možné jej objednat i s 18palcovými koly. Brzdový systém využívá kotouče o průměru 320 mm vpředu a 285 mm vzadu. Samozřejmostí je ABS a ESP.

Interiér má nabídnout dostatek prostoru pěti cestujícím a slušnou standardní výbavu, v níž nechybí klimatizace, audiosystém, elektrické ovládání oken i vnějších zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání a šest airbagů.

Palubní deska je jednoduchá a současně moderní, volant se zploštěním ve spodní části se zdá mít dostatečně masivní věnec a odpor rozhodně nevyvolává ani pohled na ovladače na středovém panelu. Obrazovka s úhlopříčkou 8" bude standardem!

Zavazadlový prostor nabídne základní objem 450 litrů a bude jej možné zvětšit prostřednictvím sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 3:2.

Prodej sedanu se na čínském trhu rozeběhne ve druhé polovině letošního roku a Evropa se jej má dočkat před koncem roku.

Dva sesterské koncepty 3 Cross Hybrid a 3 Estate naznačují podobu chystaného kompaktního hatchbacku a kombi. Tvary jejich karoserie navrhl tým okolo designéra Gerta Volkera Hildebranda, který do prosince 2010 pracoval u Mini. Automobilka přiznává, že jsou studie ovlivněny německým designem.

Koncept 3 Cross Hybrid stojí na stejné platformě se shodným rozvorem náprav jako sedan a použije benzinový motor pohánějící přední kola, zatímco elektromotor bude pohánět kola zadní. Podobně řešený hybridní pohon (byť diesel-elektrický) již nabízí koncern PSA Peugeot-Citroën.

Zážehovou jednotkou má být přeplňovaný tříválec o výkonu 97 kW a doplňovat jej bude elektromotor s výkonem 50 kW uložený pod zavazadlovým prostorem. Mezi motorem a převodovkou je pak umístěn ještě jeden elektromotor, který má sloužit ke startování benzinového tříválce. Elektrickou energii elektromotorů poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 1,9 kWh.

Qoros uvádí, že 3 Cross Hybrid má být v čistě elektrickém jízdním režimu schopen dosahovat maximální rychlosti 120 km/h a ujet okolo čtyř kilometrů. Z 0 na 100 km/h má hybrid akcelerovat za méně než 7,0 s.

Studie 3 Estate pak má nabídnout velkorysou a všestrannou kabinu, a to díky bohatým možnostem uspořádání sedadel. Kombi navržené s ohledem na evropský trh přímo vychází ze sériového sedanu, ale Qoros prozatím neuvádí žádné bližší informace o jeho rozměrech, objemu zavazadlového prostoru a jízdních výkonech.

Všechny tři představené vozy jsou postavené na stejné modulární platformě. Ta podle slov Volkera Steinwaschera, místopředsedy představenstva automobilky Qoros, umožňuje navrhnout nové vozy rychle a účinně. V plánu je mnoho modelů s touto platformou.

Automobilka Qoros vznikla již v roce 2007, založily ji izraelská investiční společnost Israel Corporation a čínský výrobce aut Chery Automobile. Výroba automobilů bude probíhat v právě budované továrně v Changshu, městě ležícím severozápadně od Šanghaje. Od zahájení prodeje modelu 3 Sedan chce Qoros uvádět na trh v průměru jeden vůz za každých šest měsíců.

V plánech je vedle sedanu, kombi a hatchbacku také kompaktní SUV HQ3 Cross. Absolvent designu na univerzitě v Coventry Jamie Barrett pak ve spolupráci s designéry Qorosu navrhl studii sporťáku Flagship, která má naznačovat, kde by tato značka mohla být v roce 2020.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (47)
Avatar - Misanick
17. 2. 2013 15:53
Re: EU
Bohužel používám, a nejen z Číny. Dětská práce existuje i v některých zemích EU. Ale to už je na jinou diskusi.
Jen bych byl rád, kdybychom mohli spolu diskutovat v méně agresivní rovině.
Avatar - twistedTSD
16. 2. 2013 18:29
Re: EU
Ale nechat se kvůli nižší ceně zlákat na auto vyrobené (kdoví jakým způsobem) v Číně... :no:
Avatar - Misanick
16. 2. 2013 16:27
Re: EU
Nevím, podle čeho soudíš, že jsem inteligent, ale v EU bohužel převažuje import nad exportem. A s Čínou to nejsou zdravě fungující obchodní vztahy, pokud jsou automobilky dotovány státem. O dětské práci ani nemluvím. Musel bych blít, kdybych věděl, že na mém autě pracoval někdo, komu nebylo ještě ani 10 let :no: .
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2013 08:52
Re: Cinska korozia
je fajn mat nejaku zalubu..... ale skus sa venovat napr sportu a nie buzeracii kecami :yes:
Avatar - Misanick
16. 2. 2013 08:26
EU
Žijete v EU, tak kupujte auta z EU, pokud chcete mít práci. Máte snad malý výběr evropských značek?