Qoros: Trojice modelů pro Ženevu na nových fotografiích

 

Značka Qoros zveřejnila nové fotografie trojice svých modelů jen pár týdnu před ženevským autosalonem a přidala i několik informací o jejich technice.

Pro novou čínsko-izraelskou automobilku Qoros bude letošní ženevský autosalon první velkou autoshow, kde se představí. Svoji premiéru chystá ve velkém stylu, na stánku v Ženevě se pochlubí hned třemi automobily.

Prvním z nich je kompaktní čtyřdveřový model 3 Sedan, jehož podobu Qoros odhalil již v prosinci loňského roku. Elegantní a zároveň dynamicky působící automobil stojí na podvozku s rozvorem náprav 2690 mm. Jeho karoserie je dlouhá 4615 mm, široká 1839 mm a vysoká 1445 mm.

Při uvedení na trh bude 3 Sedan nabízen s dvojicí zážehových čtyřválců o objemu 1,6 litru. První z nich disponuje výkonem 93 kW a točivým momentem 155 N.m při 3900 min-1. Druhý je přeplňován výfukovým turbodmychadlem a má výkon 115 kW a točivý moment 210 N.m při 2500 min-1.

Oba motory budou standardně spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a pro oba bude za příplatek k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka. S atmosférickým motorem má 3 Sedan akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,0 s a s přeplňovanou jednotkou má zrychlení zvládnout za 9,0 s.

Kromě výše zmíněných motorů jsou v současnosti ve vývoji ještě dvě další přeplňované zážehové pohonné jednotky, které mají být vybaveny přímým vstřikováním paliva i variabilním časováním ventilů a splňovat emisní normu Euro 6. První z nich je tříválec 1,2 litru s výkonem 97 kW a druhým je čtyřválec 1,6 l s výkonem 136 kW.

Tyto připravované motory mají standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání dodávanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Standardem pro Qoros 3 Sedan budou 16palcová kola a bude možné jej objednat i s 18palcovými koly. Brzdový systém využívá kotouče o průměru 320 mm vpředu a 285 mm vzadu. Samozřejmostí je ABS a ESP.

Interiér má nabídnout dostatek prostoru pěti cestujícím a slušnou standardní výbavu, v níž nechybí klimatizace, audiosystém, elektrické ovládání oken i vnějších zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání a šest airbagů.

Palubní deska je jednoduchá a současně moderní, volant se zploštěním ve spodní části se zdá mít dostatečně masivní věnec a odpor rozhodně nevyvolává ani pohled na ovladače na středovém panelu. Obrazovka s úhlopříčkou 8" bude standardem!

Zavazadlový prostor nabídne základní objem 450 litrů a bude jej možné zvětšit prostřednictvím sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 3:2.

Prodej sedanu se na čínském trhu rozeběhne ve druhé polovině letošního roku a Evropa se jej má dočkat před koncem roku.

Dva sesterské koncepty 3 Cross Hybrid a 3 Estate naznačují podobu chystaného kompaktního hatchbacku a kombi. Tvary jejich karoserie navrhl tým okolo designéra Gerta Volkera Hildebranda, který do prosince 2010 pracoval u Mini. Automobilka přiznává, že jsou studie ovlivněny německým designem.

Koncept 3 Cross Hybrid stojí na stejné platformě se shodným rozvorem náprav jako sedan a použije benzinový motor pohánějící přední kola, zatímco elektromotor bude pohánět kola zadní. Podobně řešený hybridní pohon (byť diesel-elektrický) již nabízí koncern PSA Peugeot-Citroën.

Zážehovou jednotkou má být přeplňovaný tříválec o výkonu 97 kW a doplňovat jej bude elektromotor s výkonem 50 kW uložený pod zavazadlovým prostorem. Mezi motorem a převodovkou je pak umístěn ještě jeden elektromotor, který má sloužit ke startování benzinového tříválce. Elektrickou energii elektromotorů poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 1,9 kWh.

Qoros uvádí, že 3 Cross Hybrid má být v čistě elektrickém jízdním režimu schopen dosahovat maximální rychlosti 120 km/h a ujet okolo čtyř kilometrů. Z 0 na 100 km/h má hybrid akcelerovat za méně než 7,0 s.

Studie 3 Estate pak má nabídnout velkorysou a všestrannou kabinu, a to díky bohatým možnostem uspořádání sedadel. Kombi navržené s ohledem na evropský trh přímo vychází ze sériového sedanu, ale Qoros prozatím neuvádí žádné bližší informace o jeho rozměrech, objemu zavazadlového prostoru a jízdních výkonech.

Všechny tři představené vozy jsou postavené na stejné modulární platformě. Ta podle slov Volkera Steinwaschera, místopředsedy představenstva automobilky Qoros, umožňuje navrhnout nové vozy rychle a účinně. V plánu je mnoho modelů s touto platformou.

Automobilka Qoros vznikla již v roce 2007, založily ji izraelská investiční společnost Israel Corporation a čínský výrobce aut Chery Automobile. Výroba automobilů bude probíhat v právě budované továrně v Changshu, městě ležícím severozápadně od Šanghaje. Od zahájení prodeje modelu 3 Sedan chce Qoros uvádět na trh v průměru jeden vůz za každých šest měsíců.

V plánech je vedle sedanu, kombi a hatchbacku také kompaktní SUV HQ3 Cross. Absolvent designu na univerzitě v Coventry Jamie Barrett pak ve spolupráci s designéry Qorosu navrhl studii sporťáku Flagship, která má naznačovat, kde by tato značka mohla být v roce 2020.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 





 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…