Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Vítěz předchozích dvou ročníku Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) vede po prvním dnu i letošní ročník.

Po polovině z dvanácti rychlostních zkoušek čtvrtého podniku TrueCam mistrovství ČR v automobilových soutěžích je na cestě za patnáctým vítězstvím v řadě v rámci národního šampionátu.

Kopecký má po šesti zkouškách převahu 26 sekund před Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5), který boduje do českého i slovenského mistrovství. Ovšem hned za „Valdou“ je to časově našlapané: Třetí Miroslav Jakeš ztrácí na druhé místo pouhých 3,7 sekundy a Václav Pech dalších 4,2 sekundy.

Loterie s pneumatikami

Průběh úvodní sekce ovlivnil déšť, který „navštívil“ především druhou erzetu. Smůlu měl Martin Vlček, který předčasně skončil na třetím měřeném testu, kde opustil trať. První dvě zkoušky vyhrál Kopecký, ve třetí byl nejrychlejší Pech.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Správná byla volba měkčí směsi pneumatik, která se hodila na první dvě zkoušky. Na třetí už se přehřívaly, ale dalo se to ustát.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5):: Na první i druhé erzetě jsem ztratil po vlastních chybách. Jednou mi zhasl motor a podruhé jsem musel couvat ve vracáku. Volba pneumatik byl dobrá a díky proměnlivému počasí jsme na některých místech trati našli limity auta.

Rallye Hustopeče: Kopecký popatnácté?

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Nepovedla se nám volba pneumatik, trochu jsme zariskovali a nevyšlo to. Na druhé erzetě, kde bylo mokro, jsme měli tvrdý slick, ale povedlo se nám to ustát. Odneslo to naštěstí pouze otvírání mých dveří. Ve srovnání s tréninkem chybí na některých místech protikatovací zábrany (znemožňují zkracování zatáček) a neumím si vysvětlit proč. Místy je to pro jezdce nebezpečné.

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Bylo to hrozně náročné, hlavně na pneumatiky. Zkoušeli jsme to nějak namixovat, první dvě zkoušky byla střední směs a poslední pak s měkkou do kříže. Zrovna ta erzeta ale byla bohužel suchá a naše volba se ukázala jako nepříliš ideální. Ale v pohodě, snažíme se nijak extrémně neriskovat. Dalo by se jet rychleji, ale nechceme prostě dělat zbytečné hlouposti. Pro další sekci jenom změníme volbu pneu.“

Grzegorz Gryb (Škoda Fabia R5): „První dvě zkoušky byly hodně rychlé a moc se nám povedly. Bohužel na třetí přišlo několik chyb, ale přesto si držíme dobrý rytmus.

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Zvolil jsem středně tvrdý slick a moc jsem tomu na mokrou nevěřil. Asi se budu muset nad sebou zamyslet.

Miroslav Jakeš (Ford Fiesta R5): „Nepovedl se nám vhodný kompromis při volbě pneumatik na všechny tři rychlostní zkoušky. Navíc jsem na třetí erzetě udělal hned dvě chyby v pomalých zatáčkách. Potom jsme zastavovali u Martina Vlčka, který byl mimo trať, ale naštěstí byla posádka v pořádku. Od té chvíle jsem těžké průjezdy „prodal“, abych přijel s celým autem do přeskupení.“

Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000): „Jako jedni z mála jsme obuli nejtvrdší slick, čekali osychající trať. Celá dvojka ale byla na vlhku a už v první zatáčce jsme to málem nezastavili. Trošku nás zbrzdil Martin Vlček, má rozbité auto a nechtěl, abychom do něj vletěli. Jinak ale všechno v pohodě, až na to, že jsme mohli mít ta měkčí kola.“

Karel Trněný (Škoda Fabia WRC): „Na první zkoušce se nám zastavilo auto a museli jsme vylézt ven a řešit to. Tahle situace nás stála hodně času.“

Defekty točily pořadím

Dramatické obrátky nabral průběh jihomoravské soutěže při nočním průjezdu. Na čtvrté zkoušce měli defekty Kopecký, Pech a Polák Grzyb. Kopeckého „stál“ problém 20,9, Pecha 32,5 sekundy a polského pilota 1:02 minuty.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Stalo se krátce po startu to v místě, o kterém jsem si myslel, že bude suché, ale nebylo. Přesto jsem musel zůstat na brzdě, a jak nebyly gumy ještě dostatečně ohřáté, tak se levá přední cvakla o ráfek a už to bylo.“

Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5): „Musíme si dávat pozor, protože trati místa je ještě dost míst, která jsou mokrá a více uklouzaná. Zatím všechno vypadá dobře.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5): „Jsem hrozně naštvaný na sebe. Auto jede dobře, trať se mi líbí, ale já pořád dělám drobné chyby. Když k tomu připočtu ještě ten defekt, tak mám vztek.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Trefili jsme se do správné volby pneumatik, tak si jízdu užíváme.“

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Je to sice už za tmy, ale pro nás mnohem lepší než první sekce, protože máme správné gumy a můžeme jet svoje tempo.“

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Povedlo se nám nasadit vhodné pneu. Jenomže já se pořád nemůžu dostat do správného tempa, ale určitě se budu dál snažit.“

Na první místo průběžného pořadí soutěže se tak dostal Švéd Tidemand s tovární Fabií R5, ale ani on se nevyhnul defektu a na poslední zkoušce pátečního dne. Vinou této situace ztratil 1:24,1 minutu a propadl se na deváté místo. Problémy měl také slovenský pilot Martin Koči, který na RZ6 opustil trať a a do cíle zkoušky přijel s mankem 1:20,6 minuty.

V dešti se tak do čela Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče vrátil Kopecký. Pech zásluhou nejrychlejšího času poskočil ze sedmé na čtvrtou příčku výsledkové listiny za Pavla Valouška a třetího Miroslava Jakeše. Dařilo se i Polákům Szejovi a Grzybovi, kteří si polepšili na páté a šesté místo.

O vítězství v hodnocení slovenské mistrovství (každý den je bodován jako samostatný podnik) se připravil Martin Koči vinou ztráty na šesté erzetě ve prospěch Pavla Valouška.

V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě soutěže na možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2,1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7,3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl (všichni tři s vozy Mitsubishi Lancer Evo IX). Třída 3 zaznamenala velkou „úmrtnost“, když odpadli mimo jiné Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.

Průběžné pořadí (po 6 z 12 RZ): 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 37:56,6; 2. Valoušek, Havelková (Ford Fiesta R5) +26,0; 3. Jakeš, Ehlová (Ford Fiesta R5) +29,7; 4. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +33,9; 5. Jaroslav a Marcin Szejové (Pol./Ford Fiesta R5) +59,5; 6. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +1:01,6; 7. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) +1:04,9; 8. Koči, Schovánek (Slov., ČR/Škoda Fabia R5) +1:20,4; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +120,5; 10. Štajf, Rajnoha (ČR/Škoda Fabia R5) +1:29,7.

Zbývající program Rallye Hustopeče

Sobota – 10.43 RZ7 (8,46 km); 11.15 RZ8 (11,82 km); 12.11 RZ9 (22,50 km); 14.12 RZ10 (8,46 km); 14.44 RZ11 (11,82 km); 15.40 RZ12 (22,50 km).

Spolupracujeme s TipCars.com
Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů

Největší světoví výrobci letadel Boeing a Airbus již…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

 





 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami štěstí zmínili sny i noční můry

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami…

Thajští chlapci a jejich trenér, kteří byli necelé tři týdny uvězněni v zatopené jeskyni, jsou konečně doma. Ve…

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o miliony. Raději si nosí vlastní tašky

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o…

Od začátku letošního roku platí plošný zákaz vydávání bezplatných igelitových tašek v obchodech. Nově je potřeba…

 

iSport.cz

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS Řím do Liverpoolu

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS…

Brazilský reprezentační brankář Alisson Becker přestoupil z AS Řím do Liverpoolu, který za něj podle britských…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…