Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Vítěz předchozích dvou ročníku Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) vede po prvním dnu i letošní ročník.

Po polovině z dvanácti rychlostních zkoušek čtvrtého podniku TrueCam mistrovství ČR v automobilových soutěžích je na cestě za patnáctým vítězstvím v řadě v rámci národního šampionátu.

Kopecký má po šesti zkouškách převahu 26 sekund před Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5), který boduje do českého i slovenského mistrovství. Ovšem hned za „Valdou“ je to časově našlapané: Třetí Miroslav Jakeš ztrácí na druhé místo pouhých 3,7 sekundy a Václav Pech dalších 4,2 sekundy.

Loterie s pneumatikami

Průběh úvodní sekce ovlivnil déšť, který „navštívil“ především druhou erzetu. Smůlu měl Martin Vlček, který předčasně skončil na třetím měřeném testu, kde opustil trať. První dvě zkoušky vyhrál Kopecký, ve třetí byl nejrychlejší Pech.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Správná byla volba měkčí směsi pneumatik, která se hodila na první dvě zkoušky. Na třetí už se přehřívaly, ale dalo se to ustát.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5):: Na první i druhé erzetě jsem ztratil po vlastních chybách. Jednou mi zhasl motor a podruhé jsem musel couvat ve vracáku. Volba pneumatik byl dobrá a díky proměnlivému počasí jsme na některých místech trati našli limity auta.

Rallye Hustopeče: Kopecký popatnácté?

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Nepovedla se nám volba pneumatik, trochu jsme zariskovali a nevyšlo to. Na druhé erzetě, kde bylo mokro, jsme měli tvrdý slick, ale povedlo se nám to ustát. Odneslo to naštěstí pouze otvírání mých dveří. Ve srovnání s tréninkem chybí na některých místech protikatovací zábrany (znemožňují zkracování zatáček) a neumím si vysvětlit proč. Místy je to pro jezdce nebezpečné.

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Bylo to hrozně náročné, hlavně na pneumatiky. Zkoušeli jsme to nějak namixovat, první dvě zkoušky byla střední směs a poslední pak s měkkou do kříže. Zrovna ta erzeta ale byla bohužel suchá a naše volba se ukázala jako nepříliš ideální. Ale v pohodě, snažíme se nijak extrémně neriskovat. Dalo by se jet rychleji, ale nechceme prostě dělat zbytečné hlouposti. Pro další sekci jenom změníme volbu pneu.“

Grzegorz Gryb (Škoda Fabia R5): „První dvě zkoušky byly hodně rychlé a moc se nám povedly. Bohužel na třetí přišlo několik chyb, ale přesto si držíme dobrý rytmus.

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Zvolil jsem středně tvrdý slick a moc jsem tomu na mokrou nevěřil. Asi se budu muset nad sebou zamyslet.

Miroslav Jakeš (Ford Fiesta R5): „Nepovedl se nám vhodný kompromis při volbě pneumatik na všechny tři rychlostní zkoušky. Navíc jsem na třetí erzetě udělal hned dvě chyby v pomalých zatáčkách. Potom jsme zastavovali u Martina Vlčka, který byl mimo trať, ale naštěstí byla posádka v pořádku. Od té chvíle jsem těžké průjezdy „prodal“, abych přijel s celým autem do přeskupení.“

Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000): „Jako jedni z mála jsme obuli nejtvrdší slick, čekali osychající trať. Celá dvojka ale byla na vlhku a už v první zatáčce jsme to málem nezastavili. Trošku nás zbrzdil Martin Vlček, má rozbité auto a nechtěl, abychom do něj vletěli. Jinak ale všechno v pohodě, až na to, že jsme mohli mít ta měkčí kola.“

Karel Trněný (Škoda Fabia WRC): „Na první zkoušce se nám zastavilo auto a museli jsme vylézt ven a řešit to. Tahle situace nás stála hodně času.“

Defekty točily pořadím

Dramatické obrátky nabral průběh jihomoravské soutěže při nočním průjezdu. Na čtvrté zkoušce měli defekty Kopecký, Pech a Polák Grzyb. Kopeckého „stál“ problém 20,9, Pecha 32,5 sekundy a polského pilota 1:02 minuty.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Stalo se krátce po startu to v místě, o kterém jsem si myslel, že bude suché, ale nebylo. Přesto jsem musel zůstat na brzdě, a jak nebyly gumy ještě dostatečně ohřáté, tak se levá přední cvakla o ráfek a už to bylo.“

Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5): „Musíme si dávat pozor, protože trati místa je ještě dost míst, která jsou mokrá a více uklouzaná. Zatím všechno vypadá dobře.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5): „Jsem hrozně naštvaný na sebe. Auto jede dobře, trať se mi líbí, ale já pořád dělám drobné chyby. Když k tomu připočtu ještě ten defekt, tak mám vztek.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Trefili jsme se do správné volby pneumatik, tak si jízdu užíváme.“

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Je to sice už za tmy, ale pro nás mnohem lepší než první sekce, protože máme správné gumy a můžeme jet svoje tempo.“

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Povedlo se nám nasadit vhodné pneu. Jenomže já se pořád nemůžu dostat do správného tempa, ale určitě se budu dál snažit.“

Na první místo průběžného pořadí soutěže se tak dostal Švéd Tidemand s tovární Fabií R5, ale ani on se nevyhnul defektu a na poslední zkoušce pátečního dne. Vinou této situace ztratil 1:24,1 minutu a propadl se na deváté místo. Problémy měl také slovenský pilot Martin Koči, který na RZ6 opustil trať a a do cíle zkoušky přijel s mankem 1:20,6 minuty.

V dešti se tak do čela Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče vrátil Kopecký. Pech zásluhou nejrychlejšího času poskočil ze sedmé na čtvrtou příčku výsledkové listiny za Pavla Valouška a třetího Miroslava Jakeše. Dařilo se i Polákům Szejovi a Grzybovi, kteří si polepšili na páté a šesté místo.

O vítězství v hodnocení slovenské mistrovství (každý den je bodován jako samostatný podnik) se připravil Martin Koči vinou ztráty na šesté erzetě ve prospěch Pavla Valouška.

V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě soutěže na možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2,1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7,3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl (všichni tři s vozy Mitsubishi Lancer Evo IX). Třída 3 zaznamenala velkou „úmrtnost“, když odpadli mimo jiné Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.

Průběžné pořadí (po 6 z 12 RZ): 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 37:56,6; 2. Valoušek, Havelková (Ford Fiesta R5) +26,0; 3. Jakeš, Ehlová (Ford Fiesta R5) +29,7; 4. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +33,9; 5. Jaroslav a Marcin Szejové (Pol./Ford Fiesta R5) +59,5; 6. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +1:01,6; 7. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) +1:04,9; 8. Koči, Schovánek (Slov., ČR/Škoda Fabia R5) +1:20,4; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +120,5; 10. Štajf, Rajnoha (ČR/Škoda Fabia R5) +1:29,7.

Zbývající program Rallye Hustopeče

Sobota – 10.43 RZ7 (8,46 km); 11.15 RZ8 (11,82 km); 12.11 RZ9 (22,50 km); 14.12 RZ10 (8,46 km); 14.44 RZ11 (11,82 km); 15.40 RZ12 (22,50 km).

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

Vladimír Kratina v kriminále za výtržnictví! Zachránila ho prezidentská milost

Vladimír Kratina v kriminále za výtržnictví!…

Vladimíra Kratinu (65) nyní můžeme vídat v nekonečném seriálu Ulice a známe ho i jako „Drtikola“ z komedie…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…