Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Rallye Hustopeče, 1. etapa: Kopecký na cestě

Vítěz předchozích dvou ročníku Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) vede po prvním dnu i letošní ročník.

Po polovině z dvanácti rychlostních zkoušek čtvrtého podniku TrueCam mistrovství ČR v automobilových soutěžích je na cestě za patnáctým vítězstvím v řadě v rámci národního šampionátu.

Kopecký má po šesti zkouškách převahu 26 sekund před Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5), který boduje do českého i slovenského mistrovství. Ovšem hned za „Valdou“ je to časově našlapané: Třetí Miroslav Jakeš ztrácí na druhé místo pouhých 3,7 sekundy a Václav Pech dalších 4,2 sekundy.

Loterie s pneumatikami

Průběh úvodní sekce ovlivnil déšť, který „navštívil“ především druhou erzetu. Smůlu měl Martin Vlček, který předčasně skončil na třetím měřeném testu, kde opustil trať. První dvě zkoušky vyhrál Kopecký, ve třetí byl nejrychlejší Pech.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Správná byla volba měkčí směsi pneumatik, která se hodila na první dvě zkoušky. Na třetí už se přehřívaly, ale dalo se to ustát.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5):: Na první i druhé erzetě jsem ztratil po vlastních chybách. Jednou mi zhasl motor a podruhé jsem musel couvat ve vracáku. Volba pneumatik byl dobrá a díky proměnlivému počasí jsme na některých místech trati našli limity auta.

Rallye Hustopeče: Kopecký popatnácté?

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Nepovedla se nám volba pneumatik, trochu jsme zariskovali a nevyšlo to. Na druhé erzetě, kde bylo mokro, jsme měli tvrdý slick, ale povedlo se nám to ustát. Odneslo to naštěstí pouze otvírání mých dveří. Ve srovnání s tréninkem chybí na některých místech protikatovací zábrany (znemožňují zkracování zatáček) a neumím si vysvětlit proč. Místy je to pro jezdce nebezpečné.

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Bylo to hrozně náročné, hlavně na pneumatiky. Zkoušeli jsme to nějak namixovat, první dvě zkoušky byla střední směs a poslední pak s měkkou do kříže. Zrovna ta erzeta ale byla bohužel suchá a naše volba se ukázala jako nepříliš ideální. Ale v pohodě, snažíme se nijak extrémně neriskovat. Dalo by se jet rychleji, ale nechceme prostě dělat zbytečné hlouposti. Pro další sekci jenom změníme volbu pneu.“

Grzegorz Gryb (Škoda Fabia R5): „První dvě zkoušky byly hodně rychlé a moc se nám povedly. Bohužel na třetí přišlo několik chyb, ale přesto si držíme dobrý rytmus.

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Zvolil jsem středně tvrdý slick a moc jsem tomu na mokrou nevěřil. Asi se budu muset nad sebou zamyslet.

Miroslav Jakeš (Ford Fiesta R5): „Nepovedl se nám vhodný kompromis při volbě pneumatik na všechny tři rychlostní zkoušky. Navíc jsem na třetí erzetě udělal hned dvě chyby v pomalých zatáčkách. Potom jsme zastavovali u Martina Vlčka, který byl mimo trať, ale naštěstí byla posádka v pořádku. Od té chvíle jsem těžké průjezdy „prodal“, abych přijel s celým autem do přeskupení.“

Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000): „Jako jedni z mála jsme obuli nejtvrdší slick, čekali osychající trať. Celá dvojka ale byla na vlhku a už v první zatáčce jsme to málem nezastavili. Trošku nás zbrzdil Martin Vlček, má rozbité auto a nechtěl, abychom do něj vletěli. Jinak ale všechno v pohodě, až na to, že jsme mohli mít ta měkčí kola.“

Karel Trněný (Škoda Fabia WRC): „Na první zkoušce se nám zastavilo auto a museli jsme vylézt ven a řešit to. Tahle situace nás stála hodně času.“

Defekty točily pořadím

Dramatické obrátky nabral průběh jihomoravské soutěže při nočním průjezdu. Na čtvrté zkoušce měli defekty Kopecký, Pech a Polák Grzyb. Kopeckého „stál“ problém 20,9, Pecha 32,5 sekundy a polského pilota 1:02 minuty.

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Stalo se krátce po startu to v místě, o kterém jsem si myslel, že bude suché, ale nebylo. Přesto jsem musel zůstat na brzdě, a jak nebyly gumy ještě dostatečně ohřáté, tak se levá přední cvakla o ráfek a už to bylo.“

Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5): „Musíme si dávat pozor, protože trati místa je ještě dost míst, která jsou mokrá a více uklouzaná. Zatím všechno vypadá dobře.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5): „Jsem hrozně naštvaný na sebe. Auto jede dobře, trať se mi líbí, ale já pořád dělám drobné chyby. Když k tomu připočtu ještě ten defekt, tak mám vztek.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5): „Trefili jsme se do správné volby pneumatik, tak si jízdu užíváme.“

Pavel Valoušek (Ford Fiesta R5): „Je to sice už za tmy, ale pro nás mnohem lepší než první sekce, protože máme správné gumy a můžeme jet svoje tempo.“

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06): „Povedlo se nám nasadit vhodné pneu. Jenomže já se pořád nemůžu dostat do správného tempa, ale určitě se budu dál snažit.“

Na první místo průběžného pořadí soutěže se tak dostal Švéd Tidemand s tovární Fabií R5, ale ani on se nevyhnul defektu a na poslední zkoušce pátečního dne. Vinou této situace ztratil 1:24,1 minutu a propadl se na deváté místo. Problémy měl také slovenský pilot Martin Koči, který na RZ6 opustil trať a a do cíle zkoušky přijel s mankem 1:20,6 minuty.

V dešti se tak do čela Agrotec Petronas Sythium Rallye Hustopeče vrátil Kopecký. Pech zásluhou nejrychlejšího času poskočil ze sedmé na čtvrtou příčku výsledkové listiny za Pavla Valouška a třetího Miroslava Jakeše. Dařilo se i Polákům Szejovi a Grzybovi, kteří si polepšili na páté a šesté místo.

O vítězství v hodnocení slovenské mistrovství (každý den je bodován jako samostatný podnik) se připravil Martin Koči vinou ztráty na šesté erzetě ve prospěch Pavla Valouška.

V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě soutěže na možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2,1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7,3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl (všichni tři s vozy Mitsubishi Lancer Evo IX). Třída 3 zaznamenala velkou „úmrtnost“, když odpadli mimo jiné Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.

Průběžné pořadí (po 6 z 12 RZ): 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 37:56,6; 2. Valoušek, Havelková (Ford Fiesta R5) +26,0; 3. Jakeš, Ehlová (Ford Fiesta R5) +29,7; 4. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +33,9; 5. Jaroslav a Marcin Szejové (Pol./Ford Fiesta R5) +59,5; 6. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +1:01,6; 7. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) +1:04,9; 8. Koči, Schovánek (Slov., ČR/Škoda Fabia R5) +1:20,4; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +120,5; 10. Štajf, Rajnoha (ČR/Škoda Fabia R5) +1:29,7.

Zbývající program Rallye Hustopeče

Sobota – 10.43 RZ7 (8,46 km); 11.15 RZ8 (11,82 km); 12.11 RZ9 (22,50 km); 14.12 RZ10 (8,46 km); 14.44 RZ11 (11,82 km); 15.40 RZ12 (22,50 km).

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

 

iSport.cz

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme odehráli super zápasy

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme…

 Diametrálně odlišná byla vystoupení obránce Vojtěcha Mozíka na Channel One Cupu a na předchozím turnaji…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…