Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Monte Carlo po RZ8: Neuville před dvěma fordy

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) vede po osmi rychlostních zkouškách v úvodním podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích Rallye Monte Carlo.

Pomyslné stupně vítězů drží za ním dva tovární Fordy Fiesta WRC ´17 s obhájcem titulu Sebastienem Ogierem z Francie a Ottem Tänakem z Estonska.

Úvodní rychlostní zkouška, která se jela ve čtvrtek večer, byla předčasně ukončena po havárii Haydena Paddona, který trefil padesátiletého španělského fotografa stojícího vedle silnice. Ten následkům zranění bohužel v nemocnici podlehl.

Do hodnocení pětaosmdesátého ročníku slavné soutěže se začala počítat až druhá rychlostní zkouška. Vyhrál ji Neuville, během dne přidal další tři vyhrané testy a s převahou 45 sekund kontroluje první příčku. „Dopoledne to nebylo snadné kvůli ledu na trati. Odpoledne už to bylo lepší, ale měl jsem „pomalejší“ rozpis a místy byl zbytečně opatrný. Na poslední dnešní erzetě mě zlobilo turbo,“ musíme se na to podívat,“ komentoval Neuville situaci.

Nešťastně začal dnešní den pro obhájce titulu Sebastiena Ogiera, který se poprvé v mistrovství světa představil s fordem. Ve třetí zkoušce dostal na zledovatělé silnici dva půl kilometru po startu v pravé zatáčce smyk a zůstal vězet v příkopu. Než mu pomohli diváci, uběhlo minimálně 45 sekund. „Do zatáčky jsem přijel zbytečně moc opatrně a pomalu. Když jsem vzal za ruční brzdu, tak už se mi nepovedlo auto stočit. S autem nemáme na tomhle povrchu příliš zkušeností a tady se to projevilo,“ vysvětloval Ogier.

Propadl se na osmé místo, ale po dvou vyhraných erzetách v závěru etapy se vyšplhal na druhé místo. „Odpoledne už to nebylo tolik na ledu. Ovšem v té břečce se mě jako prvnímu jezdci jelo hrozně špatně, i když auto už fungovalo lépe,“ popsal Ogier svoje dojmy.

Smůlu měl tovární tým Citroën. Hned ve druhé rychlostce „šel“ mimo trať Stéphane Lefebvre a spadl až na 65. místo. Stačil se však vyšplhat na dvanáctou příčku. Ve čtvrté rychlostní zkoušce poškodil Kris Meeke zavěšení levého předního kola. Oba nové modely C3 WRC, tak byly z boje o špičkové umístění. A tak naděje týmu drží irský pilot Craig Breen s loňským modelem DS3 WRC, jenž je aktuálně šestý.

Mimo hru je Fin Juho Hänninen s Toyotou Yaris WRC, který skončil na páté zkoušce v příkopu. V soutěži sice pokračuje, ale propadl se až do třetí desítky. Prapor značky Toyota, která se po šestnácti letech vrátila do světového šampionátu, zatím drží Fin Jari-Matti Latvala, jenž je čtvrtý.

Hodnocení kategorie WRC2 zatím opanovala značka Škoda především zásluhou Nora Andrease Mikkelsena, který je v absolutním pořadí na skvělém sedmém místě. Smůlu měl další tovární jezdec českého týmu Jan Kopecký, který měl v páté zkoušce defekt pravého předního kola a ztratil téměř minutu. Přesto se v dalším průběhu dnešního dne vrátil na druhou pozici ve WRC2 a celkově desáté místo. „Nemám s takovými podmínkami zkušenosti, tak jsem to vzal opatrně. Bylo to místy hodně zrádné a složité. Jsem rád, že jsem v cíli,“ uvedl Kopecký v pátek navečer.

Průběžné výsledky (po 8 ze 17 RZ): 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 1:11:24,6; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) +45,1; 3. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC ´17) +45,4; 4. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:09,7; 5. Sordó, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:57,8; 6. Breen, Martin (Irl./Citroën DS3 WRC) +3:04,1; 7. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Škoda Fabia R5) +5:50,8 (1. ve WRC2); 8. Evans, Barrit (Brit./Ford Fiesta WRC ´17) +8:12,1; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +8:22,4; 9. 10. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +8:38,2 (2. ve WRC2); … 20. Bisaha, Hovorka (ČR/Ford Fiesta R5) +24:58,0.

Další program – sobota 20. ledna – 8.08 RZ9; 8.58 RZ10; 11.13 RZ11; 12.08 RZ12; 15.03 RZ13.

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
Avatar - removed
21. 1. 2017 14:41
Nu vida...
Dve filozoficky naprosto odlisne znacky v cele... Parada.