Range Rover Evoque dostane devítistupňový automat od ZF

 

Oblíbený Range Rover Evoque se dočká devítistupňové samočinné převodovky od firmy ZF.

Modelem Evoque se Range Rover (respektive spíše Land Rover, neboť výrobce nese tento název) trefil do černého, kompaktní SUV či crossover jde na odbyt více než slušně. V blízké budoucnosti dostane jako jeden z prvních i devítistupňový automat, který vyvinula německá firma ZF pro použití ve vozidlech s motory napříč. Ten vystřídá současný šestistupňový.

ZF oficiálně uvedla: „Nová rychlostní skříň výrazně zlepší spotřebu paliva a zároveň zajistí vysoký výkon a vynikající kultivovanost.“ Nechybí ani dnes běžný a v drtivé většině proklínaný start-stop. Britský Auto Express sdělil, že se tak stane zřejmě v roce 2014, kdy přijdou rovněž lehké modernizace. Podle tohoto magazínu zákazníci konzumaci paliva u Evoque kritizují. Nový model s turbodieselem 2,2 l o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol jí ale srazí někam k 5,7 l nafty na 100 km (aktuálně normovaných 6,5 l/100 km) a bude zrychlovat z klidu na stovku za asi 7 s místo dnešních 8,5 s.

Sériovou podobu dostane také kabriolet, který jsme měli zatím možnost vidět pouze ve formě konceptu letos v Ženevě. V jeho případě je ale časový horizont zatím příliš mlhavý. A další budoucnost? Land Rover taktéž plánuje uvedení ostrého Evoque s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu kolem 224 kW (304 k). Do pěti let se ještě objeví nová řada velikostí i cenou spadající právě mezi Evoque a Range Rover Sport na zvětšené platformě LR-MS. A stranou nezůstane ani malý crossover velikosti Nissanu Juke. Tomu možná zůstane označení Evoque, ale dostane ještě navíc nějaké doplňkové. „Vzhledem k pokračujícímu trendu downsizingu bychom byli šílení, pokud bychom si nechali ujít segment menších modelů,“ řekl Auto Expressu John Edwards, současný šéf značky Land Rover.

Celosvětový prodej všech kategorií SUV vzroste dle odhadů do roku 2020 na 20 milionů kusů, takže zde existuje značný potenciál. Britové chtějí během osmi let z tohoto důvodu svoje modelové portfolio rozšířit na dvojnásobek. Mimochodem, 80 % dosavadních kupců Evoque nikdy předtím žádný Land Rover ani Range Rover nevlastnilo. Automobilce v indických rukou se tak daří lákat nové zákazníky a Evoque pro ni představuje klíčovou řadu. Ostatní jsou přece jen příliš drahé a Defender je určen hlavně pro práci.

JAKE.AUTO.CZ: Range Rover Evoque (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici

Ember Special Edition a multimediální systému InControl…

Video: Jak jsme v Alpách potkali nového moderátora Top Gearu Video: Jak jsme v Alpách potkali nového moderátora Top Gearu

V nové verzi oblíbeného pořadu Top Gear se objeví hned…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…