Range Rover Sport TDV 8 – Dvě stě v bahně, tři sta v prachu.

Range Rover Sport TDV 8 – Dvě stě v bahně, tři sta v prachu.

 
 

Osm válců, nafta, dvě turba, luxus a těžký terén jsou kombinace, která vyráží dech ekologovi i automobilovému nadšenci.

Čtyřlitrový turbodiesel mnoho automobilek v nabídce nemá. Range Rover Sport už v předchozím testu zážehové verze 4.2 Supercharged prokázal, že extrémní motorizace snáší velmi dobře, takže využití commonrailového osmiválce bylo jen otázkou času.

K SUV patří turbodiesel, alespoň v Evropě. Land Rover je ale trochu „jiná“ značka a RR Sport také není srovnatelný například s Kia Sorento. Už na počátku tedy ohromí rozměry – 2,7 tuny vážící vůz je sice menší a kompaktnější než „klasická“ verze Range Rover, pohled na velikost a tloušťku dveří nebo žebrování přední masky nenechává na pochybách, že tohle nebude až tak obyčejné svezení…

obrázek [555 x 316]
 

Interiér je sice hoden státnic z tlačítek, velmi dobré dílenské zpracování a kvalitní materiály korunované skvěle tvarovaným volantem dají na ovládací zmatek brzy zapomenout. Na poměry třídy výborný je zejména výhled z vozu, o zbytek se starají parkovací čidla na přídi i zádi. Elektricky seřiditelná sedadla padnou malým i velkým zádům, vzadu kvůli vyššímu posazu bývá nouze o místo nad hlavou.

obrázek [300 x 327] Druh paliva v motoru může být hádankou hlavně pro kolemjdoucí – téměř dokonalé naladění výfuku propouští jen temné bublání, po charakteristickém klapání turbodieselu není kolem vozu ani stopy. Osmiválec 3,6 l s výkonem 200 kW dopuje dvojice turbodmychadel a jejich naladění omezuje turboprodlevu na rozumnou míru. Do přibližně 2000 ot./min je motor trochu letargický, probuzení k životu nad touto hranicí se ale obejde bez nakopnutí – posádka si užívá fantastického zátahu až do 4100 ot./min, kdy zaklepe na dveře omezovač. Výkon motoru je velmi dobře sladěn se šestistupňovou samočinnou převodovkou, řazení probíhá hladce a automatika dobře vyhodnocuje podřazování i kick-downy.

Značná hmotnost omezuje kromě užitečného zatížení do jisté míry i schopnosti vozu v terénu. Stálý pohon všech kol s rozložením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50 spolu s redukční převodovkou 2,93:1 a především intelektuálně nenáročným systémem Terrain Response dokážou vyhrabat vůz z neskutečných děr a bláta, pozor je ale třeba si dát na sjíždění či vyjíždění svahů s horší trakcí. Elektronika se snaží ze všech sil, ale tři tuny v kombinaci se spíše silničními pneumatikami nemohou jít proti fyzice. I tak ale Range Rover díky schopnostem v terénu této třídě kraluje a majitel s pudem sebezáchovy s ním asi nikdy nepokusí vyzkoušet jeho hranice.

obrázek [555 x 260]
 

Vzduchové odpružení, které dovoluje mj. měnit světlou výšku v rozmezí 172-227 mm má podstatný vliv i na relativně příznivé jízdní charakteristiky. Na boční náklony není problém si zvyknout, hlídat je třeba i občasnou náchylnost k nedotáčivému smyku. Brzdy Brembo nemají se zpomalením kolosu zjevně žádné problémy a dají se velmi dobře dávkovat.

Při umírněném jízdním stylu jsme spotřebu vozu bez problémů udrželi kolem desetilitrové hranice, delší pohyb po městě znamenal zvýšen o dva litry. Při plném využívání potenciálu motoru se pak výsledná hodnota přiblížila patnácti litrům.

obrázek [555 x 279]
 

Unikátní kombinace prostornosti, luxusu, dynamiky, schopností v terénu a relativní úspornosti v podstatě postrádá konkurenci. Nevýhodou ale může být dost vysoká cena a nízká užitečná hmotnost.

Plusy

  • Zátah motoru
  • Komfort jízdy
  • Schopnosti v terénu
  • Citlivé řazení
  • Spotřeba

Minusy

  • Vysoká pohotovostní a nízká užitečná hmotnost
  • Vysoká cena
  • Sklon k nedotáčivosti
První cena vozu1.480.000 (2.7 TD V6 140 kW, S)
První cena vozu s testovanou motorizací1.802.000 (3.6 TD V8 200 kW, S)
Základní cena testovaného vozu2.072.000 (3.6 TD V8 200 kW, HSE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.251.000 (3.6 TD V8 200 kW, H
Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover Sport TDV 8

Cena v základní výbavě: 2 072 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 251 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, Přední boční a hlavové airbagy, Vypínač airbagu u spolujezdce, Tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, Výškově nastav.bezpečnostní pásy s předpínači vpředu, Opěrky hlavy u všech sedadel, ABS, ETC, DSC, EBA, Systém pro omezení bočního náklonu, Přední brzdy – Brembo, Bi - Xenonová světla a světla rohová, Přední mlhová světla, Ostřikovače předních světlometů, Automatická aktivace světlometů, Dynamické natáčení světlometů do zatáček, Vyhřívané zadní okno se stěračem a ostřikovačem, Přední dešťový sensor, Imobilizér s vnitřním a obvodovým alarmem, Centrální zamykání s dálkovým ovl., Automatická klimatizace, Látkové čalounění, Kožené čalounění, Kožené čalounění Prémium + kožená schránka, Kožené čalounění Sport, El. ovládaná přední sedadla, El. nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, Posilovač řízení, Výškově nastavitelný volant ve dvou osách, Kůží potažený volant a řadící páka, El. ovládaná okna vpředu a vzadu, El. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Automatické ztmavování vnitřního zrcátka, Boční zpětná zrcátka s pamětí, El. sklopná boční zrcátka, Sluneční clona s osvětleným make up zrcátkem, Osvětlení prostoru podlahy, Osvětlení zavazadlového prostoru, Roleta zavazadlového prostoru, Síťka v zavazadlovém prostoru, Rádio Hi Line – paket, Premium - Navigační systém s dotykovým monitorem, Hlasové ovládání Premium navigace nebo telefonu, Automatická převodovka - Command shift (6 rychlostí), Tempomat, Přední a zadní diferenciál bez uzávěrky, Přední a zadní vzduchové pérování s terrain response, Dynamic response, Palubní počítač, Elektronická parkovací brzda, Přední a zadní parkovací system, Hliníková kola 20" 275/40 - 10 paprsků, Bezpečnostní matky kol, Pneumatiky Continental ( pouze na 18", 19" a 20" ), Dojezdové náhradní kolo

Výbava testovaného vozu:metalický, perleťový nebo černý lak, zimní paket, zadní diferenciál s uzávěrkou, tempomat s radarem el.ovládané střešní okno, zatmavená skla

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Range Rover Sport TDV 8
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3628
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 640 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.7 / 9 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 958 / 2013
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2715 / 460
Rozměr pneu:255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4904
b) šířka (mm): 1915
c) výška (mm): 1784
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1612
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Range Rover Sport TDV 8
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 







 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…