Range Rover Sport TDV 8 – Dvě stě v bahně, tři sta v prachu.

Range Rover Sport TDV 8 – Dvě stě v bahně, tři sta v prachu.

 
 

Osm válců, nafta, dvě turba, luxus a těžký terén jsou kombinace, která vyráží dech ekologovi i automobilovému nadšenci.

Čtyřlitrový turbodiesel mnoho automobilek v nabídce nemá. Range Rover Sport už v předchozím testu zážehové verze 4.2 Supercharged prokázal, že extrémní motorizace snáší velmi dobře, takže využití commonrailového osmiválce bylo jen otázkou času.

K SUV patří turbodiesel, alespoň v Evropě. Land Rover je ale trochu „jiná“ značka a RR Sport také není srovnatelný například s Kia Sorento. Už na počátku tedy ohromí rozměry – 2,7 tuny vážící vůz je sice menší a kompaktnější než „klasická“ verze Range Rover, pohled na velikost a tloušťku dveří nebo žebrování přední masky nenechává na pochybách, že tohle nebude až tak obyčejné svezení…

obrázek [555 x 316]
 

Interiér je sice hoden státnic z tlačítek, velmi dobré dílenské zpracování a kvalitní materiály korunované skvěle tvarovaným volantem dají na ovládací zmatek brzy zapomenout. Na poměry třídy výborný je zejména výhled z vozu, o zbytek se starají parkovací čidla na přídi i zádi. Elektricky seřiditelná sedadla padnou malým i velkým zádům, vzadu kvůli vyššímu posazu bývá nouze o místo nad hlavou.

obrázek [300 x 327] Druh paliva v motoru může být hádankou hlavně pro kolemjdoucí – téměř dokonalé naladění výfuku propouští jen temné bublání, po charakteristickém klapání turbodieselu není kolem vozu ani stopy. Osmiválec 3,6 l s výkonem 200 kW dopuje dvojice turbodmychadel a jejich naladění omezuje turboprodlevu na rozumnou míru. Do přibližně 2000 ot./min je motor trochu letargický, probuzení k životu nad touto hranicí se ale obejde bez nakopnutí – posádka si užívá fantastického zátahu až do 4100 ot./min, kdy zaklepe na dveře omezovač. Výkon motoru je velmi dobře sladěn se šestistupňovou samočinnou převodovkou, řazení probíhá hladce a automatika dobře vyhodnocuje podřazování i kick-downy.

Značná hmotnost omezuje kromě užitečného zatížení do jisté míry i schopnosti vozu v terénu. Stálý pohon všech kol s rozložením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50 spolu s redukční převodovkou 2,93:1 a především intelektuálně nenáročným systémem Terrain Response dokážou vyhrabat vůz z neskutečných děr a bláta, pozor je ale třeba si dát na sjíždění či vyjíždění svahů s horší trakcí. Elektronika se snaží ze všech sil, ale tři tuny v kombinaci se spíše silničními pneumatikami nemohou jít proti fyzice. I tak ale Range Rover díky schopnostem v terénu této třídě kraluje a majitel s pudem sebezáchovy s ním asi nikdy nepokusí vyzkoušet jeho hranice.

obrázek [555 x 260]
 

Vzduchové odpružení, které dovoluje mj. měnit světlou výšku v rozmezí 172-227 mm má podstatný vliv i na relativně příznivé jízdní charakteristiky. Na boční náklony není problém si zvyknout, hlídat je třeba i občasnou náchylnost k nedotáčivému smyku. Brzdy Brembo nemají se zpomalením kolosu zjevně žádné problémy a dají se velmi dobře dávkovat.

Při umírněném jízdním stylu jsme spotřebu vozu bez problémů udrželi kolem desetilitrové hranice, delší pohyb po městě znamenal zvýšen o dva litry. Při plném využívání potenciálu motoru se pak výsledná hodnota přiblížila patnácti litrům.

obrázek [555 x 279]
 

Unikátní kombinace prostornosti, luxusu, dynamiky, schopností v terénu a relativní úspornosti v podstatě postrádá konkurenci. Nevýhodou ale může být dost vysoká cena a nízká užitečná hmotnost.

Plusy

  • Zátah motoru
  • Komfort jízdy
  • Schopnosti v terénu
  • Citlivé řazení
  • Spotřeba

Minusy

  • Vysoká pohotovostní a nízká užitečná hmotnost
  • Vysoká cena
  • Sklon k nedotáčivosti
První cena vozu1.480.000 (2.7 TD V6 140 kW, S)
První cena vozu s testovanou motorizací1.802.000 (3.6 TD V8 200 kW, S)
Základní cena testovaného vozu2.072.000 (3.6 TD V8 200 kW, HSE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.251.000 (3.6 TD V8 200 kW, H
Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover Sport TDV 8

Cena v základní výbavě: 2 072 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 251 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, Přední boční a hlavové airbagy, Vypínač airbagu u spolujezdce, Tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, Výškově nastav.bezpečnostní pásy s předpínači vpředu, Opěrky hlavy u všech sedadel, ABS, ETC, DSC, EBA, Systém pro omezení bočního náklonu, Přední brzdy – Brembo, Bi - Xenonová světla a světla rohová, Přední mlhová světla, Ostřikovače předních světlometů, Automatická aktivace světlometů, Dynamické natáčení světlometů do zatáček, Vyhřívané zadní okno se stěračem a ostřikovačem, Přední dešťový sensor, Imobilizér s vnitřním a obvodovým alarmem, Centrální zamykání s dálkovým ovl., Automatická klimatizace, Látkové čalounění, Kožené čalounění, Kožené čalounění Prémium + kožená schránka, Kožené čalounění Sport, El. ovládaná přední sedadla, El. nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, Posilovač řízení, Výškově nastavitelný volant ve dvou osách, Kůží potažený volant a řadící páka, El. ovládaná okna vpředu a vzadu, El. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Automatické ztmavování vnitřního zrcátka, Boční zpětná zrcátka s pamětí, El. sklopná boční zrcátka, Sluneční clona s osvětleným make up zrcátkem, Osvětlení prostoru podlahy, Osvětlení zavazadlového prostoru, Roleta zavazadlového prostoru, Síťka v zavazadlovém prostoru, Rádio Hi Line – paket, Premium - Navigační systém s dotykovým monitorem, Hlasové ovládání Premium navigace nebo telefonu, Automatická převodovka - Command shift (6 rychlostí), Tempomat, Přední a zadní diferenciál bez uzávěrky, Přední a zadní vzduchové pérování s terrain response, Dynamic response, Palubní počítač, Elektronická parkovací brzda, Přední a zadní parkovací system, Hliníková kola 20" 275/40 - 10 paprsků, Bezpečnostní matky kol, Pneumatiky Continental ( pouze na 18", 19" a 20" ), Dojezdové náhradní kolo

Výbava testovaného vozu:metalický, perleťový nebo černý lak, zimní paket, zadní diferenciál s uzávěrkou, tempomat s radarem el.ovládané střešní okno, zatmavená skla

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Range Rover Sport TDV 8
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3628
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 640 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.7 / 9 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 958 / 2013
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2715 / 460
Rozměr pneu:255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4904
b) šířka (mm): 1915
c) výška (mm): 1784
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1612
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Range Rover Sport TDV 8
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 







 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…