Rekord Nordschleife padl. Porsche 919 Hybrid Evo se dostalo pod 5:20 min

 

Stefan Bellof už není rekordmanem Zeleného pekla. Jeho pětatřicet let starý nejlepší výkon odešel do historie. Značka, která jej držela, se ale nezměnila.

Psal se 28. květen 1983, když Stefan Bellof zajel při kvalifikaci na 1000 km Nürburgringu čas 6:11,13 min. Seděl tehdy za volantem továrního Porsche 956. Závody nejrychlejších monopostů a sportovních prototypů se na Nordschleife už nepořádají, proto odolával tak dlouho. Porsche ale letos vyhlásilo útok na absolutní rekord.

Stáhlo se z vytrvalostního mistrovství světa, aby vylepšilo prototyp 919 Hybrid, který vyhrál 24 hodin v Le Mans v letech 2015, 2016 a 2017 a v těch samých letech i šampionát WEC, jak značkový, tak jezdecký. To, že je rychlejší než soudobé monoposty F1, ukázal už letos na jaře ve Spa. Švýcar Neel Jani tam překonal loňskou pole position Lewise Hamiltona o skoro sedm desetin (1:41,77 min).

Video

Upravená verze 919 Evo nikde nezávodí, mohla tedy dostat úpravy, které ji posouvají na samou hranici současných možností bez ohledu na jakékoli předpisy FIA. Proto byl Jani na slavné belgické trati v Ardenách o 12 vteřin rychlejší než v roce 2017. Hybridní prototyp totiž mohl dle přísných regulí o spotřebě použít maximálně 6,37 megajoulů energie na jedno kolo, zatímco dnes může využít z ERS až 8,49 MJ. V přídi uloženému elektromotoru narostl výkon z 294 kW (400 k) na 323 kW (439 k). 919 pořád pohání centrálně umístěný přeplňovaný dvoulitrový vidlicový čtyřválec, ale jeho síla rovněž vzrostla z 368 kW (500 k) na 529 kW (720 k).

Aerodynamický balíček obsahuje pozměněný přední difuzor a masivní zadní křídlo, pilot je navíc může ovládat z kokpitu. Změnila se charakteristika posilovače řízení a povedlo se ušetřit 39 kg váhy. Hmotnost činí 849 kg. Uzavřená placka už nepotřebuje stěrače ani světla... Také Michelin vyvinul nové gumy rozměru 310/710, které porsche obouvá na osmnáctipalcová kola od BBS.

Jak nízko se ale lze dostat na Nordschleife? Zuffenhausen a Weissach poskytly ráznou odpověď: takřka o minutu! Sedmatřicetiletý Timo Bernhard, tovární pilot německé automobilky, objel brzy ráno 29. července 2018 20,8 km dlouhou trať za fantastických 5:19,546 min. Na ní se sice průběžně mění detaily, ale délka zůstává stejná. Navíc panovalo slunečné počasí a sucho, takže ideální podmínky.

Bernhard sám je dvojnásobným vítězem slavné čtyřiadvacetihodinovky na Circuit de la Sarthe a obhájcem mistrovského titulu v globálním šampionátu prototypů. Stejně dlouhé vytrvalostní klání na německé trati (používá se ovšem kombinovaný okruh včetně GP-Strecke) vyhrál absolutně už pětkrát...

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie

Čína nyní směřuje své přímé zahraniční investice (FDI)…

Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla

Průměrná úroková sazba hypoték v červnu klesla na 2,49…

Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně

Kvůli plagiátorství v akademické práci odstoupil další…

 
Zdroj: Porsche, Car Magazine, UCP

Štítky Porsche Video

 

Přidat názorDiskuse: Rekord Nordschleife padl. Porsche 919…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 





 
Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Dnes 08:00

Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli hned několik variant nové generace Fordu Focus. Nejvíce nás zaujala ta s benzinovým tříválcem. Ani nový automat není špatný.




Blesk.cz

Kde uvidíte nejlepší český fotbal? Bezpochyby v O2 TV!

Kde uvidíte nejlepší český fotbal? Bezpochyby v O2 TV!

Už nemusíte chodit štěstíčku naproti. Nejvyšší fotbalovou soutěž uvidíte v multidimenzi jedině v O2 TV. Od…

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa odboru poslal na tři roky do vězení

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa…

Soud v úterý poslal bývalého vedoucího IT odboru ministerstva práce Milana Hojera na tři roky do vězení za…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují nepřetržitě již od dob Stalina

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují…

Hornické město Čiatura v gruzínském regionu Imereti je dodnes významným nalezištěm manganové rudy. Jedinečný je…

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal definitivní přelom v tažení na západní frontě

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal…

Za svítání 18. července 1918, náhle a bez dělostřelecké přípravy, vyrazila z lesa Villers-Cotterts lavina 340…