9.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault Clio Grandtour: První živé dojmy

 

Praktičtější varianta čtvrté generace Renaultu Clio si odbyla světovou premiéru již na podzim v Paříži, až na vídeňském autosalonu je ale možné si tento vůz pečlivě prohlédnout.

Pětidveřová verze Renaultu Clio IV se již prodává, kombi se však do prodeje dostane až na jaře. Ponechá si přívlastek Grandtour a stejně jako hatchback myslí primárně na design.

Clio Grandtour vychází z dynamických křivek pětidveřového hatchbacku. Až k B-sloupku jsou oba vozy shodné – dominantou přídě tedy zůstává mohutné logo Renaultu a velká světla. Shodné jsou i přední dveře, v dolní části boku zůstává výrazný prolis.

To zadní boční dveře jsou už jiné, přestože klika od nich zůstává ukryta v C-sloupku. Linie oken ale nestoupá dynamicky vzhůru jako u hatchbacku, díky tomu je boční prosklení větší, což vede k tomu, že se pasažéři na zadních sedadlech uvnitř necítí tak stísněně jako v pětidveřovém Cliu.

Dynamicky klesající linie střechy znamená, že na zadních sedadlech není tolik prostoru nad hlavou, je tu podobně místa jako v hatchbacku. Místa pro nohy je tu více.

Kombi má shodný rozvor náprav jako hatchback, dlouhý 2.589 milimetrů. Zadní převis se však natáhl na 823 mm, což znamená celkovou délku 4.262 mm.

Koncová světla prochází výrazně do boku karoserie, svými tvary evokují aktuální VW Golf Variant. Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky velkému víku, nákladová hrana leží 63 centimetrů nad zemí.

Zavazadelník má pravidelný tvar a dvojité dno, jeho objem činí 443 litrů. Na délku má 87 centimetrů, šířku mezi podběhy 103 cm a na výšku po kryt 59 cm. Vybrání v zadním víku má sice lepší pozici než u hatchbacku, i tak se ale víko příliš snadno nezavírá.

Kabina je samozřejmě shodná jako v hatchbacku. To znamená minimalistický středový panel, vestavěnou navigaci s dotykovým displejem a volant s lesklým plastem na části jeho věnce. Oproti minulým generacím se za volantem nesedí tak vysoko.

Více informací o autosalonu ve Vídni

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Clio Grandtour: První živé dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí? Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…