Renault Clio Grandtour: První živé dojmy
Pětidveřová verze Renaultu Clio IV se již prodává, kombi se však do prodeje dostane až na jaře. Ponechá si přívlastek Grandtour a stejně jako hatchback myslí primárně na design.
Clio Grandtour vychází z dynamických křivek pětidveřového hatchbacku. Až k B-sloupku jsou oba vozy shodné – dominantou přídě tedy zůstává mohutné logo Renaultu a velká světla. Shodné jsou i přední dveře, v dolní části boku zůstává výrazný prolis.
To zadní boční dveře jsou už jiné, přestože klika od nich zůstává ukryta v C-sloupku. Linie oken ale nestoupá dynamicky vzhůru jako u hatchbacku, díky tomu je boční prosklení větší, což vede k tomu, že se pasažéři na zadních sedadlech uvnitř necítí tak stísněně jako v pětidveřovém Cliu.
Dynamicky klesající linie střechy znamená, že na zadních sedadlech není tolik prostoru nad hlavou, je tu podobně místa jako v hatchbacku. Místa pro nohy je tu více.
Kombi má shodný rozvor náprav jako hatchback, dlouhý 2.589 milimetrů. Zadní převis se však natáhl na 823 mm, což znamená celkovou délku 4.262 mm.
Koncová světla prochází výrazně do boku karoserie, svými tvary evokují aktuální VW Golf Variant. Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky velkému víku, nákladová hrana leží 63 centimetrů nad zemí.
Zavazadelník má pravidelný tvar a dvojité dno, jeho objem činí 443 litrů. Na délku má 87 centimetrů, šířku mezi podběhy 103 cm a na výšku po kryt 59 cm. Vybrání v zadním víku má sice lepší pozici než u hatchbacku, i tak se ale víko příliš snadno nezavírá.
Kabina je samozřejmě shodná jako v hatchbacku. To znamená minimalistický středový panel, vestavěnou navigaci s dotykovým displejem a volant s lesklým plastem na části jeho věnce. Oproti minulým generacím se za volantem nesedí tak vysoko.