Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Grandtour: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (136)
Praktičtější varianta čtvrté generace Renaultu Clio si odbyla světovou premiéru již na podzim v Paříži, až na vídeňském autosalonu je ale možné si tento vůz pečlivě prohlédnout.

Pětidveřová verze Renaultu Clio IV se již prodává, kombi se však do prodeje dostane až na jaře. Ponechá si přívlastek Grandtour a stejně jako hatchback myslí primárně na design.

Clio Grandtour vychází z dynamických křivek pětidveřového hatchbacku. Až k B-sloupku jsou oba vozy shodné – dominantou přídě tedy zůstává mohutné logo Renaultu a velká světla. Shodné jsou i přední dveře, v dolní části boku zůstává výrazný prolis.

To zadní boční dveře jsou už jiné, přestože klika od nich zůstává ukryta v C-sloupku. Linie oken ale nestoupá dynamicky vzhůru jako u hatchbacku, díky tomu je boční prosklení větší, což vede k tomu, že se pasažéři na zadních sedadlech uvnitř necítí tak stísněně jako v pětidveřovém Cliu.

Dynamicky klesající linie střechy znamená, že na zadních sedadlech není tolik prostoru nad hlavou, je tu podobně místa jako v hatchbacku. Místa pro nohy je tu více.

Kombi má shodný rozvor náprav jako hatchback, dlouhý 2.589 milimetrů. Zadní převis se však natáhl na 823 mm, což znamená celkovou délku 4.262 mm.

Koncová světla prochází výrazně do boku karoserie, svými tvary evokují aktuální VW Golf Variant. Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky velkému víku, nákladová hrana leží 63 centimetrů nad zemí.

Zavazadelník má pravidelný tvar a dvojité dno, jeho objem činí 443 litrů. Na délku má 87 centimetrů, šířku mezi podběhy 103 cm a na výšku po kryt 59 cm. Vybrání v zadním víku má sice lepší pozici než u hatchbacku, i tak se ale víko příliš snadno nezavírá.

Kabina je samozřejmě shodná jako v hatchbacku. To znamená minimalistický středový panel, vestavěnou navigaci s dotykovým displejem a volant s lesklým plastem na části jeho věnce. Oproti minulým generacím se za volantem nesedí tak vysoko.

David Bureš
Diskuze (136)
11. 1. 2013 10:33
Re: pěkné
No to doufám. Jen si myslím, že Renault prostě ty ceny o hodně přestřelil.
Moje představa je, že reálná cena té konfigurace výše (co jsem napsal) ve verzi kombi je kolem 260-270tis Kč.
A to se bojím, že nebude.
11. 1. 2013 07:40
Re: Pohřebák?
Tak Wikipedii už snad zná každý, ne?

[odkaz]

>:D
10. 1. 2013 12:46
Re: Pohřebák?
Myslíš, že konkávu tu dokáže niekto definovať?
Avatar - woody-alien
10. 1. 2013 10:57
Re: ALMARATOUR
No samozřejmě, délková míra se i nadále zpřesňuje v závislosti na zpřesňování měření času a jen bůh ví, zda náhodou Francouzi nepoužívají nějaké lowendové vakuum. Nakonec byli to právě oni, kdo už na sklonku 18.století ustanovili etalon a tudíž měli dostatek času s ním manipulovat ve svůj prospěch. >:D
Avatar - Emel
10. 1. 2013 10:38
Re: ALMARATOUR
Teda... ono to jsou francouzské centimetry, které se nemůžou českoněmeckým rovnat... co?