Renault: Motor 1,6 dCi přijde v roce 2011 a nahradí 1,9 dCi
Interní označení nového motoru je R9M a jeho vývoj už probíhá s ohledem na požadavky emisní normy Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Při vývoji bylo dosud aplikováno 15 patentů. Výkon turbodieselu 1,6 dCi bude 96 kW, stejně jako u stávajícího 1,9 dCi 130. Při stejném výkonu ale přináší o 30 % nižší emise CO2 a o 20 % nižší spotřebu paliva.
Záměrem Renaultu je nabízet tento motor především v nižší střední a střední třídě. Například v novém Méganu tak doplní čtyři výkonové varianty motoru 1,5 dCi (K9K), který už nahradil slabší verze 1,9 dCi. Nasazení se ale dočká také v lehkých užitkových vozech a v modelech partnerské značky Nissan. Technologická vylepšení nového 1,6 dCi budou použita také u rodiny motorů 2,0 dCi (M9R), která ve verzích Euro 6 mimo jiné nahradí motory 2,2 dCi a 2,5 dCi.
Výroba nového motoru zachová v továrně Cléon 450 pracovních míst. Tato motorárna, která funguje už od roku 1958, v současné době vyrábí motory 1,9 dCi, 2,0 dCi, 2,5 dCi, 3,0 dCi a benzinové 2,0 a 2,0 Turbo.