8.12. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Renault Energy TCe 115/140/160: Další info o nové třináctistovce

 

O novém zážehovém čtyřválci Renault Energy TCe 115/140/160, který se jako první objevil ve Scénicu (Grand Scénicu) jsme psali nedávno. Nyní jsou na světě oficiální fotky tohoto motoru, ale pozor, to není vše!

Proč se nový motor objevuje premiérově v kompaktním MPV? Jistě se jedná o důsledek trhu, neboť ne každý chce v tomhle autě vznětový motor. Zájemci o benzinového scénica (grand scénica) dosud neměli příliš na výběr. Vlastně mohli zvolit pouze jeden ze dvou agregátů. A sice 1.2 TCe 115, nebo stejný motor s přídomkem 130. Jak známo, číslovka udává zaokrouhlený výkon v koňských silách. Kdo chtěl výkonnější zážehový motor, měl prostě smůlu a nezbylo mu, než zkusit štěstí u konkurence.

S příchodem nové pohonné jednotky o přesném zdvihovém objemu 1330 cm3 již výše uvedený nedostatek není na místě. Zájemce o zážehový Scénic (Grand Scénic) tak nyní může vybírat z podstatně bohatší palety zážehových verzí.

Čtyři, tři, dva…

Už z označení motorů lze vyčíst, že v nabídce jsou tři výkonové verze: varianta 115 nabízí 85 kW, 140 disponuje 103 kW, 160 poskytuje 120 kW, což je ve skutečnosti 163 koní. Nejslabší verze nabízí maximum točivého momentu 220 N.m při 1500 otáčkách za minutu, výkonnější se chlubí 240 N.m při 1600 otáčkách a konečně u varianty TCe 160 závisí vrchol točivého momentu na převodovce, kterou zvolíte. Pokud jí bude manuální šestistupňová skříň dvouhřídelové konstrukce označená TL4, bude vrchol točivého momentu 260 N.m při 1750 otáčkách za minutu. Pokud ji ale spojíte s dvouspojkovou samočinnou sedmistupňovou převodovkou Getrag 7DCT300, bude vrchol „momentu“ o 10 N.m vyšší při současném zvýšení otáček o 50 za minutu. Zmíněnou převodovku EDC lze dále kombinovat s verzí TCe 140, kde však vrchol točivého momentu zůstává stejný jako v kombinaci s manuální převodovkou.

Bude i v mercedesu

Po scénicu (grand scénicu) se nový motor objeví pod kapotou méganu, což je tak nějak logické. To se však nestane dříve než v příštím roce. Posléze mají následovat další modely. Na vývoji tohoto motoru se však podílel také Mercedes-Benz, takže se s tímto čtyřválcem brzy setkáme i ve vozech s hvězdou na kapotě. Samozřejmě jen v těch, které mají motor uložený vpředu napříč, to znamená třeba v připravované nové generaci třídy A. V mercedesech se však bude tento motor označovat jako kubatura 1,4 litru, nikoliv 1,3 litru, což je po zaokrouhlení správně.

Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!

Technické označení nového motoru je H5H, starší 1.2 TCe, kterou nahrazuje, se jmenuje H5F. To znamená, že technicky vzato je novinka zástupcem řady motorů H. Pokud bude koncepce hliníkového bloku nové třinástistovky shodná s předchůdcem, bude se jednat o blok typu open deck. Novinkou je však technologie vnitřních ploch válců, které jsou potaženy vrstvou křemíku za pomoci Plazmy. Jedná se o technologii, kterou dnes najdete na celé řadě motorů, například na čtyřválci VW 1.5 TSI či nové generaci motorů BMW. Aliance toto poprvé použila u šestiválce pro supersportovní Nissan GT-R.

Motor pracuje samozřejmě s přeplňováním turbodmychadlem stejně jako s přímým vstřikováním benzínu. Vstřikovací tlak udává Renault 250 barů, což je v současnosti průměrná hodnota. V novém Scénicu (Grand Scénicu) se motor zatím obejde bez částicového filtru, avšak dle informace serveru RNews zaměřeného na vozy Renault a Dacia je na jeho zástavbu již od samého začátku připraven. Z dřívějška motor převezme rovněž proměnné časování sací i výfukové strany rozvodu.

V západní Evropě začínají ceny Scénicu s motorem Energy TCe 115 na částce 24.700 euro, tedy přibližně 620.000 korun. Vrcholná verze Grand Scénicu Initiale Paris s motorem Energy TCe 160 a převodovkou EDC přijde na 37.500 euro, tedy na zhruba 940.000 korun. Ceny v České republice dosud stanoveny nebyly.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes

Když v květnu před jedenácti lety hořelo na legendární…

Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum

Velmi dobrá ekonomická kondice České republiky a silná…

ČSSD má zůstat v opozici, zaskočili Hamáčka vlastní senátoři ČSSD má zůstat v opozici, zaskočili Hamáčka vlastní senátoři

Senátoři ČSSD chtějí, aby sociální demokraté nešli do…

Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců

Zadlužený čínský konglomerát CEFC, který je aktivní i v…

 

Štítky Renault Technika

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data! Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!

Zážehová třináctistovka nahradí dosavadní dvanáctistovku.…

Renault Scénic Initiale Paris: Luxusní výbava i pro rodinné MPV Renault Scénic Initiale Paris: Luxusní výbava i pro rodinné MPV

Vrcholná verze modelů Scénic bude vybavena head-up…

 



 
Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Facelift pro Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Dnes 11:52

Hyundai i20, konkurent mladoboleslavské Fabie v segmentu B prošel omlazovací kůrou a osvěžením designu. Po čtyřech letech na ni má generace IB plné právo.




Blesk.cz

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i cizince s jarmulkou

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i…

Německá kancléřka Angela Merkelová přiznala, že se v Německu vzedmula vlna antisemitisticky motivovaných…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého trenéra za pomluvu

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého…

Dva roky po fotbalovém mistrovství Evropy ve Francii se mezi brankářem Thibautem Courtoisem a koučem Belgie…

 

Reflex.cz

Evropská unie jde do války s fake news na internetu. Jaký je plán Bruselu?

Evropská unie jde do války s fake news na internetu.…

Šíření dezinformací online představuje v současnosti jedno z největších nebezpečí, které může mít v konečném…

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…