Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo 2013: Facelift francouzské dodávky podrobněji

Michal Fokt
Diskuze (8)
Renault důkladněji představuje omlazené Kangoo modelového roku 2013, které přináší řadu (zejména) vizuálních změn.

První informace o modernizovaném Renaultu Kangoo jsme přinesli už v únoru, nyní však Francouzi přišli s podrobnějším představením svého populárního užitkáče. Ten na první pohled poznáte podle nové přídě, která sjednocuje Kangoo s nejnovějšími modely Renaultu včetně Clia. Nový je jak nárazník, tak maska chladiče a přední světlomety, přičemž elektrická verze má navíc specifickou masku chladiče, s nabíječkou umístěnou ve zvětšeném logu. Nový tvar mají také vnější zpětná zrcátka a změněna byla též optika zadních svítilen. Užitkové verze Van lze navíc zkrášlit balíčkem Style Pack.

Ještě důkladnější proměnou prošel interiér. Palubní deska dostala modernější středový panel ve stylu Clia s novým designem autorádia, ale nezměněnými ovladači topení a ventilace. Nový tvar má také volant a v nabídce se objevuje možnost zakomponování multimediálního systému Renault R-Link. Nová autorádia podporují Bluetooth a mají USB port. Přístrojový štít existuje ve dvou barevných verzích, běžné modely mají černý podklad s bílými ručičkami a indexy, elektrická verze Z.E. sází na modrou barvu. Lze si také přikoupit couvací kameru.

Příjemným zpestřením nabídky je Kangoo Extrem, jenž je inspirován SUV vozy – má střešní ližiny s nosností až 80 kg, ochranné lišty na dveřích, tmavá okna, speciální design 15“ kol a řadu dalších drobností. Kromě něj existuje ještě 14 dalších variant, od čistě užitkových po rodinné, s velikostí nákladového prostoru 2,3 a 4,6 m3, přičemž lze mít i kabinu se třemi místy v první řadě, kdy řidičovo sedadlo zůstává nezávislé a doplňuje jen dvoumístná lavice, v níž se nachází 15litrová odkládací schránka. Maximální kapacita pro převoz osob pak činí 7 míst v konfiguraci 2+3+2 u varianty Grand Kangoo, přičemž ještě zbývá místo na 400 litrů nákladu.

Osobní verze mají sklopná opěradla zadních sedadel, čímž lze zvětšit prostor pro zavazadla, vzniklá ložná plocha je přitom téměř rovná. Sklopit se dá i opěradlo u spolujezdce a lze tak převézt předměty s délkou až 2,5 m. Užitkové verze zase disponují odnímatelným zadním dílem střechy, taktéž vhodným pro převoz dlouhých předmětů. Má metr na šířku a 46 cm na délku.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje kromě elektrické verze Z.E. tři turbodiesely dCi Energy s výkony 70,95 a 110 k a točivým momentem 180, 200 a 240 N.m, které doplňuje benzinový přeplňovaný Energy TCe se 115 koňmi a 190 N.m. Doplňuje je kromě systému jízdní stability také asistent pro jízdu do kopce a funkce Extended Grip, která pomůže na kluzkém povrchu.

Renault zapracoval na odhlučnění vylepšeného Kangoo – má nové čelní sklo, jinak řešenou izolaci střechy, méně hluku vyprodukují i zpětná zrcátka a došlo i k dalším drobným úpravám.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - woody-alien
15. 5. 2013 09:05
Překvapení
...já myslel, že facelift už proběhl. :-O >:D [odkaz]
15. 5. 2013 06:08
Dokker
Když to porovnám s Dokkerem, který by měl dorazit někdy kolem léta, tak by má volba padla spíš k Dacii... vizual je mnohem lepsi a u pracanta mi je vazne jedno, jak to uvnitr vypada ;-)
15. 5. 2013 06:08
Dacia...
Když to porovnám s Dokkerem, který by měl dorazit někdy kolem léta, tak by má volba padla spíš k Dacii... vizual je mnohem lepsi a u pracanta mi je vazne jedno, jak to uvnitr vypada ;-)
15. 5. 2013 01:10
Re: Chudáci
Tobě by zas někdo měl dát "deku". :-!
Avatar - Ada je zase tady
15. 5. 2013 00:49
Chudáci
Lituji všechny, kdo s tím budou muset v práci jezdit. Alespoň by se slušelo tu přední masku zakrýt nějakým kobercem 8-s