Mezi nejzajímavější koncepty vozů budoucnosti představenými na letošním autosalonu v Ženevě, můžeme jistě zařadit i Renault Koleos. Francouzská automobilka Renault, která se odvážně pouští do nezvyklých modelů, tak na tomto autosalonu předvedla vedle extravagantního vozu Avantime, který se dokonce začne již v tomto roce vyrábět, další novinku.

Koncept Renault Koleos je o to zajímavější, že má nejen nezvyklý design a účel využití, ale je navíc poháněn hybridním pohonem. Koleos je zařazen do kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Jeho design a použité technologie se však výrazně liší od doposud známých vozů této kategorie. U tohoto hybridního "rekreačního" automobilu jsou totiž spojeny špičkové jízdní vlastnosti a pohodlí luxusního osobního automobilu s terénními schopnostmi vozu s pohonem všech kol. Renault Koleos má nové, speciální zavěšení kol na pneumaticko-hydraulických pružících jednotkách, které jsou schopny během několika sekund změnit světlou výšku vozu. Snížení výšky vozu z 1700 mm (výška pro terén) na výšku 1600 mm pro jízdu po silnici si vůz nastavuje automaticky a to v závislosti nejen na okamžité rychlosti, ale dokonce i na stavu vozovky. Tento systém je uživatelsky velmi výhodný, jelikož automobil sám rozezná, zda má být "přikrčen", čímž má vůz nižší aerodynamický odpor, nižší spotřebu a možnost dosažení vyšší rychlosti, nebo naopak být "nahoře" a zajistit tak lepší odpružení vozu a tím vetší pohodlí pro cestující.

Jak je vidět Koleos je velmi zajímavý vůz, čemuž nasvědčuje i jeho exteriér. Na první pohled zaujme jeho ojedinělý profil karoserie, který ještě více umocňují velké 21palcová kola, navržené firmou Montupet obuté do pneumatik Michelin PAX. Celý exteriér je samozřejmě řešen v duchu co nejnižšího aerodynamického odporu, čemuž nasvědčuje jeho splývavý tvar. Velmi zajímavá je zadní část střechy, která dotváří originalitu vozu. V přední části vévodí výrazné logo značky, chromovaná mřížka chladiče a hlavně speciální světlomety vyvinuté firmou Megalux, jejichž světelný proud prochází dioptrickým systémem fluidní optiky. Mohutná záď vozu má zvláštní systém otevírání pátých dveří, které umožňují pohodlný přístup k zavazadlovému prostoru. Koleos nabízí větší možnosti využití zavazadlového prostoru než je obvyklé, protože se jednoduchou manipulací může změnit na pick-up. Tahle varianta je možná díky mechanizmu, který zasune okno v zadních dveřích a také střešní panel nad zavazadlovým prostorem "zmizí" pod částečně prosklenou střechou kabiny. Zavazadlová část, tak nabízí větší a otevřený prostor, který může být od interiéru oddělen vyjímatelným sklem.

V interiéru konceptu Koleos zaujmou čtyři na první pohled velmi jednoduchá sedadla, vyrobená z uhlíkových vláken, potažená kůží prestižní značky Connolly. O pohodlí na každé z těchto sedaček se však stará čtveřice tlumičů, které přizpůsobí sedadlo hmotnosti cestujících a vytváří tak co nejoptimálnější komfort. K dobrému pocitu v interiéru přispívají i velké zasklené plochy, které celý vnitřní prostor příjemně prosvětlují. K dalším příjemnostem v Koleosu patří hlasem ovládaná klimatizace, audio systém a navigační systém. K zobrazení potřebných informací jsou využity dva displeje 16/9, jeden na přístrojové desce a druhý vzadu. O vyšší bezpečnost se v Koleosu starají adaptivní airbagy, bezpečnostní pásy s dvojitým předpínáním, systém jízdní stability ESP, posilovač nouzového brzdění, protiprokluzový systém ASR, aj.

U konceptů pro budoucnost je stále více používáno hybridních pohonů a ne jinak je to v případě Koleosu. Kombinace zážehového a elektrického motoru je totiž ekologická i ekonomická (proti nyní používaným vozům), takže se stále více dostává do popředí zájmu. Pohonný systém v Koleosu pracuje na principu volby mezi zážehovým, nebo elektrickým motorem, případně kombinací obou motorů. Podle toho, který pohon je zvolen, je vůz poháněn předními, zadními, nebo všemi čtyřmi koly. Celý proces je řízen "inteligentní" řídící jednotkou, která sama určí druh pohonu v závislosti na charakteru jízdy. Výkon motorů je přenášen přes automatickou převodovku Proactive DPO.

Provoz na elektrický pohon je určen hlavně do města a pro nižší rychlosti. Při tomto provozu jsou poháněna zadní kola elektromotorem Élégie, který je napájen lithio-iontovými bateriemi. Elektromotor dosahuje výkonu 30 kW. Při vyšších rychlostech například na dálnici, je vůz poháněn přes přední kola zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0 litru dosahujícího výkonu 125 kW a v případě potřeby může být současně připojen i elektromotor. Při jízdě v terénu jsou poháněna všechna čtyři kola oběmi pohonnými jednotkami.

Koleos je velmi zajímavý koncept vozu budoucnosti, který spojuje výhody automobilů několika kategorií a je pozoruhodný i svým designem, pohonem a použitými technologiemi. Jestli se s konceptem Renault Koleos v budoucnu setkáme na silnicích jako s předchozí studií Avantime se nechejme překvapit.



Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…