Mezi nejzajímavější koncepty vozů budoucnosti představenými na letošním autosalonu v Ženevě, můžeme jistě zařadit i Renault Koleos. Francouzská automobilka Renault, která se odvážně pouští do nezvyklých modelů, tak na tomto autosalonu předvedla vedle extravagantního vozu Avantime, který se dokonce začne již v tomto roce vyrábět, další novinku.

Koncept Renault Koleos je o to zajímavější, že má nejen nezvyklý design a účel využití, ale je navíc poháněn hybridním pohonem. Koleos je zařazen do kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Jeho design a použité technologie se však výrazně liší od doposud známých vozů této kategorie. U tohoto hybridního "rekreačního" automobilu jsou totiž spojeny špičkové jízdní vlastnosti a pohodlí luxusního osobního automobilu s terénními schopnostmi vozu s pohonem všech kol. Renault Koleos má nové, speciální zavěšení kol na pneumaticko-hydraulických pružících jednotkách, které jsou schopny během několika sekund změnit světlou výšku vozu. Snížení výšky vozu z 1700 mm (výška pro terén) na výšku 1600 mm pro jízdu po silnici si vůz nastavuje automaticky a to v závislosti nejen na okamžité rychlosti, ale dokonce i na stavu vozovky. Tento systém je uživatelsky velmi výhodný, jelikož automobil sám rozezná, zda má být "přikrčen", čímž má vůz nižší aerodynamický odpor, nižší spotřebu a možnost dosažení vyšší rychlosti, nebo naopak být "nahoře" a zajistit tak lepší odpružení vozu a tím vetší pohodlí pro cestující.

Jak je vidět Koleos je velmi zajímavý vůz, čemuž nasvědčuje i jeho exteriér. Na první pohled zaujme jeho ojedinělý profil karoserie, který ještě více umocňují velké 21palcová kola, navržené firmou Montupet obuté do pneumatik Michelin PAX. Celý exteriér je samozřejmě řešen v duchu co nejnižšího aerodynamického odporu, čemuž nasvědčuje jeho splývavý tvar. Velmi zajímavá je zadní část střechy, která dotváří originalitu vozu. V přední části vévodí výrazné logo značky, chromovaná mřížka chladiče a hlavně speciální světlomety vyvinuté firmou Megalux, jejichž světelný proud prochází dioptrickým systémem fluidní optiky. Mohutná záď vozu má zvláštní systém otevírání pátých dveří, které umožňují pohodlný přístup k zavazadlovému prostoru. Koleos nabízí větší možnosti využití zavazadlového prostoru než je obvyklé, protože se jednoduchou manipulací může změnit na pick-up. Tahle varianta je možná díky mechanizmu, který zasune okno v zadních dveřích a také střešní panel nad zavazadlovým prostorem "zmizí" pod částečně prosklenou střechou kabiny. Zavazadlová část, tak nabízí větší a otevřený prostor, který může být od interiéru oddělen vyjímatelným sklem.

V interiéru konceptu Koleos zaujmou čtyři na první pohled velmi jednoduchá sedadla, vyrobená z uhlíkových vláken, potažená kůží prestižní značky Connolly. O pohodlí na každé z těchto sedaček se však stará čtveřice tlumičů, které přizpůsobí sedadlo hmotnosti cestujících a vytváří tak co nejoptimálnější komfort. K dobrému pocitu v interiéru přispívají i velké zasklené plochy, které celý vnitřní prostor příjemně prosvětlují. K dalším příjemnostem v Koleosu patří hlasem ovládaná klimatizace, audio systém a navigační systém. K zobrazení potřebných informací jsou využity dva displeje 16/9, jeden na přístrojové desce a druhý vzadu. O vyšší bezpečnost se v Koleosu starají adaptivní airbagy, bezpečnostní pásy s dvojitým předpínáním, systém jízdní stability ESP, posilovač nouzového brzdění, protiprokluzový systém ASR, aj.

U konceptů pro budoucnost je stále více používáno hybridních pohonů a ne jinak je to v případě Koleosu. Kombinace zážehového a elektrického motoru je totiž ekologická i ekonomická (proti nyní používaným vozům), takže se stále více dostává do popředí zájmu. Pohonný systém v Koleosu pracuje na principu volby mezi zážehovým, nebo elektrickým motorem, případně kombinací obou motorů. Podle toho, který pohon je zvolen, je vůz poháněn předními, zadními, nebo všemi čtyřmi koly. Celý proces je řízen "inteligentní" řídící jednotkou, která sama určí druh pohonu v závislosti na charakteru jízdy. Výkon motorů je přenášen přes automatickou převodovku Proactive DPO.

Provoz na elektrický pohon je určen hlavně do města a pro nižší rychlosti. Při tomto provozu jsou poháněna zadní kola elektromotorem Élégie, který je napájen lithio-iontovými bateriemi. Elektromotor dosahuje výkonu 30 kW. Při vyšších rychlostech například na dálnici, je vůz poháněn přes přední kola zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0 litru dosahujícího výkonu 125 kW a v případě potřeby může být současně připojen i elektromotor. Při jízdě v terénu jsou poháněna všechna čtyři kola oběmi pohonnými jednotkami.

Koleos je velmi zajímavý koncept vozu budoucnosti, který spojuje výhody automobilů několika kategorií a je pozoruhodný i svým designem, pohonem a použitými technologiemi. Jestli se s konceptem Renault Koleos v budoucnu setkáme na silnicích jako s předchozí studií Avantime se nechejme překvapit.



Rallye Dakar 2018
Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu

Zdravotní pojišťovny loni klientům vyplatily na…

Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se

Tovární týmy odtajnily design svých vozů na letošní rok.

Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států

Společnost HE3DA zabývající se aplikovaným výzkumem a…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
TOP 5: Nejlevnější čtyřkolky na českém trhu. Kdo je aktuálně nabízí nejvýhodněji?

TOP 5: Nejlevnější čtyřkolky na českém trhu. Kdo je aktuálně nabízí nejvýhodněji?

Dnes 17:18

Prohlédněte si s námi pětici aktuálně nejvýhodnějších čtyřkolek na českém trhu. Ve většině případů jde o prcky, náročnějšího terénu se ale rozhodně nezaleknou.




Blesk.cz

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v Pákistánu: Zatkli jejího komplice, hned udal dalšího!

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v…

Pákistánské úřady zadržely komplice Češky Terezy H. (21), u které celníci na letišti v Láhauru před více než…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Nezastavitelná Ester! Ledecká ovládla i čtvrtý obří slalom na snowboardu

Nezastavitelná Ester! Ledecká ovládla i čtvrtý obří…

Ester Ledecká vyhrála i čtvrtý závod Světového poháru v obřím slalomu na snowboardu v sezoně. Měsíc před svým…

 

Reflex.cz

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…