Renault Koleos: první jízdní dojmy a české ceny

Renault Koleos: první jízdní dojmy a české ceny

 
 

Renault Koleos vplouvá do velmi konkurenčních vod segmentu SUV s cílem ulovit si pro sebe co největší podíl na trhu. Po shlédnutí oficiálních cen a první jízdě s ním je nám jasné, že se ho konkurence musí začít obávat.

V posledních letech zažívá třída automobilů SUV vpravdě impozantní nárůst prodejů. Velký zájem o vozy této kategorie je v celé Evropě a ani naše kotlina nezůstala od horečky jménem SUV ušetřena. Pro představu, minulý rok se u nás prodalo více než 14.500 vozů této kategorie a letos se očekává další strmý nárůst o další dva až tři tisíce vozů. Ani automobilka Renault nechce v boji o zákazníka zůstat pozadu za svými konkurenty a přichází s novým crossoverem mezi SUV a minivanem, s modelem Koleos.

Renaultu se pro vůz této kategorie velmi hodí úzká spolupráce s Nissanem, který poskytl vyspělý systém pohonu všech kol „All mode 4x4-i“. Stejný systém nalezneme i v Nissanu X-Trail II. Rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu je zajišťováno elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou. Systém pracuje ve třech režimech – 2WD, AUTO a LOCK, přičemž v prvním zmiňovaném jsou poháněna výhradně kola přední nápravy. Automatický režim připojuje pohon zadních kol (tedy, 100:0 ve prospěch přední nápravy až 50:50) v závislosti na režimu jízdy a stavu podložky a konečně systém LOCK obě dvě nápravy napevno spojí a síla od motoru proudí k oběma nápravám v pevně daném poměru 50:50. Tento systém je možno použít pouze do rychlosti 40 km/h, pak se automaticky vypíná. Aby se majitelé nebáli ani prudších svahů, je přítomen i asistent rozjezdu a sjezdu do kopce (HSA a HDC). Světlá výška u benzinových modelů činí 206 mm, u dieselových pak 188 mm. Koleos by měl zvládnout i brod a to do výšky hladiny 450 mm. Rozměry vozu v pořadí d x š x v jsou: 4520 x 1865 x 1710 mm, rozvor náprav činí 2690 mm.

Motorová paleta zahrnuje benzinový atmosféricky plněný čtyřválec z dílen Nissanu o objemu 2,5 l a výkonu 126 kW a dvoulitrový turbodiesel 2,0 dCi ve dvou výkonnostních variantách: 110 a 127 kW. Šestistupňový automat je k dispozici jen ke slabšímu dieselovému agregátu, ostatní motorizace jsou dodávány výhradně s manuálním řazením se shodným počtem stupňů. Benzinový agregát je v nabídce pouze pro nejnižší výbavový stupeň Expression a jen s pohonem předních kol. Tato verze je za cenu 569.900,- Kč také nejlevnější variantou Koleose. Tím se dostáváme k výbavám. Renault nabízí svůj nový model Koleos ve třech výbavových stupních – Expression, Dynamique a Dynamique Luxe. V seznamu základní výbavy stupně Expression nalezneme například přední, boční a hlavové (pro obě řady) airbagy, přední mlhové světlomety, výškově a podélně nastavitelný volant, elektronickou kartu místo klíče, manuální klimatizaci, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin či rádio s CD se čtyřmi reproduktory (40 W).

Prostřední stupeň Dynamique navíc přináší například elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, kožený volant, nastavitelné opěrky zadních sedadel, sklopné sedadlo spolujezdce (vpřed), dvouzónovou automatickou klimatizaci či autorádio s CD a MP3 a šesti reproduktory (140 W).

A nakonec nejvyšší výbava Dynamique Luxe. Ta zákazníkovi nabízí kupříkladu stabilizační systémy ESP a ASR, chromované lišty na prazích dveří, Bi-xenonové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáčky, panoramatické otvíratelné střešní okno či dvouzónovou automatickou klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla.

Renault Koleos - ceny na českém trhu
Motor2,5 16V 4x22,0 dCi 4x22,0 dCi 4x4 (AT)2,0 dCi 4x4
Zdvihový objem [cm³]2488199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]126/6000110/4000110/4000127/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]226/4400320/2000320/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]191183182 (177)191
Zrychlení 0 100 km/h [s]9,010,010,4 (12,3)9,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]9,67,27,4 (8,3)7,9
Cena ve výbavě Expression [Kč]569.900614.000--
Cena ve výbavě Dynamique [Kč]-674.900719.900759.900
Cena ve výbavě Dynamique (AT) [Kč]--759.900-
Cena ve výbavě Dynamique Luxe [Kč]--769.900809.900
Cena ve výbavě Dynamique Luxe (AT) [Kč]--809.900-

A nyní se pojďme blíže zaměřit na dva zajímavé prvky ve výbavě vozu: volitelnou prémiovou audiosoustavu Premium BOSE a dvoudílné páté dveře. Začněme tedy tím praktičtějším a to jsou dveře.

Renault tento svůj systém pojmenoval „clamshell“ (anglicky „lastura“). Jedná se o zadní dveře s dvojím otevíráním, kdy jejich spodní část se vyklopí dolů, zatímco prosklená část dveří se otevírá klasicky nahoru. Na spodní část dveří si mohou pohodlně sednout dvě osoby (nosnost 200 kg), protože náladová hrana je v tomto případě 75 cm nad zemí. V zavazadlovém prostoru o základním objemu 450 litrů je devět háčků, které jsou připraveny posloužit pro upevnění nákladu tak, aby se v kufru nepohyboval.

Druhým zajímavým prvkem výbavy je příplatkový audiosystém od společnosti BOSE. Ten byl vytvořen přímo na míru modelu Koleos (vyvíjen byl od roku 2005). Zvuk se k uším cestujících šíří ze sedmi reproduktorů a subwooferu, který je ukryt pod podlahou zavazadlového prostoru (posádka tak ovšem přichází o 28 litrů úložného prostoru). A musíme potvrdit, že hrát opravdu umí. Nový Koleos jsme totiž měli možnost krátce otestovat, takže se s vámi můžeme podělit o první jízdní dojmy.

Jízdní dojmy

Na první pohled Koleos upoutá svou zajímavě řešenou přední maskou, celkově lze ovšem konstatovat, že Renault vsadil vše na jistotu a žádné divoké křivky či extravagantní záhyby na karoserii nenajdete. To stejné se opakuje i v interiéru, který působí vzdušným dojmem, ovšem zejména na grafice přístrojů před řidičem je poznat, že není výkřikem moderní techniky. Možná se mohli u Renaultu více odvázat, je totiž možné, že se tento design velmi rychle okouká.

Pozice za volantem je poměrně vzpřímená a sedáky jsou položeny vysoko, řidič tak má oči ve velké výšce nad vozovkou a má tedy výborný přehled. Dobrou zprávou je, že na silnici Koleos nijak nezaostává za svými konkurenty, ba naopak, vydává se cestou Fordu Kuga a na asfaltových cestách zvládá opravdu hodně. V automatickém režimu je cítit částečné přenesení točivého momentu k zadním kolům a rychlejší průjezd zatáčkami hatí jen nedostatečné boční vedení vysloveně komfortních sedadel a vysoký posaz řidiče. Podvozek výborně tlumí nerovnosti a z míry jej (i díky elektronickým pomocníkům) nevyvede ani lehčí až střední terén. Výborné jsou také brzdy, které mají postupný avšak nekompromisní nástup, systém ABS se na asfaltu aktivuje o něco později, než bychom čekali.

Městské manévrování s vozem je snadné díky lehčímu řízení, při vyšších rychlostech by ovšem mohlo mít více zpětné vazby a být tužší. Poloměr otáčení je 11,6 metru, což znamená, že na okreskách můžete mít s otočením na jednu dobu potíže, subjektivně byl Koleos v tomto ohledu trochu neohrabaný. Naopak k řazení nelze mít výhrady, kulisa je velmi dobře vymezena, dráhy jsou přiměřeně dlouhé a chod páky je plynulý a lehký.

Prostor na předních i zadních sedadlech (i nad hlavou) je naprosto vyhovující. Koleos je do délky o celých 26 centimetrů delší než Scénic II a to nemůže znamenat nic jiného, než že všech pět cestujících má na cestách dostatek pohodlí. O sedmimístné verzi se prý zatím neuvažuje, konečné slovo ale bude mít jako vždy trh. Při naší testovací jízdě po okolí Kolína jsme vyzkoušeli slabší (a patrně nejprodávanější) naftový agregát o výkonu 110 kW. Pro vůz vážící 1730 kg se tento motor zdá být rozumnou volbou. Pokud je třeba dynamičtěji akcelerovat, je nutné jej sice potrápit ve vyšších otáčkách, pro potřebu klidné jízdy tento agregát ale naprosto vyhovuje a v nižších i středních otáčkách je jeho projev velmi dobře utlumen. Kultivovanost je příkladná, dynamičtěji založení řidiči budou muset šáhnout po výkonnějších verzích. Bližší seznámení s vozem vám přineseme již brzy v klasickém a podrobném redakčním testu.

Novinka, vyráběná výhradně v korejském Busanu bude na náš trh oficiálně uvedena 15. září tohoto roku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Koleos: první jízdní dojmy a české ceny







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že mám něco předvést

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že…

Českým krasobruslařům se krátký program na mistrovství Evropy nevydařil. Michal Březina zůstal patnáct bodů za…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…