Renault Koleos: První jízdní dojmy

Renault Koleos: První jízdní dojmy

 
 

Tři roky po uvedení na český trh přichází modernizace Koleose. Jaké je teď korejské SUV s francouzskou DNA?

V první řadě je potřeba zmínit, že tento facelift se drží významu toho slova velmi striktně. Zásadní proměnou totiž prošla především příď.

Místo nezvyklé masky s malými nádechy, které se nosily u Renaultu před několika roky, přichází klasické uspořádání přídě s velkou maskou, bohatě chromovanou mřížkou a menšími světlomety. Ty jsou umístěny výše než dosud, což spolu se změnou jejich proporcí opticky rozšířilo a snížilo vizáž druhé fáze Koleose.

Komunikační barvou je módní perleťová bílá a ostře oranžová barva Cayenne Orange. Ano opravdu Cayenne.

Dalších viditelných změn je jen pomálu. Směrovky se nadobro usadily v krytech vnějších zpětných zrcátek, Koleos dostal nová kola.

Proměna interiéru spočívá v kosmetických úpravách designu. Přístrojový štít dostal nové ciferníky tří kruhových ukazatelů s jemnějšími stupnicemi, displeje mají bílé podsvícení místo původního oranžového. Černo-stříbrná kombinace přístrojové desky a dekoračních prvků působí hodnotněji. Poněkud nesourodě působí středová konzole v oblasti mezi sedadly. Standardizovaný ovládací modul vestavěné navigace Tom Tom sedí stále vedle příkladně velkého tlačítka elektricky aktivované ruční brzdy. Jako celek to však působí skoro jako pěst na oko.

Další věci, které se nezměnily, jsou pozitivní. S vyšší polohou za volantem má být spojen i dobrý výhled a to pro Koleos platí beze zbytku. Vysoko umístěná a do výšky vyhnaná kabina patří k nejprostornějším ve třídě.

Řidič stále sedí spíše nad volantem (a přístrojovou deskou) než za ním. Kdo tedy přesedá z bohatě prosklených Scéniků nebo Espaců, bude tady jako doma. Rodinný charakter Koleose připomíná i možnost dokoupení bohatě prosklené střechy.

V době sportovně střižených SUV s nízkými bočními skly potěší velká prosklená boční plocha, podobně jako možnost přirozeného opření lokte o boční výplň, když máte zcela spuštěné boční sklo.

Klíčovou motorizací pro Evropu je osvědčený čtyřválec 2,0 dCi (M9R) s dvojicí vyvažovacích hřídelí a maximálním vstřikovacím tlakem 1600 bar. Dodáván je nadále ve dvou známých specifikacích se 110 kW nebo 127 kW.

Hlavní předností obou verzí je tichý chod prostý vibrací, ke kterému se přidává komfortní ovládání dané zejména plynulým nárůstem točivého momentu s rostoucími otáčkami. Motor ochotně táhne z nízkých otáček a když je to potřeba, funguje i za 4000 min-1.

Verze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou dnes už netrpí francouzskou ležérností a s klidem ji řadíme k velmi dobrému evropskému průměru. Klasický šestistupňový automat je komfortní volbou, řadí pomalu, ubere trochu z jízdní dynamiky i slušné odezvy motoru na sešlápnutí pedálu plynu, ale pro rodinné využití, kdy se za volantem mnohdy ocitá žena, jde o přijatelnou alternativu.

V rámci modernizace došlo na úpravu součinitele odporu vzduchu a několik dalších opatření, které mají přispět k úspornějšímu provozu Renaultu Koleos. Při krátkých projížďkách v okolí Paříže nebyl čas tuto vlastnost ověřit, ale v chystaném testu se tak jistě stane.

Těžký terén není doménou jednoduchých pohonů všech kol v dostupných SUV a ani vzhled Koleose k výletům mimo silnice nevybízí. Krátká testovací trať s písčitým a kluzkým povrchem nám připomněla, že dárcem orgánů i koncepce pohonu všech kol je Nissan X-Trail, což je pro náročnější terénní nasazení dobrý výchozí bod.

Čtyřkolka Koleose i nadále umožňuje řidiči volit tři režimy: AUTO, 2WD a LOCK. Elektronicky řízená distribuce hnací síly se umí připravit na situace, kdy může dojít k vyčerpání adheze předních kol a posílá proto preventivně více síly na zadní nápravu. K dispozici jsou ve třídě obvyklí asistenti pro sjíždění kopců, resp. rozjezd do kopce. Obojí funguje i v náročných svazích obstojně.

Limitem pro výlety mimo cesty zůstane obutí a světlá výška. U zážehového čtyřválce 2,5 l (126 kW) činí velmi dobrých 206 mm, turbodiesely se musí spokojit se 188 mm.

Prodej na českém trhu má začít během října 2011, ceny zatím nebyly zveřejněny.

Renault Koleos - technická data (září 2011)
Motor2,5 16V 4x22,5 16V 4x42,0 dCi 4x22,0 dCi 4x42,0 dCi 4x4
Převodovka6M6M6M6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]24882488199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]126/6000126/6000110/4000110/4000127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]226/4400226/4400320/2000320/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]183182183182 (180)191
Zrychlení 0-100 km/h [s]1010,41010,4 (12,3)9,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,69,95,76,4 (7,1)6,4


Renault Koleos (2011) - První jízdní dojmy
 
Spolupracujeme s TipCars.com
ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Proslavila se sice rolemi v pohádkách, ovšem ve skutečnosti se herečka Michaela Kuklová (50) zatím pohádkového…

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení dobytka se stala polehčující okolností

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení…

„Byl to podivný a smutný román života, jehož kapitoly rozpřádaly se v obci Hleďsebích na usedlosti rolníka…

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní úředníci? Zvítězí výmluvy, či právo na informace?

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní…

Český rozhlas, respektive jeho progresivní informační web iROZHLAS.cz, si letos stejně jako minulé roky (stala…