Renault Koleos: První jízdní dojmy

Renault Koleos: První jízdní dojmy

 
 

Tři roky po uvedení na český trh přichází modernizace Koleose. Jaké je teď korejské SUV s francouzskou DNA?

V první řadě je potřeba zmínit, že tento facelift se drží významu toho slova velmi striktně. Zásadní proměnou totiž prošla především příď.

Místo nezvyklé masky s malými nádechy, které se nosily u Renaultu před několika roky, přichází klasické uspořádání přídě s velkou maskou, bohatě chromovanou mřížkou a menšími světlomety. Ty jsou umístěny výše než dosud, což spolu se změnou jejich proporcí opticky rozšířilo a snížilo vizáž druhé fáze Koleose.

Komunikační barvou je módní perleťová bílá a ostře oranžová barva Cayenne Orange. Ano opravdu Cayenne.

Dalších viditelných změn je jen pomálu. Směrovky se nadobro usadily v krytech vnějších zpětných zrcátek, Koleos dostal nová kola.

Proměna interiéru spočívá v kosmetických úpravách designu. Přístrojový štít dostal nové ciferníky tří kruhových ukazatelů s jemnějšími stupnicemi, displeje mají bílé podsvícení místo původního oranžového. Černo-stříbrná kombinace přístrojové desky a dekoračních prvků působí hodnotněji. Poněkud nesourodě působí středová konzole v oblasti mezi sedadly. Standardizovaný ovládací modul vestavěné navigace Tom Tom sedí stále vedle příkladně velkého tlačítka elektricky aktivované ruční brzdy. Jako celek to však působí skoro jako pěst na oko.

Další věci, které se nezměnily, jsou pozitivní. S vyšší polohou za volantem má být spojen i dobrý výhled a to pro Koleos platí beze zbytku. Vysoko umístěná a do výšky vyhnaná kabina patří k nejprostornějším ve třídě.

Řidič stále sedí spíše nad volantem (a přístrojovou deskou) než za ním. Kdo tedy přesedá z bohatě prosklených Scéniků nebo Espaců, bude tady jako doma. Rodinný charakter Koleose připomíná i možnost dokoupení bohatě prosklené střechy.

V době sportovně střižených SUV s nízkými bočními skly potěší velká prosklená boční plocha, podobně jako možnost přirozeného opření lokte o boční výplň, když máte zcela spuštěné boční sklo.

Klíčovou motorizací pro Evropu je osvědčený čtyřválec 2,0 dCi (M9R) s dvojicí vyvažovacích hřídelí a maximálním vstřikovacím tlakem 1600 bar. Dodáván je nadále ve dvou známých specifikacích se 110 kW nebo 127 kW.

Hlavní předností obou verzí je tichý chod prostý vibrací, ke kterému se přidává komfortní ovládání dané zejména plynulým nárůstem točivého momentu s rostoucími otáčkami. Motor ochotně táhne z nízkých otáček a když je to potřeba, funguje i za 4000 min-1.

Verze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou dnes už netrpí francouzskou ležérností a s klidem ji řadíme k velmi dobrému evropskému průměru. Klasický šestistupňový automat je komfortní volbou, řadí pomalu, ubere trochu z jízdní dynamiky i slušné odezvy motoru na sešlápnutí pedálu plynu, ale pro rodinné využití, kdy se za volantem mnohdy ocitá žena, jde o přijatelnou alternativu.

V rámci modernizace došlo na úpravu součinitele odporu vzduchu a několik dalších opatření, které mají přispět k úspornějšímu provozu Renaultu Koleos. Při krátkých projížďkách v okolí Paříže nebyl čas tuto vlastnost ověřit, ale v chystaném testu se tak jistě stane.

Těžký terén není doménou jednoduchých pohonů všech kol v dostupných SUV a ani vzhled Koleose k výletům mimo silnice nevybízí. Krátká testovací trať s písčitým a kluzkým povrchem nám připomněla, že dárcem orgánů i koncepce pohonu všech kol je Nissan X-Trail, což je pro náročnější terénní nasazení dobrý výchozí bod.

Čtyřkolka Koleose i nadále umožňuje řidiči volit tři režimy: AUTO, 2WD a LOCK. Elektronicky řízená distribuce hnací síly se umí připravit na situace, kdy může dojít k vyčerpání adheze předních kol a posílá proto preventivně více síly na zadní nápravu. K dispozici jsou ve třídě obvyklí asistenti pro sjíždění kopců, resp. rozjezd do kopce. Obojí funguje i v náročných svazích obstojně.

Limitem pro výlety mimo cesty zůstane obutí a světlá výška. U zážehového čtyřválce 2,5 l (126 kW) činí velmi dobrých 206 mm, turbodiesely se musí spokojit se 188 mm.

Prodej na českém trhu má začít během října 2011, ceny zatím nebyly zveřejněny.

Renault Koleos - technická data (září 2011)
Motor2,5 16V 4x22,5 16V 4x42,0 dCi 4x22,0 dCi 4x42,0 dCi 4x4
Převodovka6M6M6M6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]24882488199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]126/6000126/6000110/4000110/4000127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]226/4400226/4400320/2000320/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]183182183182 (180)191
Zrychlení 0-100 km/h [s]1010,41010,4 (12,3)9,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,69,95,76,4 (7,1)6,4


Renault Koleos (2011) - První jízdní dojmy
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

 



Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Trpišovský ukončil sérii Slavie. Pořád je to jen za tři body, usmíval se

Trpišovský ukončil sérii Slavie. Pořád je to jen za…

Před rokem byl v Edenu u první výhry Jaroslava Šilhavého na lavičce sešívaných – a dnes také u první ligové…

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…