Renault Kwid: Premiéra sériového globálního SUV v minibalení
Renault Kwid se představil coby koncept v Novém Dillí v únoru 2014. Atraktivní šedožluté auto mělo vzhůru výklopné dveře a řidič seděl uprostřed. Určitě bychom byli rádi, kdyby se něco podobného, jen trochu zcivilizovaného dostalo do sériové výroby. A je to tady. Bohužel, ze studie zbylo jen jméno, základní silueta a přibližné rozměry.
Sériový Kwid asi ze všeho nejvíce připomíná zmenšený Duster, hlavně zepředu, na masce trůní velké logo s kosočtvercem. Auto s krátkými převisy vypadá docela sympaticky a odpustilo si komplikované křivky. Módní oplastování včetně krytů podvozku jej řadí mezi crossovery. Přitom se pořád jedná o vůz segmentu A, na délku totiž měří jen 3,68 m, Renault také udává velmi skromnou šířku 1,58 m. Výšku zatím tají, ale to, že jde o křížence, do kterého se dobře nastupuje , je vidět i z fotek. Pohyb mimo zpevněné cesty (a těch mají v Indii dost) zaručí 18cm světlost. Kwid používá alianční platformu CMF-A.
O technice není známo zatím nic, britský Auto Express loni spekuloval, že by se v útrobách mohly objevit motory z nového Twinga, konkrétně hovořil o turbem přeplňovaném tříválci TCe s 66 kW a 135 N.m a jeho atmosférické verzi SCe s 51 kW a 91 N.m. Koncept poháněla větší dvanáctistovka TCe.
Okna jsou na dnešní dobu poměrně velká, takže ven bude určitě vidět skvěle a miniaturní rozměry přijdou vhod i ve městě. Pětimístný interiér navrhl tým designérů přímo v Indii, exteriér je dílem Davida Duranda. Přístroje jsou vesměs digitální, výdechy ventilace mají chromované rámečky. Kwid nabídne i moderní multimédia včetně rádia a navigace se sedmipalcovým dotykovým displejem a Bluetooth. Bude oficiálně představen v Indii ve druhé polovině letošního roku, ale Renault jej považuje za globální auto, také se testovalo nejen tam, ale v domovské zemi, tedy ve Francii, v Koreji i v Japonsku. Díly pro indickou produkci v Čennaj dodají z 98 % lokální firmy.
Orientace mimo Evropu samotnou skupinu Renault (včetně Dacie, ale bez Nissanu) živí, z loňských 2,71 milionu prodaných aut jich šlo 46 % do Asie, Latinské Ameriky a Afriky, nezapomínejme na brazilskou výrobu a velkou továrnu v Maroku. Původně francouzská automobilka se soustředí také na ruský a čínský trh, ale ten indický s odbytem přes 2,5 milionu aut (2014) neustále roste. V současné době zde působí 157 dealerů Renaultu, před čtyřmi lety jich bylo jen čtrnáct! Místo patnácti stovek tak loni našlo své klienty ve velké zemi na 45 tisíc nových vozů této značky.