reklama


Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi - silný, ale žíznivý (01/2003)

Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi - silný, ale žíznivý (01/2003)

 
 

Je tomu přesně jeden a půl roku, co jsme vám přinesli . Testovaný automobil byl vybaven turbodieselem 1,9 dCi, který ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou příjemně překvapil svou kultivovaností, vysokým výkonem i nízkou spotřebou. V dnešním minitestu se budeme soustředit především na nový motor pod kapotou a také na provedení Grandtour, neboli kombi.

Je tomu přesně jeden a půl roku, co jsme vám přinesli první test nové Laguny. Testovaný automobil byl vybaven turbodieselem 1,9 dCi, který ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou příjemně překvapil svou kultivovaností, vysokým výkonem i nízkou spotřebou. V dnešním minitestu se budeme soustředit především na nový motor pod kapotou a také na provedení Grandtour, neboli kombi.

Začněme popisem rozdílů mezi minule testovanou pětidveřovou verzí a nyní testovaným kombi. První je na řadě design - subjektivně nám kombi připadá vyváženější, je ovšem pravda, že originalitu 5D verzi již nikdo nevezme. Další zásadní změna je navýsost příjemná: kombi má výrazně nižší nakládací práh, takže je jednodušší nakládat do něj těžké a rozměrné předměty, navíc je podlaha zcela rovná "až ven", zatímco u 5D je nutné překonat "schod". I řečí strohých čísel je na tom kombi o něco lépe, protože se chlubí 475 litry zavazadlového prostoru, zatímco 5D jen 430. Pokud si však tyto prostory srovnáte pomocí fotografií, velký rozdíl neuvidíte (kombi, 5D). Sklopit dělená sedadla je možné u obou verzí, takže kombi zde nezískává žádnou výhodu. Příplatek za tuto karosářskou variantu činí čtyřicet tisíc korun. U kombi jsme nezaznamenali ani větší citlivost na boční vítr, ani jiné jízdní vlastnosti při projíždění zatáček. Zdá se tedy, že rozdíly velké nejsou a v praxi rozhodne spíše intuitivní touha zákazníků po té které variantě, protože ani jedna z nich nemá zásadní nevýhody. Zajímavostí je různé umístění poznávací značky u obou verzí, zatímco Grandtour ji má na pátých dveřích, pětidveřová Laguna dole na nárazníku

Extrémě silný turbodiesel 2,2 dCis maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm výrazně převyšuje minule testovanou variantu 1,9 dCi (88 kW, 270 Nm), ale je také pochopitelně dražší (+40.000,-) a spotřebuje více paliva. Zatímco u 1,9 dCi jsme dosáhli velmi dobré průměrné spotřeby 6,2 l/100 km, u silnější varianty je spotřeba velmi závislá na stylu jízdy a dokonce jsme překonali i desetilitrovou hranici. Při pohodové jízdě jsme spotřebovali 7,7 l/100 km, při svižnější jízdě to však již bylo 8,5 l/100 km. V otázce spotřeby tedy motor 1,9 dCi jasně vítězí, přičemž reálný rozdíl výkonu není až tak dramatický. Například ve zrychlení z klidu na 100 km/h je 2,2 dCi jen o 0,9 sekundy lepší. V interiéru je rozdíl mezi těmito motory neznatelný, oba jsou velmi dobře odhlučněny. Pochvalu zaslouží preciznost a snadnost řazení šestistupňové převodovky, která má jednotlivé stupně naskládány "těsně za sebou", takže je možné přesně využívat optimálních otáček turbodieselů.

Pokud vám tedy záleží především na prapůvodu existence vznětových motorů, totiž nízké spotřebě, tak jednoznačně doporučujeme verzi 1,9 dCi, pokud však chcete i trošku závodit s časem, motor 2,2 dCi můžeme jen doporučit, ovšem s ohledem na jeho větší apetit.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 822 000 Kč Cena v testované výbavě: 916 500 Kč

Základní výbava:ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, nárazníky v barvě karosérie, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka v barvě karosérie, vyhřívaná, posilovač řízení (variabilní u motorů 2,2 dCi a 3,0 V6 24V), palubní počítač, karta Renault - Keyless Drive, elektrické ovládání skel předních dveří, na straně řidiče impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání skel zadních dveří, reflexivní přední sklo, výškově a hloubkově nastavitelný volant - kožený, manuální klimatizace, látkové čalounění "Club", výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce

Výbava testovaného vozu:základní + podélné střešní ližiny z leštěného hliníku (+9.000,-), xenonové světlomety a ostřikovače (+31.000,-), metalíza (+14.000,-), dešťový senzor (+14.500,-), automatická klimatizace (+14.000,-), autorádio 4x15W (+12.000,-)

Forejt zůstává zaměstnancem ministerstva zahraničí, má neplacené volno Forejt zůstává zaměstnancem ministerstva zahraničí, má neplacené volno

Ředitel protokolu prezidentské kanceláře Jindřich Forejt,…

Barnier: Dohoda o odchodu Británie z EU by mohla být v říjnu 2018 Barnier: Dohoda o odchodu Británie z EU by mohla být v říjnu 2018

Dohoda mezi Evropskou unií a Velkou Británií by mohla být…

Merkelová: Uprchlická situace z loňska se nesmí opakovat Merkelová: Uprchlická situace z loňska se nesmí opakovat

Uprchlická situace z loňského léta se podle německé…

Kreativu ve Wundermanu vede Humpl Kreativu ve Wundermanu vede Humpl

Filip Humpl se stal kreativním ředitelem pražského…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.2 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / 1512
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 475
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2748
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení…

 



 
Noční můra ruských gangsterů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Noční můra ruských gangů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Dnes 12:07

K vykolejení vlaku došlo v neděli odpoledne. Nikdo nebyl zraněn, úplně nové bavoráky jsou však nyní na odpis.




Blesk.cz

Fotky, co vám zvednou náladu: 37 nešťastníků, kteří měli rozhodně horší den než vy

Fotky, co vám zvednou náladu: 37 nešťastníků, kteří…

Nemáte svůj den a máte pocit, že zkazíte doslova všechno, na co sáhnete? Špatné známky ve škole, pozdní příchod…

Malého syna nechal zemřít v rozpáleném autě. Justin se už z vězení nedostane

Malého syna nechal zemřít v rozpáleném autě. Justin…

Svého vlastního syna nechal dlouhé hodiny zamčeného v rozpáleném autě. Podle názoru poroty a soudkyně v americké…

 

iSport.cz

Ödegaardovi pomůže plnoletost! Hostování z Realu už nejspíš klapne

Ödegaardovi pomůže plnoletost! Hostování z Realu už…

Nejmladší norský reprezentant, velká naděje Realu Madrid. Martin Ödegaard si sice minulý týden poprvé v této…

Inventura od Plzně k Příbrami: co se týmům (ne)povedlo a co musí zlepšit

Inventura od Plzně k Příbrami: co se týmům…

Po sto dvacet šesti zápasech skončila podzimní část ePojisteni.cz ligy. Dva odložené duely se přesouvají do…

 

Reflex.cz

Vědci objasnili záhadu smogu, který v roce 1952 zabil 12 tisíc lidí

Vědci objasnili záhadu smogu, který v roce 1952…

Vědecký internetový deník Alphr zveřejnil včera výsledky studie, která po dlouhých 64 letech odhalila, co…

Pekelné ohně na Čertovce. Podívejte se na mikulášské video z pražské Kampy

Pekelné ohně na Čertovce. Podívejte se na mikulášské…

Už samotné jméno kanálu, který se táhne pražskou Malou Stranou, vybízí k tomu, aby se tu každoročně odehrával…

 
 
reklama