reklama


Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi - silný, ale žíznivý (01/2003)

Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi - silný, ale žíznivý (01/2003)

 
 

Je tomu přesně jeden a půl roku, co jsme vám přinesli . Testovaný automobil byl vybaven turbodieselem 1,9 dCi, který ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou příjemně překvapil svou kultivovaností, vysokým výkonem i nízkou spotřebou. V dnešním minitestu se budeme soustředit především na nový motor pod kapotou a také na provedení Grandtour, neboli kombi.

Je tomu přesně jeden a půl roku, co jsme vám přinesli první test nové Laguny. Testovaný automobil byl vybaven turbodieselem 1,9 dCi, který ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou příjemně překvapil svou kultivovaností, vysokým výkonem i nízkou spotřebou. V dnešním minitestu se budeme soustředit především na nový motor pod kapotou a také na provedení Grandtour, neboli kombi.

Začněme popisem rozdílů mezi minule testovanou pětidveřovou verzí a nyní testovaným kombi. První je na řadě design - subjektivně nám kombi připadá vyváženější, je ovšem pravda, že originalitu 5D verzi již nikdo nevezme. Další zásadní změna je navýsost příjemná: kombi má výrazně nižší nakládací práh, takže je jednodušší nakládat do něj těžké a rozměrné předměty, navíc je podlaha zcela rovná "až ven", zatímco u 5D je nutné překonat "schod". I řečí strohých čísel je na tom kombi o něco lépe, protože se chlubí 475 litry zavazadlového prostoru, zatímco 5D jen 430. Pokud si však tyto prostory srovnáte pomocí fotografií, velký rozdíl neuvidíte (kombi, 5D). Sklopit dělená sedadla je možné u obou verzí, takže kombi zde nezískává žádnou výhodu. Příplatek za tuto karosářskou variantu činí čtyřicet tisíc korun. U kombi jsme nezaznamenali ani větší citlivost na boční vítr, ani jiné jízdní vlastnosti při projíždění zatáček. Zdá se tedy, že rozdíly velké nejsou a v praxi rozhodne spíše intuitivní touha zákazníků po té které variantě, protože ani jedna z nich nemá zásadní nevýhody. Zajímavostí je různé umístění poznávací značky u obou verzí, zatímco Grandtour ji má na pátých dveřích, pětidveřová Laguna dole na nárazníku

Extrémě silný turbodiesel 2,2 dCis maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm výrazně převyšuje minule testovanou variantu 1,9 dCi (88 kW, 270 Nm), ale je také pochopitelně dražší (+40.000,-) a spotřebuje více paliva. Zatímco u 1,9 dCi jsme dosáhli velmi dobré průměrné spotřeby 6,2 l/100 km, u silnější varianty je spotřeba velmi závislá na stylu jízdy a dokonce jsme překonali i desetilitrovou hranici. Při pohodové jízdě jsme spotřebovali 7,7 l/100 km, při svižnější jízdě to však již bylo 8,5 l/100 km. V otázce spotřeby tedy motor 1,9 dCi jasně vítězí, přičemž reálný rozdíl výkonu není až tak dramatický. Například ve zrychlení z klidu na 100 km/h je 2,2 dCi jen o 0,9 sekundy lepší. V interiéru je rozdíl mezi těmito motory neznatelný, oba jsou velmi dobře odhlučněny. Pochvalu zaslouží preciznost a snadnost řazení šestistupňové převodovky, která má jednotlivé stupně naskládány "těsně za sebou", takže je možné přesně využívat optimálních otáček turbodieselů.

Pokud vám tedy záleží především na prapůvodu existence vznětových motorů, totiž nízké spotřebě, tak jednoznačně doporučujeme verzi 1,9 dCi, pokud však chcete i trošku závodit s časem, motor 2,2 dCi můžeme jen doporučit, ovšem s ohledem na jeho větší apetit.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 822 000 Kč Cena v testované výbavě: 916 500 Kč

Základní výbava:ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, nárazníky v barvě karosérie, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka v barvě karosérie, vyhřívaná, posilovač řízení (variabilní u motorů 2,2 dCi a 3,0 V6 24V), palubní počítač, karta Renault - Keyless Drive, elektrické ovládání skel předních dveří, na straně řidiče impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání skel zadních dveří, reflexivní přední sklo, výškově a hloubkově nastavitelný volant - kožený, manuální klimatizace, látkové čalounění "Club", výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce

Výbava testovaného vozu:základní + podélné střešní ližiny z leštěného hliníku (+9.000,-), xenonové světlomety a ostřikovače (+31.000,-), metalíza (+14.000,-), dešťový senzor (+14.500,-), automatická klimatizace (+14.000,-), autorádio 4x15W (+12.000,-)

Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové

Snad každé dítě v Česku zná stavebnici LEGO. V továrně…

Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu

Americký prezident Donald Trump dnes jednal se zástupci…

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.2 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / 1512
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 475
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2748
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Slávu AMG započala Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

V současné době divize AMG značky Mercedes-Benz…

Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál

Řidič se svým vozem vyrazil na cestu bez klíčků, spoléhal…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Včera

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta: Zmizel on i jeho žena, jejich dům je rájem vandalů

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta:…

Za velice neobyčejný se dá označit dům, který v roce 1972 postavil Billy Hull. Jako majitel několika…

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

 

iSport.cz

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší reprezentanta z Islandu

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší…

Fotbalisty Jablonce by mohl posílit islandský reprezentant Sigurdur Egill Lárusson. Od středy bude v…

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec vyhrál v Olomouci

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec…

Hokejisté Hradce Králové zvítězili v dohrávce 36. kola hokejové Tipsport extraligy na ledě Olomouce 4:1 a…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama