Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Master: Nová generace se představí v dubnu

Diskuze (15)
Renault oznámil první informace k nové generaci střední užitkové řady Master. Ta se představí v dubnu a po 12 letech nahradí druhou generaci. Přinese výrazně úspornější motory a také novou kombinaci samonosné karoserie a zadního pohonu.

Renault Master se jako větší souputník Renaultu Traffic vyrábí už od roku 1981. Aktuální, v pořadí druhá, generace je na trhu od roku 1998, v roce 2003 podstoupila výrazný facelift. Zcela nové provedení se začne prodávat letos.

Design nové generace přebírá některé detaily používané na osobních autech. Vysoké přední světlomety proto doplňuje plasticky tvarovaný nárazník, výrazná maska chladiče a mírně rozšířené blatníky. Boky a záď mají až na několik prolisů naopak přísně účelné tvary. K zajímavým designovým prvkům patří asymetrický tvar oken v zadních dveřích a trojúhelníkové třetí brzdové světlo.

Kabina byla navržena s ohledem na co největší posun v ergonomii. Na základě průzkumu sáhl Renault ke dvěma důležitým inovacím: na palubní desce je umístěn výsuvný držák na dokumenty, který zvýší komfort pro řidiče provádějící rozvoz. Ve sklopném opěradle středního sedadla se pak nachází úložný prostor dimenzovaný přímo pro notebook. Jeho kryt, který tvoří zadní stranu opěradla, může sloužit jako stolek na psaní a obsahuje také dva držáky na nápoje.

Mezi další úložné prostory patří například držák na mobil, držák na mince, výplně dveří schopné pojmout 1,5litrovou láhev nebo úchyt na tachograf. Komfort dále vylepší řada nových prvků výbavy. K nim se řadí pevná odbočovací světla, úsporná automatická klimatizace nebo zabudovaná navigace Carminat TomTom IQ Routes.

Nový motor 2,3 dCi

Pod kapotu zamíří nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T), který je odvozen od dvoulitru M9R. Ačkoliv má menší objem než dosavadní 2,5 dCi (G9U), dosahuje o 30 Nm vyššího točivého momentu a je také úspornější. Nabízet se bude ve třech variantách: dCi 100, dCi 125 a dCi 150, které označují výkon 74, 92, resp. 110 kW. U variant s pohonem předních kol bude uložen napříč, v případě pohonu zadních kol podélně.

Kombinovaná spotřeba u provedení s přední poháněnou nápravou v průměru klesne o 1 litr/100 km. Základní provedení vykáže kombinovanou spotřebu 7,1 l/100 km, což představuje dojezd 1400 km, o 200 km více než u předchůdce. Spotřeba u varianty s pohonem zadních kol bude proti současnosti nižší až o 2,7 l/100 km.

Kromě úspornějšího motoru Renault slibuje o 40 % nižší servisní náklady. Servisní interval pro výměnu oleje se prodlouží z 30 tisíc km nebo jednoho roku na 40 tisíc km nebo dva roky, výměna chladící kapaliny je prodloužena ze 120 na 160 tisíc km. Finanční úspory přinese také rozvod bezúdržbovým řetězem a o 20 % prodloužená životnost brzdových destiček.

Na výběr bude celkem 40 různých karosářských provedení. Renault nabídne čtyři délky rozvoru, tři výšky karoserie a čtyři různé nosnosti. Celková hmotnost 2,8 a 3,3 tuny bude určena jen pro van a osobní verzi, 3,5tunové provedení bude s pohonem předních i zadních kol, verze s pohonem zadních kol a dvojitou montáží vzadu budou v alternativách 3,5 a 4,5 tuny. Vedle vanu se bude vyrábět šasi s krátkou a dlouhou kabinou, u vanu nákladový prostor pojme 8 až 17 m3.

Výroba nového modelu bude probíhat výhradně ve francouzské továrně SOVAB v Batilly.

Diskuze (15)
18. 3. 2010 19:37
Re: Užitná hodnota
přesně to samé je u Boxera kterého máme my - boční dveře 125cm (takže pokud není vozíčkář profík tak vždycky jebne do dveří) a vyšší paletu jak 1m tam není šance dát kvůli přepážce za řidičem protože je šikmá. Chci Boxera vyměnit za opravdu užitkové auto do kterého když to bude výrobce uvádět, tak se opravdu budou dát naložit 2 palety za řidiče. Asi ty auta navrhují stejní blbci pro všechny automobilky. VW/Mercedes má zadní náhon což nechci, mám pocit, že ideální auto se ani nevyrábí. Každopádně to s tou přepážkou mě vytáčí do vrtule - nechápu jak toto mohl někdo schválit u užitkového auta kde se počítá s nakládáním palet!!! :-( :-( :-( :-(
27. 1. 2010 16:27
Re: Vzhled
Tak to beriem, ale ergonómiu by som z fotiek fakt nehodnotil. ;-) Inak mám pocit, že v tejto kategórii už prakticky nejde nič nové vymyslieť, čo sa dizajnu aj vybavenia kabíny týka. Pri pohľade na fotky mám pocit, že to ani nie je nové, že to tu kľudne mohlo byť pekných pár rokov. Hlavná je veľká skrina, takže sa len trošku pomenia zadné svetlá, nejaký ten minimálny prelis na bokoch a trochu zmení čumák. Kabína sa prehodnotí z pohľadu aktuálnych potrieb (niekedy leteli chladničky, štipce na spisy, teraz ponúkajú policu na notebook), a zas je to prakticky o tom istom.
Občas jazdím Crafterom, pre mňa je to hrubý pracovný voz, denne by som s tým jazdiť nechcel. Keby popracovali na pohodlí, odhlučnení a ovládaní, ani by som sa nehneval.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 22:22
Re: Vzhled
Měsíčně najezdím s Opelem Vivaro (neboli Renault Trafic) téměř 5000km, vím co znamená většinu dne strávit za volantem podobné dodávky. A znám dobře i Movano/Master, nejsem nadšený stylem, jakým Renault řeší interiéry svých dodávek, ať už použitými materiály, tak ergonomií. O kvalitě zpracování nové generace samozřejmě mluvit nemůžu, ale už podle obrázků ty plasty v interéru jsou materiálově shodné s těmi, jaké Renault používá už nekolik let a které, alespoň na mě, působí hrozně. Každá dodávka je plastová, je ale otázka jak plastová. Fiat třeba toto umí řešit dobře. Renaultu se, co se týče plastů, prostě nedaří a podle fotek je na tom tahle nová generace zase stejně.... Jinak ten výraz "doprasení" pro změnu náležel spíš rádoby čínskému zevnějšku.
26. 1. 2010 21:59
Re: Vzhled
Sadni a vyskúšaj. Potom píš niečo o doprasení. Tieto autá sú životným priestorom väčšinu dňa pre mnohých ľudí. Tvoj zbežný pohľad na fotku v tomto prípade nie je vôbec relevantný.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 21:49
Re: Vzhled
Zvenku to vypadá jak nějakej čínskej krám, ale pořád fakt trochu líp jak Movano. Navíc interér vypadá, že nedoznal žádných změn k lepšímu oproti předchozímu 12 let starému modelu, což je škoda. Jasně, u dodávek hrajou větší role jiný věci, to ale neznamená, že se musí tohle doprasit.