Renault Master: Nová generace se představí v dubnu

Renault Master: Nová generace se představí v dubnu

 
 

Renault oznámil první informace k nové generaci střední užitkové řady Master. Ta se představí v dubnu a po 12 letech nahradí druhou generaci. Přinese výrazně úspornější motory a také novou kombinaci samonosné karoserie a zadního pohonu.

Renault Master se jako větší souputník Renaultu Traffic vyrábí už od roku 1981. Aktuální, v pořadí druhá, generace je na trhu od roku 1998, v roce 2003 podstoupila výrazný facelift. Zcela nové provedení se začne prodávat letos.

Design nové generace přebírá některé detaily používané na osobních autech. Vysoké přední světlomety proto doplňuje plasticky tvarovaný nárazník, výrazná maska chladiče a mírně rozšířené blatníky. Boky a záď mají až na několik prolisů naopak přísně účelné tvary. K zajímavým designovým prvkům patří asymetrický tvar oken v zadních dveřích a trojúhelníkové třetí brzdové světlo.

Kabina byla navržena s ohledem na co největší posun v ergonomii. Na základě průzkumu sáhl Renault ke dvěma důležitým inovacím: na palubní desce je umístěn výsuvný držák na dokumenty, který zvýší komfort pro řidiče provádějící rozvoz. Ve sklopném opěradle středního sedadla se pak nachází úložný prostor dimenzovaný přímo pro notebook. Jeho kryt, který tvoří zadní stranu opěradla, může sloužit jako stolek na psaní a obsahuje také dva držáky na nápoje.

Mezi další úložné prostory patří například držák na mobil, držák na mince, výplně dveří schopné pojmout 1,5litrovou láhev nebo úchyt na tachograf. Komfort dále vylepší řada nových prvků výbavy. K nim se řadí pevná odbočovací světla, úsporná automatická klimatizace nebo zabudovaná navigace Carminat TomTom IQ Routes.

Nový motor 2,3 dCi
Pod kapotu zamíří nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T), který je odvozen od dvoulitru M9R. Ačkoliv má menší objem než dosavadní 2,5 dCi (G9U), dosahuje o 30 Nm vyššího točivého momentu a je také úspornější. Nabízet se bude ve třech variantách: dCi 100, dCi 125 a dCi 150, které označují výkon 74, 92, resp. 110 kW. U variant s pohonem předních kol bude uložen napříč, v případě pohonu zadních kol podélně.

Kombinovaná spotřeba u provedení s přední poháněnou nápravou v průměru klesne o 1 litr/100 km. Základní provedení vykáže kombinovanou spotřebu 7,1 l/100 km, což představuje dojezd 1400 km, o 200 km více než u předchůdce. Spotřeba u varianty s pohonem zadních kol bude proti současnosti nižší až o 2,7 l/100 km.

Kromě úspornějšího motoru Renault slibuje o 40 % nižší servisní náklady. Servisní interval pro výměnu oleje se prodlouží z 30 tisíc km nebo jednoho roku na 40 tisíc km nebo dva roky, výměna chladící kapaliny je prodloužena ze 120 na 160 tisíc km. Finanční úspory přinese také rozvod bezúdržbovým řetězem a o 20 % prodloužená životnost brzdových destiček.

Na výběr bude celkem 40 různých karosářských provedení. Renault nabídne čtyři délky rozvoru, tři výšky karoserie a čtyři různé nosnosti. Celková hmotnost 2,8 a 3,3 tuny bude určena jen pro van a osobní verzi, 3,5tunové provedení bude s pohonem předních i zadních kol, verze s pohonem zadních kol a dvojitou montáží vzadu budou v alternativách 3,5 a 4,5 tuny. Vedle vanu se bude vyrábět šasi s krátkou a dlouhou kabinou, u vanu nákladový prostor pojme 8 až 17 m3.

Výroba nového modelu bude probíhat výhradně ve francouzské továrně SOVAB v Batilly.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka

Renault ve spolupráci s německou firmou Oberaigner…

Renault Trucks představuje Master Euro 6 Renault Trucks představuje Master Euro 6

Renault Master je v současnosti jediný model, který je…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…