Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane CC Floride: Krásná léta šedesátá

Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
18 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Floride se vrací do portfolia Renaultu. Nikoli jako samostatný model, ale coby speciální série kupé-kabrioletu Mégane.

Kupé a kabriolety Floride se vyráběly od června 1959 do prosince 1962 na základě baculatého modelu Dauphine. S ním sdílely i základní koncepci vše vzadu. Od počátku roku 1963 dostaly komponenty z podstatně hranatější a modernější osmičky a nový název Caravelle. Elegantní uzavřené i otevřené automobily (také s pevnou odnímatelnou střechou) si oblíbily zejména ženy. Produkce byla ukončena až v červenci 1968 a celkový počet vozů této řady se zastavil na čísle 117.113. Na šedesátá léta 20. století a ne zrovna masové určení modelu se jedná o velmi slušné číslo.

Nyní Renault původní název Floride oživuje pro limitovanou edici kupé-kabrioletu Mégane. Exteriér vozu je lakován výhradně v barvě slonové kosti Ivoire Floride. Takový odstín měl papír propagačních materiálů před polovinou století. Stejný mají i sedmnáctipalcová litá kola, z dálky mají totiž připomínat tehdy ještě běžné běloboké pneumatiky. Stylizovaná loga Floride najdeme na karoserii i uvnitř.

Výbava je dostatečná, neboť základem je stupeň Privilege. Nad jeho rámec dostane zákazník ve standardu ještě systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektronickou parkovací brzdu, senzory v předním i zadním nárazníku, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a satelitní navigaci Carminat TomTom.

Interiéru vládne efektní červenobílá kombinace barev, pouze spodní část přístrojové desky a boky středové konzoly jsou černé. Tato volba navozuje pocit návratu do šedesátých let, žádné radikální retro úpravy ale nehledejte, zde jde v první řadě o styl. Například koberečky mají emblémy se stylizovaným písmenem f. Nemůže chybět ani plaketka s pořadovým číslem vozu ze série, která čítá jen 1.200 kusů. 450 z nich je určeno pro domácí, tedy francouzský trh.

O technice jen krátce. Nabízený motor závisí na konkrétní zemi, vždy je k dispozici ten nejvýkonnější, který pohání také obyčejné Mégany CC. V zemi galského kohouta je to turbodiesel 1,9 dCi s výkonem 96 kW (130 k) a filtrem pevných částic, který je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pro letní projížďky je výkon dostačující a obláčky sazí z výfuku patří minulosti.

Mégane CC Floride už se prodává v Evropě od 1. března. Zájemce zaplatí minimálně 31.500 eur (zhruba 765.000 Kč).

Vstoupit do diskuze (12)