Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane CC Floride: Krásná léta šedesátá

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Floride se vrací do portfolia Renaultu. Nikoli jako samostatný model, ale coby speciální série kupé-kabrioletu Mégane.

Kupé a kabriolety Floride se vyráběly od června 1959 do prosince 1962 na základě baculatého modelu Dauphine. S ním sdílely i základní koncepci vše vzadu. Od počátku roku 1963 dostaly komponenty z podstatně hranatější a modernější osmičky a nový název Caravelle. Elegantní uzavřené i otevřené automobily (také s pevnou odnímatelnou střechou) si oblíbily zejména ženy. Produkce byla ukončena až v červenci 1968 a celkový počet vozů této řady se zastavil na čísle 117.113. Na šedesátá léta 20. století a ne zrovna masové určení modelu se jedná o velmi slušné číslo.

Nyní Renault původní název Floride oživuje pro limitovanou edici kupé-kabrioletu Mégane. Exteriér vozu je lakován výhradně v barvě slonové kosti Ivoire Floride. Takový odstín měl papír propagačních materiálů před polovinou století. Stejný mají i sedmnáctipalcová litá kola, z dálky mají totiž připomínat tehdy ještě běžné běloboké pneumatiky. Stylizovaná loga Floride najdeme na karoserii i uvnitř.

Výbava je dostatečná, neboť základem je stupeň Privilege. Nad jeho rámec dostane zákazník ve standardu ještě systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektronickou parkovací brzdu, senzory v předním i zadním nárazníku, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a satelitní navigaci Carminat TomTom.

Interiéru vládne efektní červenobílá kombinace barev, pouze spodní část přístrojové desky a boky středové konzoly jsou černé. Tato volba navozuje pocit návratu do šedesátých let, žádné radikální retro úpravy ale nehledejte, zde jde v první řadě o styl. Například koberečky mají emblémy se stylizovaným písmenem f. Nemůže chybět ani plaketka s pořadovým číslem vozu ze série, která čítá jen 1.200 kusů. 450 z nich je určeno pro domácí, tedy francouzský trh.

O technice jen krátce. Nabízený motor závisí na konkrétní zemi, vždy je k dispozici ten nejvýkonnější, který pohání také obyčejné Mégany CC. V zemi galského kohouta je to turbodiesel 1,9 dCi s výkonem 96 kW (130 k) a filtrem pevných částic, který je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pro letní projížďky je výkon dostačující a obláčky sazí z výfuku patří minulosti.

Mégane CC Floride už se prodává v Evropě od 1. března. Zájemce zaplatí minimálně 31.500 eur (zhruba 765.000 Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2011 22:37
Re: SLAĎOUČKÁ FLORIDKA
Jaka sladoucka floridka? Vzdyt je to jen nekvalitni a osklivy francouzsky kram, ktery se na Floride stejne nikdy prodavat nebude. :no: :no: :no:

Ostatne - ta kreatura mi nejvic pripomina pramici na Sazave.
Avatar - Czerwik
3. 3. 2011 20:36
Re: nárazník
nie že inde dávajú... ale aspoň ho mohli zalakovať u CC verzii... šak to nieje základná výbava... vyzerá to hrozne...
3. 3. 2011 19:39
Re: SLAĎOUČKÁ FLORIDKA
cakal som ci si tu zase prdnes nejakou dlhou esejou, ved to by si nebol ty, keby si sa nevyjadril k renaultu, ktory ta tak strasne stale vzrusuje.. >:D >:D Aj ked tentokrat aj ten sterilny eos je krajsi ako toto francuzke cudo..
3. 3. 2011 18:43
Re: SLAĎOUČKÁ FLORIDKA
EOS také není etalon krásy, ale to je důsledek koncepce karoserie CC která nedovoluje nějaký zázrak než neschopnost designéra. Faktem je že mezi vozy CC je EOS nejhezčí holkou ze škaredince a patří mezi nejhezčí CC. Ovšem nový G s plátnem je všechny strčí do kapsy jak krásou tak i prostorností. :yes:
3. 3. 2011 18:36
Re: Takhle ne
:yes: