Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane RS (184 kW, 340 Nm) na českém trhu za 749.900,- Kč

Diskuze (157)
Nová generace Renaultu Mégane RS měla sice výstavní premiéru už na jaře v Ženevě, do prodeje jde ale až nyní. Čeští zákazníci mohou vybírat ze dvou verzí, obě stojí 749.900,- Kč.

Automobiloví fandové při vyslovení značky RenaultSport zbystří, a u nového Méganu RS k tomu mají dobrý důvod. Ostrý hatchback s přeplňovaným dvoulitrem je totiž nejvýkonnějším Méganem všech dob a se svými 184 kW se ani mezi hot-hatchi nižší střední třídy rozhodně neztratí.

Nová generace motoru 2,0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu při 5500 min-1, točivý moment vrcholí 340 Nm (+30 Nm) při 3000 min-1. Díky přeplňování turbodmychadlem twin-scroll má mít motor rychlou odezvu a pružný chod v nízkých otáčkách – 80 % maxima točivého momentu je k dispozici už od 1900 min-1. Přenos na přední kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka.

V nabídce jsou dvě provedení, která obě stojí shodně 749.900,- Kč. V případě RS Luxe výbavu tvoří 18palcová kola, adaptivní bi-xenonová světla s diodami pro denní svícení, vypínatelné ESP, šest airbagů, zadní parkovací senzory, tempomat, dvouzńová klimatizace, elektricky ovládaná vyhřívaná a sklopná zrcátka, startování kartou a rádio 3D Arkamys s navigací Carminat TomTom.

RS Chassis Cup přidává několik funkčních prvků, především podvozek Cup, samosvorný diferenciál, červeně lakované brzdové třmeny, telemetrický počítač Renaultsport Monitor a skořepinová sedadla Recaro. Výměnou za to musí majitelé oželet navigaci, za kterou si ani nelze připlatit.

Seznam příplatkové výbavy zahrnuje 19palcová kola (+20.000,- Kč) panoramatické fixní střešní okno (+15.000,- Kč) a přední parkovací senzory (+6.000,- Kč). Pro RS Cup je také možné připlatit si za kožené antracitové čalounění sedadel (+45.000,- Kč).

Renault Mégane RS je přesně o 200 tisíc dražší než Clio RS. Za to nabízí kromě vyššího výkonu a lepších dynamických parametrů také bohatší výbavu.

Renault Mégane RS - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor2,0 RS 250
Převodovka6M
Zdvihový objem [cm3]1998
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]184/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/3000
Max. rychlost [km/h]245
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,1
Komb. spotřeba [l/100 km]8,4
Cena RS Luxe [Kč]749.900,-
Cena RS Chassis Cup [Kč]749.900,-

Diskuze (157)
27. 11. 2009 18:34
Re: R.S.O.P
kokos neviem o co vam tu ide, citatu celu tuto diskusiu to je ako sledovat male deti ako sa hadaju ze kto ma krajsi anglicak, alebo kto je vacsi *(nejaka lepsia detska nadavka mi nenapadne), donekonecna ty si,ty si,nie ty si atd atd...a to sa opakuje pri kazdom clanku a diskusii ktora sa len zdialky dotkne francuzov,koncernu a ja neviem este coho..

megane rs,focus st,rs,gti,scirocco..nechapem ako nedokazete uznat ze vsetko su to urcite vyborne auta, kazde ma vlastne prednosti, ale aj zapory. Ziadne z tychto aut nie je absolutne najlepsie a ziadne absolutne najhorsie, naviac aby ste tieto odsudenia tu produkovali vy.

Kazdy ma vlastne preferencie a to je hlavne. Sto ludi sto chuti. Niekomu sa viac paci megane,niekomu golf a niekomu focus. To nedokazete pochopit? Ak nie tak to sme na tom dost zle. Nulova tolerancia.

Osobne sa mi novy megane rs velmi paci, ako dizajnovo tak aj celkovo. Golf pre mna vobec nie je taky zaujimavy,no keby mi dali vybrat medzi roccom a meganom musel by som dlho rozmyslat.

Trocha som sa rozpisal no nedalo mi nezareagovat lebo v polke diskusie mi sycala para z usi, jak z koncernakov,tak z francuzov.
ok skoncil som a teraz sa mozte do mna navazat
Avatar - PicoBello
26. 11. 2009 23:15
Re: Další do řady
skor by som povedal, ze niekto niekomu nastavil zrkadlo. styl a obsah nepusti.
26. 11. 2009 16:37
Re: Megane
Bude, kto bude chcieť vyťažiť z toho auta maximum tak odtiaľ také k.k.tiny vyhádže. R26R bolo jasným dôkazom toho, že tých k.k.tín je tam za metrák. :-)
Avatar - white label
26. 11. 2009 10:46
Re: R.S.O.P
Je to přesně tak, a potvrzuje to také např. komentář v dnešním Autocaru k 458 Italia: "Italia se řídí lépe než Scuderia,
a navíc se s ní žije snadněji."
A potvrzuje to také změna charakteru MegIIRS vs MegIIIRS...,
ale i ostatní HH...
Technický pokrok u automobilů je spojen se snahou o co největší uživatelskou přívětivost, už od samého počátku.
Nárůst hmotnosti automobilů je logická daň za ni, a za s ní spojený komfort, a také za požadovanou vyšší bezpečnost současných automobilů...
26. 11. 2009 08:27
Re: Další do řady
Jedna bába povídala - aspirujes na noveho ritolezce?