Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan

Aleš Dragoun
Diskuze (115)
Renault Fluence odejde do historie, tříprostorová karosářská varianta Méganu se vrací zpět do základní řady.

Klasik s tříprostorovou karoserií se objeví na čtyřiadvacítce vybraných trhů včetně České republiky. Pochopitelně hlavně tam, kde jsou sedany velmi oblíbené. Kromě domovského Turecka (Renault jej bude vyrábět v Burse) se jej dočkají země Blízkého východu, severní Afriky, některé státy střední a východní Evropy. Výjimkou jsou Austrálie a ze starého kontinentu Itálie a Irsko.

Sedan Mégane se od hatchbacků a kombi zepředu nijak neliší. Zachoval si i hlavní světla s diodami ve tvaru písmene C. Odlišná je pochopitelně střecha a na ni plynule navazující záď. Francouzská automobilka zatím tají celkové rozměry, prozradila pouze základní objem zavazadelníku 508 l. Předpokládáme, že konstruktéři zachovali rozvor kombi, tedy 2712 mm, hatchbacky jej mají o 43 mm kratší. Modulární Platforma CMF C/D je jasná.

Nabídka motorů se bude lišit dle jednotlivých trhů. S atmosférickým zážehovým SCe 115 (1,6 l/84 kW) je spojen pětistupňový manuál, případně variátor CVT. Přeplňovaný TCe 130 (1,2 l/97 kW) má na výběr sedmistupňové EDC a přímo řazenou skříň se šesticí rychlostí. Turbodiesely dCi 90 (1,46 l/66 kW), 110 (stejný s 81 kW) a 130 (1,6 l/96 kW) jsou spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou, prostřední se bude alternativně nabízet i s dvouspojkovým ústrojím EDC6.

Výbavy obsahují již známé prvky včetně digitálních přístrojů, systému R-Link 2 s velkým „tabletem“, barevného head-up displeje a jízdních asistentů včetně nouzového brzdění, hlídání jízdního pruhu, parkovacího pomocníka atd. Příplatková prosklená panoramatická střecha vizuálně propojuje čelní okno se zadním. Kufr bude možné otevřít i zavřít pohybem nohy.

Další detaily včetně českých cen ani uvedení na trh nejsou dosud známy. Sedan se představí na pařížském autosalonu.

Aleš Dragoun
Diskuze (115)
Avatar - petr164
19. 7. 2016 17:17
Rozhodně povedené
Bohužel ale turecká produkce je zahalena v mnoha nejistotách ohledně kvality produkce a stability financování a výroby. Francouzi by měli posílit domácí nebo alespoň civilizovaně evropskou produkci, u podporovatele islamistů to vypadá na pořádný hospodářský chaos...
17. 7. 2016 17:44
Re: Konečne
Reagujem oneskorene ale aj tak sa vyjadrim. Nepovedal by som že hlupak ale skor som myslel človeka ktory sa autam moc nerozumie lebo Renault su auta ktorych najsilnejšia stranka je vzhlad ako tu niekto napisal, a ostatne stranky nestoja za vela a hlavne ta spolahlivost a uznajte že to je velmi doležite u auta lebo auto može jazdit rychlo kolko chce a može mat jazdne vlastnosti ake chce, ale ak sa v nom bude kazit všetko možne tak je to auto na nič.

P.S.- nechcel som nikoho urazit.
Avatar - chetoos
15. 7. 2016 12:31
Re: Třetí karosářskou variantou je
Nový megane ve verzi sedan se mi moc líbí. Vím že sedany této třídy osloví jen specifickou klientelu. Mě se sedan a líbí a pořád lepší než mít Octavii v kombíků a vozit v ní vzduch. Taková thalia nebyla moc hezká ale měla obrovský úspěch a dodnes je jich spousta. Takový logan či aveo jak by smět. Jsem rád že i fiat přišel ze sedanem Tipo a a náš trh je alespoň trochu rozmanitý. Doufám že i hyundai přijde sovou elantro která byla rovněž úspěšná. Moc se tesim na test této varianty
13. 7. 2016 13:03
Re: Tříprostorová elegance s otazníkem
A proč byl lowend Fluence na některých trzích dražší než Octávka? Octávka je dle tebe ještě větší lowend?
13. 7. 2016 12:58
Re: otázočka
áno, ale debata sa vždy viedla spôsobom, že malý sedan nemôže byť pekný a preto sú všetky škaredé, lebo na to potrebuješ veľkosť, ale pointa bola skôr v tom, že tie sedany nerobili naplno, len lepili kufre a neprispôsobili ostatné veci. Ekonomika nepustí, ale sedan môže byť pekný bez ohľadu na veľkosť, ak sa urobí poriadne.