Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan
Klasik s tříprostorovou karoserií se objeví na čtyřiadvacítce vybraných trhů včetně České republiky. Pochopitelně hlavně tam, kde jsou sedany velmi oblíbené. Kromě domovského Turecka (Renault jej bude vyrábět v Burse) se jej dočkají země Blízkého východu, severní Afriky, některé státy střední a východní Evropy. Výjimkou jsou Austrálie a ze starého kontinentu Itálie a Irsko.
Sedan Mégane se od hatchbacků a kombi zepředu nijak neliší. Zachoval si i hlavní světla s diodami ve tvaru písmene C. Odlišná je pochopitelně střecha a na ni plynule navazující záď. Francouzská automobilka zatím tají celkové rozměry, prozradila pouze základní objem zavazadelníku 508 l. Předpokládáme, že konstruktéři zachovali rozvor kombi, tedy 2712 mm, hatchbacky jej mají o 43 mm kratší. Modulární Platforma CMF C/D je jasná.
Nabídka motorů se bude lišit dle jednotlivých trhů. S atmosférickým zážehovým SCe 115 (1,6 l/84 kW) je spojen pětistupňový manuál, případně variátor CVT. Přeplňovaný TCe 130 (1,2 l/97 kW) má na výběr sedmistupňové EDC a přímo řazenou skříň se šesticí rychlostí. Turbodiesely dCi 90 (1,46 l/66 kW), 110 (stejný s 81 kW) a 130 (1,6 l/96 kW) jsou spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou, prostřední se bude alternativně nabízet i s dvouspojkovým ústrojím EDC6.
Výbavy obsahují již známé prvky včetně digitálních přístrojů, systému R-Link 2 s velkým „tabletem“, barevného head-up displeje a jízdních asistentů včetně nouzového brzdění, hlídání jízdního pruhu, parkovacího pomocníka atd. Příplatková prosklená panoramatická střecha vizuálně propojuje čelní okno se zadním. Kufr bude možné otevřít i zavřít pohybem nohy.
Další detaily včetně českých cen ani uvedení na trh nejsou dosud známy. Sedan se představí na pařížském autosalonu.