Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nabízí ve Francii denně hodinu „tankování“ zdarma

Renault nabízí ve Francii denně hodinu „tankování“ zdarma

Renault nabízí ve Francii denně hodinu „tankování“ zdarma Zdroj: acz

Diskuze (42)
Zajímavou podporu prodeje a reklamu si dělá Renault v domovské Francii na svá elektrická auta. Jejich majitelům totiž nabízí ve svých dealerstvích hodinu nabíjení zdarma.

Elektromobily se zatím stále prodávají bídně a je vcelku jedno, jestli mluvíme o USA, Japonsku nebo Evropě. Jejich prodeje si pochvaluje snad jen Nissan a i v jeho případě je to patrně spíše marketingová záležitost. Faktem ovšem je, že aliance Renault-Nissan si vzala "elektrifikaci" silnic za svou (aby také ne, při slibované podpoře EU i USA) a snaží se jí zpropagovat, jak to jen jde.

Renault od 30. září spouští ve Francii promo kampaň, v jejímž rámci nabízí majitelům elektrických vozů hodinu dobíjení zdarma ve 372 dealerstvích. Jen hodinu, říkáte si? Neberte to na lehkou váhu. Je sice všeobecně známo, že k plnému dobití se sítě potřebují EV ideálně celou noc, zmínění prodejci Renaultu jsou ovšem vybaveni 22kW rychlonabíječkami, které za hodinu zvládnou akumulátory dobít z 80 %. A to už je určitě dobrý důvod k prodejci zajet na kávu a croissant.

Těchto 372 prodejců disponuje celkem 875 rychlonabíječkami, které jsou možná trochu překvapivě k dispozici všem majitelům elektromobilů, bez ohledu na to, zda jde o Renault, případně Nissan. Podmínkou ovšem je, že mají kompatibilní tříkonektorovou přípojku.

A smysl téhle legrácky? Renault jejím prostřednictvím demonstruje, že lze odteď s EV vyrazit i na delší trasy. V rámci propagační jízdy od dealera k dealerovi vyrazily dva Renaulty Zoe z Paříže na 477 km dlouhou cestu do La Rochelle na pobřeží Atlantiku s dobíjecími zastávkami ve městech Chartres, Chinon a Les Herbiers. Renault se navíc ve spolupráci s dalšími subjekty, jako je třeba síť hypermarketů E. Leclerc, snaží rozšířit dobíjecí infrastrukturu i na další lokality.

Možnost zdarma dobíjet auto ve veřejných stanicích existuje i v Česku, ovšem vzhledem k minimálnímu množství elektromobilů na našich silnicích je to výhoda spíše hypotetická.

Vstoupit do diskuze (42)