Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftová éra nekončí! Renault pracuje na nových turbodieselech 1.7 dCi a 2.0 dCi

David Bureš
Diskuze (34)
Francouzská značka bude pokračovat v upsizingu. Po nedávno odhalené třináctistovce přijde s novou sedmnáctistovkou a upraveným dvoulitrem.

Renault patřil v minulých letech mezi velké propagátory downsizingu, vždyť třeba takový Talisman je dnes dostupný maximálně s šestnáctistovkou, zatímco konkurence ze střední třídy se běžně spoléhá na dvoulitry. Éra zmenšování motorů ale končí, nadcházející emisní norma Euro 6c už tomu nepřeje, a tak Renault přechází na upsizing.

Toto období automobilka zahájila již před koncem loňského roku, kdy představila nový benzinový čtyřválec 1.3 TCe, který postupně nahradí dosavadní dvanáctistovku. Nyní upne Renault svoji pozornost na turbodiesely, což v éře klesajícího zájmu o naftu může překvapit.

Konkrétně podle zpráv RNews.cz chystá hned dva nové motory, respektive jeden nový a druhý významně upravený. Prvním je nově vyvinutá sedmnáctistovka, tedy čtyřválec 1.7 dCi. Agregát s interním označením R9N bude vycházet ze stávající šestnáctistovky, pravděpodobně se kvůli normám nevyhne vstřikování AdBlue. Výkonové parametry jsou zatím neznámé, očekává se ale příchod různě silných verzí.

S novým 1.7 dCi Renault v tuto chvíli počítá pro Talisman a Scénic, v nichž bude dostupný s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC i manuální převodovkou. V Talismanu se má objevit v rámci faceliftu připravovaného pro rok 2019, který má znamenat též rozšíření nabídky o benzinový čtyřválec 1.8 TCe.

Čtyřválec 2.0 dCi už sice z nabídky francouzské značky známe, kvůli emisním normám ho ale čekají určité změny, patrně se tak přece jen nevyhne vstřikování močoviny, kterému se Renault zatím vyhýbá. Nově bude podle RNews.cz nasazen i v Talismanu a Espacu, na rozdíl od Koleosu v nich ale nebude spárován s převodovkou CVT, ale se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Právě sedmistupňové EDC čeká širší aplikace v nabídce značky. Nově bude místo šestistupňové varianty spárován s turbodieselem 1.5 dCi, a to v Méganu, Scénicu nebo Kadjaru. Podobně se 1.3 TCe po Scénicu objeví v dalších modelech, potvrzen je již pro Mégane a Captur. Do budoucna se pak počítá i s kombinací této třináctistovky s hybridním pohonem.

David Bureš
Diskuze (34)
28. 1. 2018 09:28
Re: Císařovy nové šaty?
Také přispěji ze zkušeností s vozem Renault. Trafic 2,0 dCi, 115k, r.v. 2007. Najeto 361000. Pouze spotřební materiál (čepy a stabilizační tyče řízení přední nápravy 4x, ložiska kol 1x, kotouče 1x, lanovody ruční brzdy 2x, filtry Xx, pneu Michelin+Continental 5 sad , preventivně měněny tlumiče). Bez koroze. Do 120000km interval výměny oleje 30000km, potom zkrácen na cca 17000km. Tankování převážně benzina + aditivum VIF v zimě i v létě. Vůz je staticky i dynamicky hodně zatěžován. Pořád je s ním solidní svezení.
27. 1. 2018 17:48
Re: jo nekonci
Záleží, čemu říkáš hybridní soustava. V EU se rozšíří celkem masově kvůli flotilovým limitům. I když většinu zřejmě budou tvořit ty nejslabší a tedy nejlevnější systémy.
27. 1. 2018 11:31
Re: jestli to splni emise i v realu, tak proc ne
To je dobrý přirovnání :-) ...
Taky by mě zajímalo, co to bylo za diesel a benzín, respektive jestli ty motory byly výkonově adekvátní?
27. 1. 2018 10:57
Re: jestli to splni emise i v realu, tak proc ne
taky nechapu ty co diskutuji za nejaky smesny motorizace ktery nejsou nicim zajimave, taky chapu ty co maj snahu si udrzet nejaky V6/V8/V12 a nejlip v nejakym exkluzivnim modelu
27. 1. 2018 10:51
Re: Císařovy nové šaty?
zatim nic