Naftová éra nekončí! Renault pracuje na nových turbodieselech 1.7 dCi a 2.0 dCi
Renault patřil v minulých letech mezi velké propagátory downsizingu, vždyť třeba takový Talisman je dnes dostupný maximálně s šestnáctistovkou, zatímco konkurence ze střední třídy se běžně spoléhá na dvoulitry. Éra zmenšování motorů ale končí, nadcházející emisní norma Euro 6c už tomu nepřeje, a tak Renault přechází na upsizing.
Toto období automobilka zahájila již před koncem loňského roku, kdy představila nový benzinový čtyřválec 1.3 TCe, který postupně nahradí dosavadní dvanáctistovku. Nyní upne Renault svoji pozornost na turbodiesely, což v éře klesajícího zájmu o naftu může překvapit.
Konkrétně podle zpráv RNews.cz chystá hned dva nové motory, respektive jeden nový a druhý významně upravený. Prvním je nově vyvinutá sedmnáctistovka, tedy čtyřválec 1.7 dCi. Agregát s interním označením R9N bude vycházet ze stávající šestnáctistovky, pravděpodobně se kvůli normám nevyhne vstřikování AdBlue. Výkonové parametry jsou zatím neznámé, očekává se ale příchod různě silných verzí.
S novým 1.7 dCi Renault v tuto chvíli počítá pro Talisman a Scénic, v nichž bude dostupný s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC i manuální převodovkou. V Talismanu se má objevit v rámci faceliftu připravovaného pro rok 2019, který má znamenat též rozšíření nabídky o benzinový čtyřválec 1.8 TCe.
Čtyřválec 2.0 dCi už sice z nabídky francouzské značky známe, kvůli emisním normám ho ale čekají určité změny, patrně se tak přece jen nevyhne vstřikování močoviny, kterému se Renault zatím vyhýbá. Nově bude podle RNews.cz nasazen i v Talismanu a Espacu, na rozdíl od Koleosu v nich ale nebude spárován s převodovkou CVT, ale se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Právě sedmistupňové EDC čeká širší aplikace v nabídce značky. Nově bude místo šestistupňové varianty spárován s turbodieselem 1.5 dCi, a to v Méganu, Scénicu nebo Kadjaru. Podobně se 1.3 TCe po Scénicu objeví v dalších modelech, potvrzen je již pro Mégane a Captur. Do budoucna se pak počítá i s kombinací této třináctistovky s hybridním pohonem.