Renault Scénic RX4 1.9 dCi

Renault Scénic RX4 1.9 dCi

 
 

Měli jsme štěstí, a mohli prověřit schopnosti SUV Renault Scénic RX4 zrovna v období sněhových kalamit těsně po Vánocích.

Bývá pravidlem, že vždy, kdy získáme na test vůz, u něhož je třeba vyzkoušet i připojitelný systém pohonu všech kol, počasí nám to neumožní. V nejlepším případě sem tam zaprší, ale jinak bývá krásně. To v případě Scéniku RX4 bylo vše úplně jinak a my málem neměli šanci svézt se po suché silnici. Objednávka sněhové nadílky byla uspokojena a my byli skutečně rádi, že "přerostlého" renaulta máme.

S atraktivně, možná až futuristicky ztvárněným RX4 jsme vás již seznámili dříve, tentokráte však pod jeho kapotou pracovala přeplňovaná vznětová devatenáctistovka s výkonem 75 kW při 4000/min a točivým momentem 200 N.m při 1500/min. Ta se rozhodně nechovala jako divoch a přední nápravě dodávala povětšinou pouze takovou dávku "točáku", že mohla ta zadní připojitelná v klidu odpočívat. Důraznější zátah se dostavil při 1800/min a vůz byl schopen svižnější jízdy až do 3700/min, poté už začínal pomalu vadnout. Dynamika však byla vzhledem k určení vozu, který rozhodně nemá omračovat akcelerací, dostatečná. Přestože jsme jezdili vcelku poklidně, příliš nás nepotěšila spotřeba, která za celý test činila průměrně 8,4 l na 100 km, čekali bychom ji spíše někde kolem 7,5 l. Jednotka mohla být také o něco lépe odhlučněna.

Interiér vozu je v podélném směru dostatečně prostorný a spoustu věcí pojme i zavazadelník, přístupný již po odklopení zadního okna, což ale využijí pouze osoby vyššího vzrůstu, protože již tak vysoký Scénik se v provedení RX4 ještě "vytáhl". Na šířku už prostoru na zadních sedadlech pro tři osoby příliš není, a překvapivě ani dvojice osob nebude zrovna nadšená. Sedáky i opěradla jsou totiž velmi krátké a úzké, takže je ocení nanejvýš děti menšího vzrůstu, a na to prostřední se bude dobrovolník shánět opravdu nelehko. Přední sedadla jsou, stejně jako ta zadní, měkká a bez výraznějšího bočního vedení, a na dlouhých trasách z nich bolí záda v bederní oblasti. Jako kompenzaci však má posádka k dispozici množství všemožných odkládacích prostorů, včetně dvou v podlaze vzadu, o nichž nejspíš většina případných nenechavců nebude mít ani zdání. Potěší také sklopné stolečky v opěradlech předních sedadel.

Sloupek řízení má "autobusový" sklon který je bližší vodorovné, než svislé poloze, což nebude vyhovovat každému, řazení mělo dlouhé dráhy a nebylo příliš přesné. Také řízení mohlo být přesnější a precizněji zprostředkovávat kontakt s koly a zpětnou vazbu na jejich chování.

Díky poměrně klidnému projevu pohonné jednotky nedocházelo na suchých, ani mokrých vozovkách k protáčení přední nápravy, takže systém pohonu 4x4 nebyl aktivován. Automobil se za těchto podmínek choval lehce nedotáčivě a v zatáčkách se citelně nakláněl. Jak ale RX4 jezdil na zasněžených, zledovatělých a jinak "oslizlých" silnicích?

K připojení zadní nápravy docházelo poměrně rychle, ale poněkud překvapivě za doprovodu výraznější hlukové kulisy. Na tuto skutečnost jsme si však rychle zvykli a přestali ji vnímat, a teprve po přesednutí do automobilu s předním pohonem jsme zjistili, jak často nám pohon 4x4 ve scéniku pomáhal. Pokud se na sněhu, či zledovatělé vozovce při rozjezdu nedržel vůz v přímém směru, docházelo vlivem připojení zadní nápravy ke značné přetáčivosti, což je u těchto systémů pohonu nevyhnutelné. V nízkých rychlostech to bylo pro okolí i spolujezdce efektní a kontrováním bylo velmi snadné vůz umravnit, v těch vysokých již bylo třeba při výjezdu ze zatáček dávkovat plyn s rozmyslem. Renault neznervózněl ani na ostrůvcích rozježděného sněhu a nebyl pro něho problém projíždět stopu "handicapovaným" vozům a vytahovat je i z hlubších závějí. Měl tedy na ostatními automobily s jednou poháněnou nápravou jasně navrch, dokázal ale bez obtíží držet krok i s plnohodnotnými čtyřkolkami. RX4 byl díky větší světlosti schopný projíždět i souvislou třiceticentimetrovou sněhovou pokrývkou, kterou byl silný vítr schopen nafoukat na silnici během pár minut, troufal si ale i na kratší, ale o to vyšší závěje. Jediné komplikace nám tak způsobovala opravdu výrazná citlivost na poryvy větru, kdy bylo čas od času nutné výrazně "kontrovat". Několikrát jsme se také zvenčí nedostali do zavazadlového prostoru, protože madlo i tlačítko otevírání jsou na dveřích na té straně, na níž zadní stěrač odhrnuje sníh a vodu.

Renault Scénic RX4 1,9 dCi ukazuje, jak užitečné jsou automobily SUV. Během roku odvedou stejnou práci jako vozy s předním či zadním pohonem, většinou dobře vypadají a umožňují dobrý rozhled všemi směry. Během těch nemnoha dní, kdy se v našich zeměpisných šířkách potýkáme se špatně průjezdnými vozovkami, navíc odvedou stejnou práci jako vozy 4x4. V případě RX4 jsme sice nebyli zrovna nadšeni spotřebou motoru dCi a nepřesným řazením, jinak se nám ale RX4 zamlouval. Pokud nebudete cestovat na dlouhé vzdálenosti, lze přehlédnout též podivnou ergonomii sedadel. Tento automobil lze pořídit od 820.000 Kč, což je o něco nižší cena, než za kterou se dají pořídit konkurenční SUV s off-roadovým vzhledem. Námi testované provedení bylo v luxusnější výbavě Privilege, které stojí 855.000 korun.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 820 000 Kč Cena v testované výbavě: 884 000 Kč

Základní výbava:ABS, protiprokluzový systém, 2x airbag, boční airbagy, 3x tříbodový pás vzadu, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří, tónovaná skla, disky z lehké slitiny, samočinná klimatizace, pylový filtr, centrální chlazený úložný prostor, kryt zav. prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, 3 individuální zadní sedadla se sklopitelnými opěradly, přední ochranný rám, audiosouprava.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, střešní lišty, autorádio s přehrávačem CD

Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných

Zatímco v bezkontaktních platbách je Česko ve světové…

Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše

Třiceti tisícům výtisků knihy Andreje Babiše chybí…

Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu

Brusel zakáže tuzemák. Tato zpráva včera zasáhla celé…

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.6 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1880
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 460
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1729
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji: Muzikanty popravili protileteckými zbraněmi a jejich ostatky zamačkali tanky do země

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji:…

Veřejné popravy, zástupy sexuálních otrokyň a vybrané delikatesy pro severokorejského vůdce! Prominentní dcera…

 

iSport.cz

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si nové angažmá

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si…

Nečekaná zpráva z KHL. Čerepovec se podle informací Sportu zbavuje centra Petra Holíka (25), který si hledá jiné…

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů, válí Sevilla

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů,…

Fotbalisté Barcelony doma deklasovali Eibar 6:1 především díky čtyřem gólům Lionela Messiho a vyhráli i pátý…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Jako už mnohokrát i nyní musím vzdát hold české justici, která v mnoha případech zachraňuje úplně nesmyslné…