Renault Twingo 2019 už nemá vpředu kulaté diody
Roztomilé městské miniauto od Renaultu přijíždí v nové podobě, po takřka pěti letech od debutu produkční specifikace třetí generace dozrál čas na změnu. Poznáme ji na první pohled, přišlo totiž o originální samostatné kulaté denní diody v předním nárazníku. Ten nyní vypadá masivněji, byly totiž integrovány do hlavních reflektorů a tvoří v nich písmeno C, obsahují také směrovky. Do „céčka“ byla změněna i grafika světel koncových. Mlhovky zůstaly ve spodní, nyní menší mřížce. Ta horní s centrálně umístěným emblémem má jiné žebrování a zdobení.
Paletu motorů tvoří výhradně zážehové tříválce: atmosférický 1.0 SCe 65 se 48 kW/6250 min-1, ke kterému přibyla nová verze 75 s 54 kW, obě poskytují 95 N.m točivého momentu ve 4000 otáčkách. Nahrazují tedy původní SCe 70 s 52 kW. Alternativu představuje turbodmychadlem přeplňovaná jednotka 0.9 TCe 95 se 68 kW/5500 min-1 a 135 N.m při 2500 otáčkách. Kromě základní pětistupňové manuální převodovky může být spárována i s šestistupňovou dvouspojkovou EDC. O nejsportovnější GT se Renault zatím nezmiňuje.
Twingo váží podle verze pod tunu, konkrétně 914-999 kg. Zajímavé je snížení výšky o centimetr na 1544 mm pro lepší aerodynamiku a samozřejmě i nižší spotřebu. Podvozek má stále rozvor 2492 mm, vpředu „pseudo“ McPhersony a zadní nápravu De Dion, do palivové nádrže se vejde 35 l. Mrňous je jinak 3614 mm dlouhý a 1646 mm široký. Paletu dostupných litých kol rozšířila šestnáctipalcová, základní ocelové disky mají o palec menší průměr. Nová je také barva Mango Yellow (spíše oranžová než žlutá, alespoň na firemních fotkách) a bílá Quartz. Nabídka polepů karoserie zůstala, tím pádem i široké možnosti individualizace vzhledu.
Nejdražší verze může mít zvenčí chromované doplňky. Nad levým zadním kolem se objevil přívod vzduchu k motoru, který je stále umístěn pod podlahou kufru. Ten jde rozšířit ze základních minimálně 174 l sklopením druhé řady sedaček až na 980 l. Rovnou podlahou poté se žádné jiné evropské miniauto chlubit nemůže. Zavazadelník se nyní otevírá páčkou na zadních dveřích pod stěračem, chybí tedy jejich dolní vybrání, na originálním prosklení včetně spodního zatmavení nebylo nutné jinak nic měnit. Zadní nárazník přišel o malý difuzor.
Modifikace v kabině jsou minimální. Vyspělejší informační a zábavní systém Easy Link má nyní sedmipalcovou obrazovku. Zůstaly i kontrastní barvy prvků interiéru. Středová konzola dostala nastavitelný držák nápojů, popřípadě mobilního telefonu. 2 USB porty se nacházejí pod displejem infotainmentu, i v případě levnějšího R&Go. Také on nově podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Úpravami prošly tlačítko startování motoru, ovladač tempomatu i řadicí páka. Schránka před spolujezdcem je uzavřená ve všech specifikacích.
Twingo si odbude výstavní premiéru v Ženevě. Z českého (a slovenského) trhu byla nedávno třetí generace stažena pro nezájem zákazníků... Ti nové generaci s koncepcí „vše vzadu“, dvojčeti současného Smart ForFour, na chuť bohužel nepřišli...