Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

 
 
6.6. 2005 Ondřej Šuch

Odpočinek může mít různé podoby. Relaxovat za volantem obvykle moc nejde, ale v případě Vel Satisu je sedadlo řidiče skutečným křeslem a jízda skutečným komfortem. Takže ani moc nepřeháníme.

Od našeho prvního testu vrcholné benzínové verze 3.5 V6 uplynuly téměř tři roky (později jsme testovali i verzi 2,2 dCi) a od letošního jara nabízí Renault u svého nejluxusnějšího modelu faceliftovanou verzi. Změny jsou převážně uživatelské a hlavních technických skupin se téměř nedotkly, přesto jde o vcelku významný posun.

Nový výraz má mřížka chladiče ozdobená nyní chromovanými lištami. Výrazně vertikálně orientované reflektory mají pozměněnou optiku a upraveny byly i otvory pro sání vzduchu. Příď tak působí dotaženěji a méně mohutně – kubistický dojem ale zůstal zachován. Na zádi najdeme opět pozměněné sdružené svítilny a pod nárazníkem dvě koncovky výfuku.

obrázek [300 x 228] Po otevření širokých dveří s masivními okenními rámy jsou změny přece jen viditelnější. Přístrojová deska je i nadále asymetrická a orientovaná směrem k řidiči, má ale na dotek příjemnější povrch a neodráží se v čelním skle. Přístroje pod volantemautorádio mají zcela přepracovaný design – už se tak nestane, abyste se se stejnými „budíky“ potkávali od Twinga přes dodávky až k luxusnímu Vel Satisu. Palubní desku a dveře lemují lišty ze světlého dřeva, což v kombinaci se světlým koženým čalouněním podtrhuje dojem decentní dokonalosti.

obrázek [300 x 220] Ale abychom se jen nerozplývali. V autě zůstala typická pohodlná sedadla se šikmými vrcholy relativně krátkých opěradel. I nadále lze opěradlo elektricky v polovině „zlomit“ a lépe tak kopírovat tvar zad. Auto těží z nadstandardní výšky a komfort nastupování i prostor nad hlavou patří ke špičce třídy. Otvor na zasunutí startovací karty se přesunul dozadu a na středové konzole přibyl multifunkční ovladač. Na rozdíl od MMI u Audi nebo iDrive u BMW mu však chybí kontextová tlačítka a první volba toho, co vlastně chceme nastavit, nutně předpokládá oční kontrolu – a to zbytečně odvádí pozornost od jízdy. Od tohoto kroku je ale vše ovladatelné skrze nápovědu na barevném displeji na palubní desce.

Třílitrový vznětový motor ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou zajišťuje celkem těžkému vozu velmi dobré dynamické vlastnosti. Maximální výkon 130 kW i kroutící moment 350 Nm sice netrhají asfalt, kickdown ale auto popožene velmi ochotně a zvuková kulisa není ani ve vysokých otáčkách nepříjemná. Velmi dobré odhlučnění motoru pak poskytuje cestujícím dost klidu i při studených startech, při stabilní rychlosti na dálnici pak v přiměřené míře dominuje aerodynamický šum a přijatelný hluk od 18“ pneumatik. Automat i při snaze o maximální dynamiku řadí nahoru spíše později a naopak podřazování před křižovatkou je téměř nezaznamenatelné. Manuální volba rychlostních stupňů vykazuje jistou prodlevu, při cíleném brždění motorem pak až několikasekundovou…

Ve vyloženě městském provozu si vznětový třílitr řekl bez váhání o 15 litrů nafty na 100 km, mimo město se spokojil s polovinou. Největší doménou vozu jsou ale rychlé dlouhé přesuny po kvalitních cestách – jízdní průměr 130 km/h zvládl plně obsazený vůz za 8,8 l/100 km, což je vzhledem k výkonu motoru přijatelná hodnota.

obrázek [300 x 220] Jízdní vlastnosti jsou sice ovlivněny vysokou stavbou vozu a tradičním citem značky pro komfort, podvozkové předpoklady ale umožňují zkombinovat plavnost i s přijatelnou dávkou jízdní stability. Přední náprava odvozená od sportovní verze MacPherson, a zadní víceramenná náprava s trojúhelníkovými rameny, na kterou má Renault patent odvádějí dobrou práci a i při brutálním zacházení jsme neměli pocit začátku ztráty kontroly nad řízením. Boční náklony i ponory přídě jsou vzhledem k výšce a hmotnosti přijatelné, největší překvapení ale řidiči přinese jistota, s jakou se francouzský vůz drží stopy. Pneumatiky si radši trochu písknou, než by povolily nedotáčivý smyk a masa plechu zatáčí tam, kam si řidič přeje. Limitem jsou v tomto případě komfortní sedadla, která neposkytují tolik bočního vedení.

obrázek [460 x 275]

Vel Satis vychytal mouchy a přestože nikdy nebude masově prodávaným vozem, je zajímavou alternativou luxusním limuzínám.

Plusy

  • vnitřní prostor
  • komfortní odpružení
  • odhlučnění interiéru
  • nabídka motorizací
  • design exteriéru i interiéru

Minusy

  • malá zpětná vazba řízení
  • neintuitivní multifunkční ovladač
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Vel Satis 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 480 000 Kč

Základní výbava:nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované vnější kliky, disky kol z lehké slitiny 18“, metalíza, ABS s brzdovým asistentem, ASR, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, čelní, boční a okenní airbagy, ISOFIX, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka el. Nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, dešťový a světelný senzor, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouose nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla, eletricky polohovatelná, s pamětí polohy sedadla řidiče, karta Keyless Entry, elektrické impulzní ovládání skel předních a zadních dveří, syntezátor lidské řeči, volant a řadicí páka s koženým potahem, loketní opěrky vpředu a vzadu, automatická trojzónová klimatizace, perforované kožené čalounění, okrasná lišta ze světlého dřeva na palubní desce a vnitřní straně dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní anténa rádio+GPS, informační a naváděcí systém Carminat s rádiem 4x40W a měničem na 6 CD, ovládání pod volantem

Výbava testovaného vozu:základní

Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek

Sázky na fotbalové MS dosáhly v Česku zhruba 2,5 miliardy…

OECD: Růst české ekonomiky zpomalí OECD: Růst české ekonomiky zpomalí

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)…

Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová

Společnost European Metals Holding pokračuje v přípravách…

Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu

Druhá největší americká banka Bank of America zvýšila ve…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Vel Satis 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.8 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1468
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 510
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1577
d) rozvor (mm): 2840
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Vel Satis 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009) Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne…

Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis

Avantgardní model vyšší střední třídy nikdy nedosáhl…

 



 
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

TEST: Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Dnes 12:52

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také o jeho ostré verzi R.S. 200. Zpomalit tento neodvratný proces mohou pouze dílčí inovace nebo příchod speciální edice. A právě tou je testovaný model R.S.18. Čím se liší od R.S. 200?




Blesk.cz

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a rychlá operace!

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a…

Exmanželka Leoše Mareše Monika Marešová (43) doplatila na svou vášeň pro vodní lyžování všeho druhu! Během…

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž (51) zkolaboval na ulici, šlo o vteřiny

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž…

Obrovské drama se šťastným koncem zažilo několik mladíků, kteří v neděli ráno našli v centru Prahy bezvládného…

 

iSport.cz

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do prázdné, takhle to dopadlo!

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do…

Novopečený mistr světa ve fotbale Olivier Giroud, který navzdory tomu, že hraje na hrotu francouzského útoku,…

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si chce zahrát za Baník

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si…

Už jen hodiny zbývají do oficiálního oznámení pikantního přestupu Daniela Holzera ze Sparty do Baníku.…

 

Reflex.cz

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s ohněm aneb Proč se v Chorvatsku fandí jinak než u nás

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s…

Chorvatsko včera prožívalo atmosféru srovnatelnou pro našince snad jen s okamžikem, kdy čeští hokejisti vyhráli…

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v jeskyni aneb co vlastně zajímá lidi a co chtějí číst

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v…

Média nás řadu dní vzrušeně informovala o vývoji situace v thajské jeskyni, kde byli uvězněni mladí fotbalisté a…