Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

 
 

Odpočinek může mít různé podoby. Relaxovat za volantem obvykle moc nejde, ale v případě Vel Satisu je sedadlo řidiče skutečným křeslem a jízda skutečným komfortem. Takže ani moc nepřeháníme.

Od našeho prvního testu vrcholné benzínové verze 3.5 V6 uplynuly téměř tři roky (později jsme testovali i verzi 2,2 dCi) a od letošního jara nabízí Renault u svého nejluxusnějšího modelu faceliftovanou verzi. Změny jsou převážně uživatelské a hlavních technických skupin se téměř nedotkly, přesto jde o vcelku významný posun.

Nový výraz má mřížka chladiče ozdobená nyní chromovanými lištami. Výrazně vertikálně orientované reflektory mají pozměněnou optiku a upraveny byly i otvory pro sání vzduchu. Příď tak působí dotaženěji a méně mohutně – kubistický dojem ale zůstal zachován. Na zádi najdeme opět pozměněné sdružené svítilny a pod nárazníkem dvě koncovky výfuku.

obrázek [300 x 228] Po otevření širokých dveří s masivními okenními rámy jsou změny přece jen viditelnější. Přístrojová deska je i nadále asymetrická a orientovaná směrem k řidiči, má ale na dotek příjemnější povrch a neodráží se v čelním skle. Přístroje pod volantemautorádio mají zcela přepracovaný design – už se tak nestane, abyste se se stejnými „budíky“ potkávali od Twinga přes dodávky až k luxusnímu Vel Satisu. Palubní desku a dveře lemují lišty ze světlého dřeva, což v kombinaci se světlým koženým čalouněním podtrhuje dojem decentní dokonalosti.

obrázek [300 x 220] Ale abychom se jen nerozplývali. V autě zůstala typická pohodlná sedadla se šikmými vrcholy relativně krátkých opěradel. I nadále lze opěradlo elektricky v polovině „zlomit“ a lépe tak kopírovat tvar zad. Auto těží z nadstandardní výšky a komfort nastupování i prostor nad hlavou patří ke špičce třídy. Otvor na zasunutí startovací karty se přesunul dozadu a na středové konzole přibyl multifunkční ovladač. Na rozdíl od MMI u Audi nebo iDrive u BMW mu však chybí kontextová tlačítka a první volba toho, co vlastně chceme nastavit, nutně předpokládá oční kontrolu – a to zbytečně odvádí pozornost od jízdy. Od tohoto kroku je ale vše ovladatelné skrze nápovědu na barevném displeji na palubní desce.

Třílitrový vznětový motor ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou zajišťuje celkem těžkému vozu velmi dobré dynamické vlastnosti. Maximální výkon 130 kW i kroutící moment 350 Nm sice netrhají asfalt, kickdown ale auto popožene velmi ochotně a zvuková kulisa není ani ve vysokých otáčkách nepříjemná. Velmi dobré odhlučnění motoru pak poskytuje cestujícím dost klidu i při studených startech, při stabilní rychlosti na dálnici pak v přiměřené míře dominuje aerodynamický šum a přijatelný hluk od 18“ pneumatik. Automat i při snaze o maximální dynamiku řadí nahoru spíše později a naopak podřazování před křižovatkou je téměř nezaznamenatelné. Manuální volba rychlostních stupňů vykazuje jistou prodlevu, při cíleném brždění motorem pak až několikasekundovou…

Ve vyloženě městském provozu si vznětový třílitr řekl bez váhání o 15 litrů nafty na 100 km, mimo město se spokojil s polovinou. Největší doménou vozu jsou ale rychlé dlouhé přesuny po kvalitních cestách – jízdní průměr 130 km/h zvládl plně obsazený vůz za 8,8 l/100 km, což je vzhledem k výkonu motoru přijatelná hodnota.

obrázek [300 x 220] Jízdní vlastnosti jsou sice ovlivněny vysokou stavbou vozu a tradičním citem značky pro komfort, podvozkové předpoklady ale umožňují zkombinovat plavnost i s přijatelnou dávkou jízdní stability. Přední náprava odvozená od sportovní verze MacPherson, a zadní víceramenná náprava s trojúhelníkovými rameny, na kterou má Renault patent odvádějí dobrou práci a i při brutálním zacházení jsme neměli pocit začátku ztráty kontroly nad řízením. Boční náklony i ponory přídě jsou vzhledem k výšce a hmotnosti přijatelné, největší překvapení ale řidiči přinese jistota, s jakou se francouzský vůz drží stopy. Pneumatiky si radši trochu písknou, než by povolily nedotáčivý smyk a masa plechu zatáčí tam, kam si řidič přeje. Limitem jsou v tomto případě komfortní sedadla, která neposkytují tolik bočního vedení.

obrázek [460 x 275]

Vel Satis vychytal mouchy a přestože nikdy nebude masově prodávaným vozem, je zajímavou alternativou luxusním limuzínám.

Plusy

  • vnitřní prostor
  • komfortní odpružení
  • odhlučnění interiéru
  • nabídka motorizací
  • design exteriéru i interiéru

Minusy

  • malá zpětná vazba řízení
  • neintuitivní multifunkční ovladač
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Vel Satis 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 480 000 Kč

Základní výbava:nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované vnější kliky, disky kol z lehké slitiny 18“, metalíza, ABS s brzdovým asistentem, ASR, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, čelní, boční a okenní airbagy, ISOFIX, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka el. Nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, dešťový a světelný senzor, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouose nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla, eletricky polohovatelná, s pamětí polohy sedadla řidiče, karta Keyless Entry, elektrické impulzní ovládání skel předních a zadních dveří, syntezátor lidské řeči, volant a řadicí páka s koženým potahem, loketní opěrky vpředu a vzadu, automatická trojzónová klimatizace, perforované kožené čalounění, okrasná lišta ze světlého dřeva na palubní desce a vnitřní straně dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní anténa rádio+GPS, informační a naváděcí systém Carminat s rádiem 4x40W a měničem na 6 CD, ovládání pod volantem

Výbava testovaného vozu:základní

Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu Nad Českem je nejrušněji v historii, říká šéf Řízení letového provozu

Drony jsou trochu bublina, ale není pochyb, že jde o…

Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu

Francouzská energetická společnost Total plánuje v Texasu…

VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru

V pátek 24. března se Shane Kimbrough (NASA) a Thomas…

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

 
Technické údaje
Motor Renault Vel Satis 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.8 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1468
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 510
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1577
d) rozvor (mm): 2840
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Vel Satis 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009) Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne…

Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis

Avantgardní model vyšší střední třídy nikdy nedosáhl…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním představením

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním…

Jeden z nejočekávanějších mobilů současnosti Samsung Galaxy S8, který má být oficiálně představen až ve středu,…

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

 

iSport.cz

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila Cibulkovou, uspěl i Berdych

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…