Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

 
 

Odpočinek může mít různé podoby. Relaxovat za volantem obvykle moc nejde, ale v případě Vel Satisu je sedadlo řidiče skutečným křeslem a jízda skutečným komfortem. Takže ani moc nepřeháníme.

Od našeho prvního testu vrcholné benzínové verze 3.5 V6 uplynuly téměř tři roky (později jsme testovali i verzi 2,2 dCi) a od letošního jara nabízí Renault u svého nejluxusnějšího modelu faceliftovanou verzi. Změny jsou převážně uživatelské a hlavních technických skupin se téměř nedotkly, přesto jde o vcelku významný posun.

Nový výraz má mřížka chladiče ozdobená nyní chromovanými lištami. Výrazně vertikálně orientované reflektory mají pozměněnou optiku a upraveny byly i otvory pro sání vzduchu. Příď tak působí dotaženěji a méně mohutně – kubistický dojem ale zůstal zachován. Na zádi najdeme opět pozměněné sdružené svítilny a pod nárazníkem dvě koncovky výfuku.

obrázek [300 x 228] Po otevření širokých dveří s masivními okenními rámy jsou změny přece jen viditelnější. Přístrojová deska je i nadále asymetrická a orientovaná směrem k řidiči, má ale na dotek příjemnější povrch a neodráží se v čelním skle. Přístroje pod volantemautorádio mají zcela přepracovaný design – už se tak nestane, abyste se se stejnými „budíky“ potkávali od Twinga přes dodávky až k luxusnímu Vel Satisu. Palubní desku a dveře lemují lišty ze světlého dřeva, což v kombinaci se světlým koženým čalouněním podtrhuje dojem decentní dokonalosti.

obrázek [300 x 220] Ale abychom se jen nerozplývali. V autě zůstala typická pohodlná sedadla se šikmými vrcholy relativně krátkých opěradel. I nadále lze opěradlo elektricky v polovině „zlomit“ a lépe tak kopírovat tvar zad. Auto těží z nadstandardní výšky a komfort nastupování i prostor nad hlavou patří ke špičce třídy. Otvor na zasunutí startovací karty se přesunul dozadu a na středové konzole přibyl multifunkční ovladač. Na rozdíl od MMI u Audi nebo iDrive u BMW mu však chybí kontextová tlačítka a první volba toho, co vlastně chceme nastavit, nutně předpokládá oční kontrolu – a to zbytečně odvádí pozornost od jízdy. Od tohoto kroku je ale vše ovladatelné skrze nápovědu na barevném displeji na palubní desce.

Třílitrový vznětový motor ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou zajišťuje celkem těžkému vozu velmi dobré dynamické vlastnosti. Maximální výkon 130 kW i kroutící moment 350 Nm sice netrhají asfalt, kickdown ale auto popožene velmi ochotně a zvuková kulisa není ani ve vysokých otáčkách nepříjemná. Velmi dobré odhlučnění motoru pak poskytuje cestujícím dost klidu i při studených startech, při stabilní rychlosti na dálnici pak v přiměřené míře dominuje aerodynamický šum a přijatelný hluk od 18“ pneumatik. Automat i při snaze o maximální dynamiku řadí nahoru spíše později a naopak podřazování před křižovatkou je téměř nezaznamenatelné. Manuální volba rychlostních stupňů vykazuje jistou prodlevu, při cíleném brždění motorem pak až několikasekundovou…

Ve vyloženě městském provozu si vznětový třílitr řekl bez váhání o 15 litrů nafty na 100 km, mimo město se spokojil s polovinou. Největší doménou vozu jsou ale rychlé dlouhé přesuny po kvalitních cestách – jízdní průměr 130 km/h zvládl plně obsazený vůz za 8,8 l/100 km, což je vzhledem k výkonu motoru přijatelná hodnota.

obrázek [300 x 220] Jízdní vlastnosti jsou sice ovlivněny vysokou stavbou vozu a tradičním citem značky pro komfort, podvozkové předpoklady ale umožňují zkombinovat plavnost i s přijatelnou dávkou jízdní stability. Přední náprava odvozená od sportovní verze MacPherson, a zadní víceramenná náprava s trojúhelníkovými rameny, na kterou má Renault patent odvádějí dobrou práci a i při brutálním zacházení jsme neměli pocit začátku ztráty kontroly nad řízením. Boční náklony i ponory přídě jsou vzhledem k výšce a hmotnosti přijatelné, největší překvapení ale řidiči přinese jistota, s jakou se francouzský vůz drží stopy. Pneumatiky si radši trochu písknou, než by povolily nedotáčivý smyk a masa plechu zatáčí tam, kam si řidič přeje. Limitem jsou v tomto případě komfortní sedadla, která neposkytují tolik bočního vedení.

obrázek [460 x 275]

Vel Satis vychytal mouchy a přestože nikdy nebude masově prodávaným vozem, je zajímavou alternativou luxusním limuzínám.

Plusy

  • vnitřní prostor
  • komfortní odpružení
  • odhlučnění interiéru
  • nabídka motorizací
  • design exteriéru i interiéru

Minusy

  • malá zpětná vazba řízení
  • neintuitivní multifunkční ovladač
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Vel Satis 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 480 000 Kč

Základní výbava:nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované vnější kliky, disky kol z lehké slitiny 18“, metalíza, ABS s brzdovým asistentem, ASR, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, čelní, boční a okenní airbagy, ISOFIX, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka el. Nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, dešťový a světelný senzor, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouose nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla, eletricky polohovatelná, s pamětí polohy sedadla řidiče, karta Keyless Entry, elektrické impulzní ovládání skel předních a zadních dveří, syntezátor lidské řeči, volant a řadicí páka s koženým potahem, loketní opěrky vpředu a vzadu, automatická trojzónová klimatizace, perforované kožené čalounění, okrasná lišta ze světlého dřeva na palubní desce a vnitřní straně dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní anténa rádio+GPS, informační a naváděcí systém Carminat s rádiem 4x40W a měničem na 6 CD, ovládání pod volantem

Výbava testovaného vozu:základní

Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Vel Satis 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.8 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1468
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 510
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1577
d) rozvor (mm): 2840
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Vel Satis 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009) Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne…

Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis

Avantgardní model vyšší střední třídy nikdy nedosáhl…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…