reklama


Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

 
 

Odpočinek může mít různé podoby. Relaxovat za volantem obvykle moc nejde, ale v případě Vel Satisu je sedadlo řidiče skutečným křeslem a jízda skutečným komfortem. Takže ani moc nepřeháníme.

Od našeho prvního testu vrcholné benzínové verze 3.5 V6 uplynuly téměř tři roky (později jsme testovali i verzi 2,2 dCi) a od letošního jara nabízí Renault u svého nejluxusnějšího modelu faceliftovanou verzi. Změny jsou převážně uživatelské a hlavních technických skupin se téměř nedotkly, přesto jde o vcelku významný posun.

Nový výraz má mřížka chladiče ozdobená nyní chromovanými lištami. Výrazně vertikálně orientované reflektory mají pozměněnou optiku a upraveny byly i otvory pro sání vzduchu. Příď tak působí dotaženěji a méně mohutně – kubistický dojem ale zůstal zachován. Na zádi najdeme opět pozměněné sdružené svítilny a pod nárazníkem dvě koncovky výfuku.

obrázek [300 x 228] Po otevření širokých dveří s masivními okenními rámy jsou změny přece jen viditelnější. Přístrojová deska je i nadále asymetrická a orientovaná směrem k řidiči, má ale na dotek příjemnější povrch a neodráží se v čelním skle. Přístroje pod volantemautorádio mají zcela přepracovaný design – už se tak nestane, abyste se se stejnými „budíky“ potkávali od Twinga přes dodávky až k luxusnímu Vel Satisu. Palubní desku a dveře lemují lišty ze světlého dřeva, což v kombinaci se světlým koženým čalouněním podtrhuje dojem decentní dokonalosti.

obrázek [300 x 220] Ale abychom se jen nerozplývali. V autě zůstala typická pohodlná sedadla se šikmými vrcholy relativně krátkých opěradel. I nadále lze opěradlo elektricky v polovině „zlomit“ a lépe tak kopírovat tvar zad. Auto těží z nadstandardní výšky a komfort nastupování i prostor nad hlavou patří ke špičce třídy. Otvor na zasunutí startovací karty se přesunul dozadu a na středové konzole přibyl multifunkční ovladač. Na rozdíl od MMI u Audi nebo iDrive u BMW mu však chybí kontextová tlačítka a první volba toho, co vlastně chceme nastavit, nutně předpokládá oční kontrolu – a to zbytečně odvádí pozornost od jízdy. Od tohoto kroku je ale vše ovladatelné skrze nápovědu na barevném displeji na palubní desce.

Třílitrový vznětový motor ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou zajišťuje celkem těžkému vozu velmi dobré dynamické vlastnosti. Maximální výkon 130 kW i kroutící moment 350 Nm sice netrhají asfalt, kickdown ale auto popožene velmi ochotně a zvuková kulisa není ani ve vysokých otáčkách nepříjemná. Velmi dobré odhlučnění motoru pak poskytuje cestujícím dost klidu i při studených startech, při stabilní rychlosti na dálnici pak v přiměřené míře dominuje aerodynamický šum a přijatelný hluk od 18“ pneumatik. Automat i při snaze o maximální dynamiku řadí nahoru spíše později a naopak podřazování před křižovatkou je téměř nezaznamenatelné. Manuální volba rychlostních stupňů vykazuje jistou prodlevu, při cíleném brždění motorem pak až několikasekundovou…

Ve vyloženě městském provozu si vznětový třílitr řekl bez váhání o 15 litrů nafty na 100 km, mimo město se spokojil s polovinou. Největší doménou vozu jsou ale rychlé dlouhé přesuny po kvalitních cestách – jízdní průměr 130 km/h zvládl plně obsazený vůz za 8,8 l/100 km, což je vzhledem k výkonu motoru přijatelná hodnota.

obrázek [300 x 220] Jízdní vlastnosti jsou sice ovlivněny vysokou stavbou vozu a tradičním citem značky pro komfort, podvozkové předpoklady ale umožňují zkombinovat plavnost i s přijatelnou dávkou jízdní stability. Přední náprava odvozená od sportovní verze MacPherson, a zadní víceramenná náprava s trojúhelníkovými rameny, na kterou má Renault patent odvádějí dobrou práci a i při brutálním zacházení jsme neměli pocit začátku ztráty kontroly nad řízením. Boční náklony i ponory přídě jsou vzhledem k výšce a hmotnosti přijatelné, největší překvapení ale řidiči přinese jistota, s jakou se francouzský vůz drží stopy. Pneumatiky si radši trochu písknou, než by povolily nedotáčivý smyk a masa plechu zatáčí tam, kam si řidič přeje. Limitem jsou v tomto případě komfortní sedadla, která neposkytují tolik bočního vedení.

obrázek [460 x 275]

Vel Satis vychytal mouchy a přestože nikdy nebude masově prodávaným vozem, je zajímavou alternativou luxusním limuzínám.

Plusy

  • vnitřní prostor
  • komfortní odpružení
  • odhlučnění interiéru
  • nabídka motorizací
  • design exteriéru i interiéru

Minusy

  • malá zpětná vazba řízení
  • neintuitivní multifunkční ovladač
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Vel Satis 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 480 000 Kč

Základní výbava:nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované vnější kliky, disky kol z lehké slitiny 18“, metalíza, ABS s brzdovým asistentem, ASR, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, čelní, boční a okenní airbagy, ISOFIX, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka el. Nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, dešťový a světelný senzor, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouose nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla, eletricky polohovatelná, s pamětí polohy sedadla řidiče, karta Keyless Entry, elektrické impulzní ovládání skel předních a zadních dveří, syntezátor lidské řeči, volant a řadicí páka s koženým potahem, loketní opěrky vpředu a vzadu, automatická trojzónová klimatizace, perforované kožené čalounění, okrasná lišta ze světlého dřeva na palubní desce a vnitřní straně dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní anténa rádio+GPS, informační a naváděcí systém Carminat s rádiem 4x40W a měničem na 6 CD, ovládání pod volantem

Výbava testovaného vozu:základní

Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Technické údaje
Motor Renault Vel Satis 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.8 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1468
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 510
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1577
d) rozvor (mm): 2840
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Vel Satis 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009) Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne…

Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis

Avantgardní model vyšší střední třídy nikdy nedosáhl…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti. Porod v přímém přenosu?!

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti.…

Operní pěvkyně Andrea Tögel Kalivodová (39) už za dva týdny přivede na svět svého druhého potomka. I přes…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama