Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

Renault Vel Satis 3.0 dCi - Haute Couture

 
 

Odpočinek může mít různé podoby. Relaxovat za volantem obvykle moc nejde, ale v případě Vel Satisu je sedadlo řidiče skutečným křeslem a jízda skutečným komfortem. Takže ani moc nepřeháníme.

Od našeho prvního testu vrcholné benzínové verze 3.5 V6 uplynuly téměř tři roky (později jsme testovali i verzi 2,2 dCi) a od letošního jara nabízí Renault u svého nejluxusnějšího modelu faceliftovanou verzi. Změny jsou převážně uživatelské a hlavních technických skupin se téměř nedotkly, přesto jde o vcelku významný posun.

Nový výraz má mřížka chladiče ozdobená nyní chromovanými lištami. Výrazně vertikálně orientované reflektory mají pozměněnou optiku a upraveny byly i otvory pro sání vzduchu. Příď tak působí dotaženěji a méně mohutně – kubistický dojem ale zůstal zachován. Na zádi najdeme opět pozměněné sdružené svítilny a pod nárazníkem dvě koncovky výfuku.

obrázek [300 x 228] Po otevření širokých dveří s masivními okenními rámy jsou změny přece jen viditelnější. Přístrojová deska je i nadále asymetrická a orientovaná směrem k řidiči, má ale na dotek příjemnější povrch a neodráží se v čelním skle. Přístroje pod volantemautorádio mají zcela přepracovaný design – už se tak nestane, abyste se se stejnými „budíky“ potkávali od Twinga přes dodávky až k luxusnímu Vel Satisu. Palubní desku a dveře lemují lišty ze světlého dřeva, což v kombinaci se světlým koženým čalouněním podtrhuje dojem decentní dokonalosti.

obrázek [300 x 220] Ale abychom se jen nerozplývali. V autě zůstala typická pohodlná sedadla se šikmými vrcholy relativně krátkých opěradel. I nadále lze opěradlo elektricky v polovině „zlomit“ a lépe tak kopírovat tvar zad. Auto těží z nadstandardní výšky a komfort nastupování i prostor nad hlavou patří ke špičce třídy. Otvor na zasunutí startovací karty se přesunul dozadu a na středové konzole přibyl multifunkční ovladač. Na rozdíl od MMI u Audi nebo iDrive u BMW mu však chybí kontextová tlačítka a první volba toho, co vlastně chceme nastavit, nutně předpokládá oční kontrolu – a to zbytečně odvádí pozornost od jízdy. Od tohoto kroku je ale vše ovladatelné skrze nápovědu na barevném displeji na palubní desce.

Třílitrový vznětový motor ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou zajišťuje celkem těžkému vozu velmi dobré dynamické vlastnosti. Maximální výkon 130 kW i kroutící moment 350 Nm sice netrhají asfalt, kickdown ale auto popožene velmi ochotně a zvuková kulisa není ani ve vysokých otáčkách nepříjemná. Velmi dobré odhlučnění motoru pak poskytuje cestujícím dost klidu i při studených startech, při stabilní rychlosti na dálnici pak v přiměřené míře dominuje aerodynamický šum a přijatelný hluk od 18“ pneumatik. Automat i při snaze o maximální dynamiku řadí nahoru spíše později a naopak podřazování před křižovatkou je téměř nezaznamenatelné. Manuální volba rychlostních stupňů vykazuje jistou prodlevu, při cíleném brždění motorem pak až několikasekundovou…

Ve vyloženě městském provozu si vznětový třílitr řekl bez váhání o 15 litrů nafty na 100 km, mimo město se spokojil s polovinou. Největší doménou vozu jsou ale rychlé dlouhé přesuny po kvalitních cestách – jízdní průměr 130 km/h zvládl plně obsazený vůz za 8,8 l/100 km, což je vzhledem k výkonu motoru přijatelná hodnota.

obrázek [300 x 220] Jízdní vlastnosti jsou sice ovlivněny vysokou stavbou vozu a tradičním citem značky pro komfort, podvozkové předpoklady ale umožňují zkombinovat plavnost i s přijatelnou dávkou jízdní stability. Přední náprava odvozená od sportovní verze MacPherson, a zadní víceramenná náprava s trojúhelníkovými rameny, na kterou má Renault patent odvádějí dobrou práci a i při brutálním zacházení jsme neměli pocit začátku ztráty kontroly nad řízením. Boční náklony i ponory přídě jsou vzhledem k výšce a hmotnosti přijatelné, největší překvapení ale řidiči přinese jistota, s jakou se francouzský vůz drží stopy. Pneumatiky si radši trochu písknou, než by povolily nedotáčivý smyk a masa plechu zatáčí tam, kam si řidič přeje. Limitem jsou v tomto případě komfortní sedadla, která neposkytují tolik bočního vedení.

obrázek [460 x 275]

Vel Satis vychytal mouchy a přestože nikdy nebude masově prodávaným vozem, je zajímavou alternativou luxusním limuzínám.

Plusy

  • vnitřní prostor
  • komfortní odpružení
  • odhlučnění interiéru
  • nabídka motorizací
  • design exteriéru i interiéru

Minusy

  • malá zpětná vazba řízení
  • neintuitivní multifunkční ovladač
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Vel Satis 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 480 000 Kč

Základní výbava:nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované vnější kliky, disky kol z lehké slitiny 18“, metalíza, ABS s brzdovým asistentem, ASR, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, čelní, boční a okenní airbagy, ISOFIX, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka el. Nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, dešťový a světelný senzor, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouose nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla, eletricky polohovatelná, s pamětí polohy sedadla řidiče, karta Keyless Entry, elektrické impulzní ovládání skel předních a zadních dveří, syntezátor lidské řeči, volant a řadicí páka s koženým potahem, loketní opěrky vpředu a vzadu, automatická trojzónová klimatizace, perforované kožené čalounění, okrasná lišta ze světlého dřeva na palubní desce a vnitřní straně dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní anténa rádio+GPS, informační a naváděcí systém Carminat s rádiem 4x40W a měničem na 6 CD, ovládání pod volantem

Výbava testovaného vozu:základní

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Americká internetová společnost Yahoo čelí žalobě v…

Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude

Ve vesničce Hněvkovice kousek od Týna nad Vltavou dělníci…

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého…

Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům

Podnikání amerického výrobce Tesla je plné kontroverzí.…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Vel Satis 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.8 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1468
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 510
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1577
d) rozvor (mm): 2840
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Vel Satis 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009) Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne…

Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis Renault ukončil výrobu velkého hatchbacku Vel Satis

Avantgardní model vyšší střední třídy nikdy nedosáhl…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál, aby z něj nebylo monstrum

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál,…

V době jeho dospívání byla sexualita absolutní tabu. Vše se mladí dozvídali pouze od svých starších kamarádů.…

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Nejsilnější mediální dům na českém trhu CZECH NEWS CENTER a.s. ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. a produktem…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…