Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Zoe je na pětině původních prodejních plánů

Michal Fokt
Diskuze (9)
Elektromobily to stále ještě mají hodně těžké, realita trhu silně zaostává za představami automobilek a své by o tom mohl vyprávět i Renault, jehož Zoe bude rád, když splní pětinu plánu.

Najdou se pochopitelně i výjimky, ale zatím ještě stále platí, že výroba (a prodej) elektromobilů není žádné terno, byť to částečně kompenzuje fakt, že vývoj takového auta není tak složitý, jako je tomu v případě klasického automobilu s konvenčním systémem pohonu. Nevýhody EV zatím silně převyšují pozitiva a na prodejních číslech je to znát.

Elektrické supermini Renault Zoe se začalo prodávat koncem v prvním čtvrtletí letošního roku a v zemích, kde je na elektromobily poskytována dotace, jej lze pořídit už za 13.700 euro, tedy necelých 360 tisíc korun, což je víceméně cena klasického hatchbacku této velikosti. Sice k tomu potřebujete ještě pronajmout akumulátory nejméně za 2100 korun měsíčně, i tak ale jde o první skutečně dostupný elektromobil na trhu.

Renault počítal, že jich ročně prodá desetitisíce. Plán pro letošek hovořil o 50 tisících kusech, jenže v září Francouzi evidovali pouze 6600 objednaných aut a budou tedy rádi, když se do konce roku 2013 dostanou na desetitisícovou hranici. Hlavní důvod stále přetrvává - chybějící infrastruktura, která komplikuje používání elektromobilů i ve městech, kde není až takovým problémem jejich omezený jízdní dosah.

I tak je ovšem Zoe nejprodávanějším EV Renaultu, před modely Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy. Renault také nedávno přiznal, že se mu nepovede v roce 2016 dosáhnout plánovaného prodeje 1,5 milionu elektroaut. Možná kdyby ubrali nulu... Nezávislí analytici prorokují modelu Zoe prodeje kolem 23.400 v roce 2014, 26 tisíc v roce 2015 a Renaultem předpokládaných 50 tisíc až někdy po roce 2020.

Michal Fokt
Diskuze (9)
19. 11. 2013 21:52
<3 electro
Mne sa to zoe lubi a vobec cele elektromobily sa mi lubia, ale renault nemam v laske, lebo sme radi, ze sme sa ho zbavili. Je to velmi kazova znacka. Kto vie co vsetko by odchadzalo tuto. Este k tomu dojazdu keby dosiahli 300-350 km na 1 nabitie pri dobrych podmienkach, minimum 200km pri najhorsich podmienkach. V tomto pripade by zacinali mat elektro mobily velmi navrch.
6. 11. 2013 14:53
Re: Elektromobil ? Proč ne .
Samozřejmě, že budeš muset každý den nabíjet. Tedy pokud něco o bateriích víš, tak je ti tahle část jasná. To bys musel využívat celkem malou část kapacity, aby dávalo smysl nabíjení v delším intervalu. A pokud jde o chladnější počasí, ještě s radostí budeš využívat možnosti předehřátí auta. Připojit ho není taková práce.

Co se týče ceny a dojezdu... uvědomuješ si, že baterie jsou tou nejdražší komponentou elektromobilu? Skutečně tedy potřebuješ dojezd 400, 800, 1000, nebo ještě více km? Ano, s rostoucím dojezdem poroste užitečnost a zaměření elektromobilů. Ale není to nutné. Toyotě myslím ve výzkumu vyšlo, že většina lidí (z jejich cílové skupiny) si vystačí s 25 km na "nohu". Nechci říct, že cena atakující milion je v pořádku, ale Zoe nestojí milion. Ve Francii se prodává za zhruba 350 tisíc (plná cena je zhruba 500 tisíc).
6. 11. 2013 11:04
Re: Přestřelený cíl
Zoe se hlavně ještě neprodává v Norsku, zemi elektroautům zaslíbené. A pokud jde o celkové měsíční prodeje v Evropě, nejsem si jistej , zda je Leaf první. Není první Zoe?
6. 11. 2013 01:25
Elektromobil ? Proč ne .
Ale ! Za prvé ! Až budou ceny srovnatelný s klasickými vozy . Ne že po mě někdo bude chtít za miniauto tolik jako za MB E-klasse nebo BMW 5er . Za druhé ! Až to bude mít dojezd jako klasický auto . Ne že budu muset denně , případně v zimě několikrát za den k nabíjecí stanici . A za třetí . Až nebudu muset u tý nabíjecí stanice trávit pokaždý několi hodin než se mi nabijou baterky na 100 km jízdy . P.S. A kdypak asi dostanou cifršpioni z MF nápad , že je třeba elektřinu do těch elektrovozů zatížit spotřební daní aby se vyrovnala benzínu nebo naftě ??
5. 11. 2013 22:24
Přestřelený cíl
I těch 10.ooo je úspěch a věřím, že to poroste, navíc je to dvojče Nissanu Leaf, nejprodávanějšího e-auta v EU, taže to jde.

Největší škoda Renaultu, že Twizzy nemá plné dveře a proto není použitelný v zemích s chladnějším klimatem. Twizzy mohl podle mě být nejúspěšnějším elektrickým vozítkem.