Renault Zoe je na pětině původních prodejních plánů
Najdou se pochopitelně i výjimky, ale zatím ještě stále platí, že výroba (a prodej) elektromobilů není žádné terno, byť to částečně kompenzuje fakt, že vývoj takového auta není tak složitý, jako je tomu v případě klasického automobilu s konvenčním systémem pohonu. Nevýhody EV zatím silně převyšují pozitiva a na prodejních číslech je to znát.
Elektrické supermini Renault Zoe se začalo prodávat koncem v prvním čtvrtletí letošního roku a v zemích, kde je na elektromobily poskytována dotace, jej lze pořídit už za 13.700 euro, tedy necelých 360 tisíc korun, což je víceméně cena klasického hatchbacku této velikosti. Sice k tomu potřebujete ještě pronajmout akumulátory nejméně za 2100 korun měsíčně, i tak ale jde o první skutečně dostupný elektromobil na trhu.
Renault počítal, že jich ročně prodá desetitisíce. Plán pro letošek hovořil o 50 tisících kusech, jenže v září Francouzi evidovali pouze 6600 objednaných aut a budou tedy rádi, když se do konce roku 2013 dostanou na desetitisícovou hranici. Hlavní důvod stále přetrvává - chybějící infrastruktura, která komplikuje používání elektromobilů i ve městech, kde není až takovým problémem jejich omezený jízdní dosah.
I tak je ovšem Zoe nejprodávanějším EV Renaultu, před modely Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy. Renault také nedávno přiznal, že se mu nepovede v roce 2016 dosáhnout plánovaného prodeje 1,5 milionu elektroaut. Možná kdyby ubrali nulu... Nezávislí analytici prorokují modelu Zoe prodeje kolem 23.400 v roce 2014, 26 tisíc v roce 2015 a Renaultem předpokládaných 50 tisíc až někdy po roce 2020.