Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Revoluční slovenský motor: 800 koní a 7 l na 100 km(?)

Michal Fokt
Diskuze (65)
Tým tvořený slovenským a americkým technikem tvrdí, že dokázali konvenční motor upravit tak, že má při extrémně vysokém výkonu velmi nízkou spotřebu paliva. Své know-how prý nabídnou formuli 1!

Slovenskými médii proběhla informace o souboru úprav motoru, které by se mohly stát revolucí v automobilovém průmyslu. Slovák Dick Kvetňanský a Američan Alberto Solaroli postavili na Slovensku motor, jenž má výkon lehce přes 800 (přesně 814) koní, točivý moment 1000 Nm a spotřebu 7,0 l na 100 km. Některé zdroje dokonce uvádějí, že motoru bylo naměřeno pouze 5,3 l na 100 km!

Technici údajně změnili po 12 letech vývoje princip fungování motoru tak, že je schopný spalovat benzin už při nízkých teplotách a tím pádem nepotřebuje chladič a dá se na něj sáhnout bez rizika popálení. Dick a Alberto své know how předvedli na motoru, jenž chtějí použít pro závodní účely a po roce 2014 by se mohl jejich vynález objevit i ve formuli 1.

Pokusy se provádí na pětiválcovém, turbodmychadlem přeplňovaném motoru Audi, ale podobný princip lze použít na jakýkoli benzinový, ale i dieselový motor. V obecné rovině by slovenský motor měl dosahovat až o 80 % vyššího výkonu než ostatní agregáty stejné kubatury a to při třetinové spotřebě paliva, splňuje emise bez nutnosti použít katalyzátor a o absenci chladiče už byla řeč.

Co si o této zprávě myslíte? Jedná se o čirý nesmysl, nebo realitu, na kterou celý svět čeká? Nebo se snad jedná o něco, co může fungovat v laboratorních podmínkách, ale v praxi to nebude životaschopné?

Michal Fokt
Diskuze (65)
22. 11. 2012 08:43
Re: To je jasný.
8-s tak a ted jsi vyzradil nejstrezenejsi prumyslovy patent a zabil slibne zacinajici prumyslovou revoluci :-) :-) :-) :-) :-)
22. 11. 2012 08:41
Re: Jdu do toho
:-) :yes:
22. 11. 2012 00:23
Re: Volovina jako hrom
Popravdě na topení v baráku je naprosto nejlepší kontejner s vyhořelým jaderným palivem. Uvolňuje se z nej pouze teplo a tak by dokázal vyhřívat barák naprosto ekologicky skoro neomezeně dlouho s nulovou produkcí CO2. Podobně by možná šel řešit i pohon aut. Jen, kde ho sehnat... :-)
21. 11. 2012 22:50
To je jasný.
Ten motor je mazaný brynzou. >:D
21. 11. 2012 18:37
Re: Co rychlo zhori nestihne odovzdat teplo - adiabatic proc
Myslenka s nestihanim odevzdavani tepla u adiabatickyho deje je naprosto spravna, ale...
vzhledem k rychlosti pohybu pistu => kazdy spalovaci motor ma adiabatickou expanzi po hoření... nic noveho pod sluncem a rozhodne to nemuze udelat motor super ucinnym...takze to neni duvod, kdyz uz cokoliv...

"downsizovany trivalcovy chcipak z nejake moderni oturbene sekacky" :yes: >:-[] >:D