Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Richard Hammond měl hrozivou nehodu v elektrickém hypersportu. Je v nemocnici

Jan Mička
Diskuze (85)
Hrozivě vypadající nehoda se přihodila během natáčení nové epizody The Grand Tour. Moderátor nezvládnul řízení a s vozem o výkonu 1088 koní vyletěl ze silnice.

K nehodě, o které dnes informoval deník Daily Mail na základě oficiálního tweetu producentů The Grand Tour, došlo během natáčení jedné z epizod druhé řady ve Švýcarsku. Richard Hammond během závodu v kopcích u obce Hemberg testoval chorvatský elektromobil Rimac Concept_One, který je vybaven čtyřmi nezávisle pracujícími elektromotory a z 0-100 km/h akceleruje za 2,6 sekundy.

Jak ukazují přiložené záběry, všechno šlo hladce, dokud nepřišla osudná zatáčka a Hammond nestihnul dobrzdit. Elektrický hypersport s výkonem 1088 koní a točivým momentem 1600 N.m vylétnul mimo vozovku, převrátil se a začal hořet. Hammond naštěstí dokázal vystoupit dříve, než vůz zachvátily plameny, přesto však musel být letecky dopraven do nemocnice v St. Gallen, kde se podrobil vyšetření. Hovoří se o zlomenině kolene. Více oficiální vyjádření o Hammondově stavu neuvádí.

Producenti The Grand Tour uvedli, že se v automobilu nenacházel nikdo další a že do nehody nebyl nikdo jiný zapojen. Okolnosti prozradí až vyšetřování. Přestože Hammond o zatáčce očividně musel vědět, najížděl do ní nepřiměřeně rychle, skoro to až vypadá, jako by vůbec nebrzdil. Podle Jeremyho Clarksona to byla největší nehoda, jakou kdy viděl. Naštěstí se zdá, že je Hammond mimo ohrožení života a bude v pořádku.

Hrozivě vypadající nehoda dala vzpomenout na rok 2006, kdy Hammond havaroval při testech dragsteru Vampire s proudovým motorem. Vozu v rychlosti přes 460 km/h praskla pneumatika a skončil v kotrmelcích mimo letištní dráhu, Hammond tehdy utrpěl rozsáhlá zranění hlavy. BBC odvysílalo záznam z nehody v deváté sérii Top Gearu.

Foto: Amazon a Colin Logan

Video: Facebook

Jan Mička
Diskuze (85)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2017 13:32
Re: Video..
Sorry ale Pepa je blb demagog 1. kategorie = ale třeba po tom cos předved včera chápu že se ti líbí :-|

Tak nějak si hledám svuj k svému = proto se vysmíváš všem Hawkingum a Sedláčkum atd. = no a já Pepovi :-)

Nevim jakej je v hospodě naživo = o autech je to katastrofa :-!
14. 6. 2017 09:00
Re: Zajímavé
Přesně tak benzín se rychle odpařuje a tvoří výbušný výpary. U nafty ti tohle nehrozí. Takže se mi nezdá, že nafta není co se týče požáru moc nebezpečná ono to tak skutečně je. Ve srovnání s benzínem není vůbec nebezpečná.
Avatar - white label
13. 6. 2017 15:25
Re: Zajímavé
Lehké benzíny I. třída , motorová nafta III. třída, nehledě na to, že benzín je výbušnější.
13. 6. 2017 10:05
Re: Zajímavé
Benzín je hořlavina první třídy zatímco nafta (nejsem si jistý jestli) 2 nebo 3 třídy, takže rozdíl rizika uhoření v benzínovým a naftovým autem je o vesmír jinde. Riziko že při nehodě dojde k poškození nádrže a nafta se vznítí je tak minimální až prakticky zanedbatelné. U benzínu je oproti tomu riziko vznícení výparů benzínu dost vysoký.
12. 6. 2017 17:27
Re: Zajímavé
To riziko je tam vždy, i když na to nemyslíš. Pokud tedy nevjedeš například do rybníka. :-) Pokud jsi po nehodě v bezvědomí a není tam nikdo, kdo by tě vytáhl ven, tak máš zaděláno na problém. Asi si budeme muset na nějakou pěknou statistiku počkat, až jich bude jezdit víc, až budou také starší, v horším technickém stavu. Baterie většinou nebývá zrovna na ráně.

Ostatně, podívej se někdy na svolávačky, jak často tam uvidíš riziko požáru jako odůvodnění. Autům se vznětovým motorem se to nevyhýbá. Nenech se zmást. Může se sice zdát, že nafta není moc nebezpečná, za běžné teploty a tlaku. Ale s rostoucí teplotou přestává sranda. V autě shoří ledacos. Zajímavé je, že, co vím, jen zlomek požárů aut je následek srážky. Drtivá většina požárů ji nepotřebuje.