Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka

Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka

 
 
12.1. 1997

K redakčnímu testu jsme tentokrát dostali anglický vůz střední třídy ROVER 600 ti. Označení "ti" je vyhrazeno nejvýkonnější variantě, a to dvoulitrovému zážehovému motoru s turbodmychadlem.

Je to právě motor, který výrazně ční nad všemi ostatními vlastnostmi vozidla. Jak jsem se již zmínil, jde o přeplňovaný benzínový čtyřválec se 16-ti ventily. Při 6000 ot./min je výkon tohoto motoru pozoruhodných 147 kW! Druhou a podle mě ještě výraznější veličinou tohoto motoru, je točivý moment, který je 240 N.m při dvou tisících ot/min.. Jízda s vozem vybaveným takto technicky vyspělým motorem by měla přinášet nevšední zážitky a opravdu tomu tak je! Dnes už chápu, proč se říká, že v určitých otáčkách u motoru XY tzv. „chytají saze . U tohoto motoru jízda vypadá asi takto: Do dvou tisíc otáček se tento motor díky těžkému zpřevodování převodovky chová jako běžný dvoulitr bez turba. Po překonání této hranice se začnou dít věci. Turbo se dostává do správného pracovního režimu, točivý moment je právě v nejvyšší úrovni a automobilu dodává již od těchto poměrně nízkých otáček přímo raketové zrychlení, které neustává až do nejvyšších otáček. Předjíždění s tímto vozem se stává pro zkušeného řidiče hračkou a i tam, kde se ostatní ani zdaleka neodvažují na předjíždění pomyslet. Pětistupňová ručně řazená převodovka je přímo ideálně zpřevodována. Jednotlivé převody jsou dosti těžké, ale pro motor s takovouto výkonovou charakteristikou je to podle mě optimum. Díky tomuto nemusíte neustále řadit, tak jak je tomu u slabších motorů s rádoby sportovně „udělanou převodovkou, ale můžete vychutnat nádherný zátah, který vás zatlačí do sedadel. Zrychlení z 0 na 100 km/h je podle výrobce 7,5s. Zkoušel jsem zrychlení v dlouhém úseku 12° stoupání a naměřil jsem čas 10 sekund. Toto ukazuje, že motoru je téměř jedno , zda jedete po rovině nebo do velkého stoupání, vždy podává skvělý výkon. Nelze ovšem nezmínit, že zvuk motoru doléhá k posádce poměrně více jak v nízkých tak i ve vyšších otáčkách. Rozhodně to však není zvuk nepříjemný.

Podvozek je k tomuto motoru samozřejmě patřičně odladěn, ale není přehnaně tvrdý. V zatáčkách drží dobře stopu, ale poměrně brzy se projevuje jeho nedotáčivost. Také k brzdám mám jisté výhrady, a to pro „gumovost brzdového pedálu při intenzivním brzdění. Naopak je nutno pochválit dobrou směrovou stabilitu při brzdění z vysoké rychlosti.

Interiér Roveru 600 je zpracován kvalitně. Veškeré ovládací prvky jsou v dosahu řidiče, výtku u takto drahého vozu si zaslouží ovládací páčky pod volantem. Působí levnějším dojmem a u vozu této kategorie by měli být i takové maličkosti odladěny. Konkrétně jde o hlasité cvaknutí při zapínání ukazatelů směru nebo při přepínání na dálková světla. Výhled vpřed je velmi dobrý, až na občasné odrážení se přístrojové desky v předním skle. Výhled vzad je silně omezen vysokou zádí vozu.

Prostorové řešení interiéru je asi nejslabší stránkou tohoto vozu. Prostor na předních sedadlech je „tak akorát , dokonce i při mé průměrné výšce 182 cm jsem se hlavou téměř dotýkal stropu. Místo vzadu je u takto dlouhého vozu (4650 mm) s tak velkým rozvorem (2720 mm) velmi skromné jak pro nohy, tak pro hlavu i pro osoby do 180 cm. Při pohledu na celkové proporce vozu je zřejmé, že konstruktéři ponechali příliš místa pro motor a o to se zmenšil interiér.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 450 litrů, je dobře přístupný, ale je trochu plošší. Výtku mám k víku zavazadlového prostoru, které nemá žádné čalounění, ani madlo pro zavírání. Proto je nutno zavírat víko zvenku, což může mít za následek ušpinění prstů.

Závěrem lze tedy konstatovat, že jde o vůz s vynikajícím motorem, ale s hůře vyřešeným prostorem pro posádku. Proto si myslím, že je to vůz vhodný spíš pro „rychlé podnikatele, kteří jezdí sami nebo maximálně s jedním spolujezdcem. S tímto vozem lze dosáhnout vysokého rychlostního průměru bez toho, aby byl motor neustále v nejvyšších otáčkách.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 870 000 Kč Cena v testované výbavě: 870 000 Kč

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 435
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2720
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,40
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 





 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému herci Bruno Ganzovi bylo 77 let

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému…

Ve věku 77 let zemřel v Curychu švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz, informovala dnes agentura DPA s…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Holdnerová vede na MS slalom po 1. kole, Shiffrinová je třetí

Holdnerová vede na MS slalom po 1. kole, Shiffrinová…

Švýcarská lyžařka Wendy Holdenerová je po prvním kole v čele slalomu na mistrovství světa v Aare. Suverénka…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…

Buď taky subík a neboj se BDSM! Takové je poselství komiksu Sunstone

Buď taky subík a neboj se BDSM! Takové je poselství…

Hlavní protagonistky komiksu Sunstone jsou krásné lesbičky, které se odvazují tak, že se svážou. Autor Stjepan…