Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka

Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka

 
 

K redakčnímu testu jsme tentokrát dostali anglický vůz střední třídy ROVER 600 ti. Označení "ti" je vyhrazeno nejvýkonnější variantě, a to dvoulitrovému zážehovému motoru s turbodmychadlem.

Je to právě motor, který výrazně ční nad všemi ostatními vlastnostmi vozidla. Jak jsem se již zmínil, jde o přeplňovaný benzínový čtyřválec se 16-ti ventily. Při 6000 ot./min je výkon tohoto motoru pozoruhodných 147 kW! Druhou a podle mě ještě výraznější veličinou tohoto motoru, je točivý moment, který je 240 N.m při dvou tisících ot/min.. Jízda s vozem vybaveným takto technicky vyspělým motorem by měla přinášet nevšední zážitky a opravdu tomu tak je! Dnes už chápu, proč se říká, že v určitých otáčkách u motoru XY tzv. „chytají saze . U tohoto motoru jízda vypadá asi takto: Do dvou tisíc otáček se tento motor díky těžkému zpřevodování převodovky chová jako běžný dvoulitr bez turba. Po překonání této hranice se začnou dít věci. Turbo se dostává do správného pracovního režimu, točivý moment je právě v nejvyšší úrovni a automobilu dodává již od těchto poměrně nízkých otáček přímo raketové zrychlení, které neustává až do nejvyšších otáček. Předjíždění s tímto vozem se stává pro zkušeného řidiče hračkou a i tam, kde se ostatní ani zdaleka neodvažují na předjíždění pomyslet. Pětistupňová ručně řazená převodovka je přímo ideálně zpřevodována. Jednotlivé převody jsou dosti těžké, ale pro motor s takovouto výkonovou charakteristikou je to podle mě optimum. Díky tomuto nemusíte neustále řadit, tak jak je tomu u slabších motorů s rádoby sportovně „udělanou převodovkou, ale můžete vychutnat nádherný zátah, který vás zatlačí do sedadel. Zrychlení z 0 na 100 km/h je podle výrobce 7,5s. Zkoušel jsem zrychlení v dlouhém úseku 12° stoupání a naměřil jsem čas 10 sekund. Toto ukazuje, že motoru je téměř jedno , zda jedete po rovině nebo do velkého stoupání, vždy podává skvělý výkon. Nelze ovšem nezmínit, že zvuk motoru doléhá k posádce poměrně více jak v nízkých tak i ve vyšších otáčkách. Rozhodně to však není zvuk nepříjemný.

Podvozek je k tomuto motoru samozřejmě patřičně odladěn, ale není přehnaně tvrdý. V zatáčkách drží dobře stopu, ale poměrně brzy se projevuje jeho nedotáčivost. Také k brzdám mám jisté výhrady, a to pro „gumovost brzdového pedálu při intenzivním brzdění. Naopak je nutno pochválit dobrou směrovou stabilitu při brzdění z vysoké rychlosti.

Interiér Roveru 600 je zpracován kvalitně. Veškeré ovládací prvky jsou v dosahu řidiče, výtku u takto drahého vozu si zaslouží ovládací páčky pod volantem. Působí levnějším dojmem a u vozu této kategorie by měli být i takové maličkosti odladěny. Konkrétně jde o hlasité cvaknutí při zapínání ukazatelů směru nebo při přepínání na dálková světla. Výhled vpřed je velmi dobrý, až na občasné odrážení se přístrojové desky v předním skle. Výhled vzad je silně omezen vysokou zádí vozu.

Prostorové řešení interiéru je asi nejslabší stránkou tohoto vozu. Prostor na předních sedadlech je „tak akorát , dokonce i při mé průměrné výšce 182 cm jsem se hlavou téměř dotýkal stropu. Místo vzadu je u takto dlouhého vozu (4650 mm) s tak velkým rozvorem (2720 mm) velmi skromné jak pro nohy, tak pro hlavu i pro osoby do 180 cm. Při pohledu na celkové proporce vozu je zřejmé, že konstruktéři ponechali příliš místa pro motor a o to se zmenšil interiér.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 450 litrů, je dobře přístupný, ale je trochu plošší. Výtku mám k víku zavazadlového prostoru, které nemá žádné čalounění, ani madlo pro zavírání. Proto je nutno zavírat víko zvenku, což může mít za následek ušpinění prstů.

Závěrem lze tedy konstatovat, že jde o vůz s vynikajícím motorem, ale s hůře vyřešeným prostorem pro posádku. Proto si myslím, že je to vůz vhodný spíš pro „rychlé podnikatele, kteří jezdí sami nebo maximálně s jedním spolujezdcem. S tímto vozem lze dosáhnout vysokého rychlostního průměru bez toho, aby byl motor neustále v nejvyšších otáčkách.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 870 000 Kč Cena v testované výbavě: 870 000 Kč

EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 435
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2720
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,40
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…