Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque: Nové fotky pětidveřové verze

David Bureš
Diskuze (27)
Range Rover odhalil podobu pětidveřového cross-coupé Evoque, jehož oficiální výstavní premiéra proběhne 17. listopadu na autosalonu v Los Angeles.

Pětidveřový Evoque kombinuje netradiční vzhled, vycházející z konceptu Land Rover LRX, spolu s praktičností a větším prostorem. Nově představený automobil doplňuje linii prémiového segmentu kompaktních SUV. „Vedle toho, že si pětidveřové Evoque ponechává vzhled třídveřové varianty, jsou jeho vlastnosti doplněny o praktičnost, všestrannost a flexibilitu,“ říká výkonný ředitel Land Roveru Phil Popham.

Vůz si ponechal stejnou délku (4350 mm) a šířku (1894 mm), jako třídveřové Evoque, je však o 30 mm vyšší. Evoque tak v obou verzích zůstává nejmenším, nejlehčím a nejúspornějším modelem značky. „Klíčové linie karoserie zůstaly neporušeny,“ tvrdí Gerry McGovern, šéf designu společnosti Land Rover. Automobil si ponechává svalnatý profil s minimalistickou linií oken a plovoucí střechou, ta je díky širším oknům umístěna výš. Uvnitř mají pasažéři o 50 mm širší prostor pro ramena, zavazadlový prostor je možné rozšířit sklopením sedaček v poměru 60:40 na 1445 l.

Automobil využije stejné pohonné jednotky jako třídveřový model. Dieselový čtyřválec TD4 se vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s proměnnou tryskou produkuje 140 kW, ekonomická varianta eD4 má výkon 110 kW. K oběma dieselům s manuální převodovkou je dodáván start-stop systém (vůbec poprvé u Range Roveru), který dále sníží emise CO2 a spotřebu paliva až o 8 %. I šestistupňová automatická převodovka AW F-21 je účinnější, a to díky optimalizovanému ozubenému soukolí a kapalině s nízkou viskozitou. Pro ty, kterým nafta nevoní, bude k dispozici také přímovstřikový přeplňovaný zážehový dvoulitr Si4 s dvojitým variabilním časováním ventilů a výkonem 178 kW.

I pětidveřové Evoque bude možné objednat s pohonem předních kol, tato varianta je podle vedení automobilky určena pro zákazníky, kteří nevyžadují terénní schopnosti a chtějí být ekologicky odpovědní. Systém pohonu všech kol Terrain Response se čtyřmi režimy nastavení je známý z ostatních modelů značky.

Tak jako třídveřový Evoque bude i ten s pěti dveřmi nabízen ve třech stupních výbavy, v základní Pure je většina interiéru v neutrálních barvách, Prestige kombinuje dvojitě prošívanou kůži s hliníkem a dřevem, kola jsou obuta do 19“ ráfků. Sportovní Dynamic se liší upraveným nárazníkem, mřížkou chladiče, koncovkami výfuku a 20“ koly, interiéru takto vybaveného auta dominují sportovní sedačky.

Řada Evoque bude vyráběna v továrně Halewood v anglickém Merseyside. Prodej ve 160 zemích světa začne během příštího léta, cena odstartuje na částce 30.000 liber (cca 850 tisíc Kč).

David Bureš
Diskuze (27)
12. 11. 2010 09:41
Re: jsem zvědavý
Děkuji, pánové :-) Myslím, že ten pohled na Sportage a Evoque je hotová instruktáž o pojmu "jednoduchost přímé linie", který Schreyer používá jako svůj slogan. A taky právě o tom kompromisu. Jasně, dá se tady lehce přepadnout do neohrabanosti, ale o tom balancování přesně je, jako v životě. ... Italský design versus bavorský rodák? ;-) No, mně osobně se moc líbila práce Thomase Ingenlatha pro Škodu, protože se mi zdálo, že v sobě výborně spojuje italskou rafinovanost a německou podstatnost, asi se opravdu na Royal College of Arts neflákal. Bohužel ale byl odejit dřív, než stačil ve Škodě vyzrát a Škoda s ním. Zůstaly po něm některé krásné prvky na Roomsteru a chytré klukovské nápady na Yetim, první zjednodušené logo Škody - ale vlastně je to docela důstojný pomníček.
11. 11. 2010 22:03
Re: Evoque
ešte, že tam nevyrábajú Aston Martin inak by som ti uveril ;-)
11. 11. 2010 21:26
Re: supr
To máš kliku, taky se těším naživo, já jsem od jisté doby k fotkám a dokonce i záběrům nedůvěřivý....objektivy dokážou hodně zkreslovat. Třeba Astra vypadala na fotkách a na záběrech suprově, ale naživo je to taková nenápadná myška. Jestli tohle vypadá naživo alepsoň z poloviny tak dobře, jako na fotkách a záběrech, tak je to NĚCO a je to někde JINDE než jakákoliv konkurence. Oni holt hoši za kanálem ještě přece jenom občas dokážou být sví.....a to je dobře.
11. 11. 2010 21:19
Re: jsem zvědavý
:yes: Právě jsi perfektně popsal, jaký by měl být přístup v prémii a mainstreamu (mám na mysli kvalitní maistream). Osobně se mi Sportage moc líbí a uvažuji o ní, ale tohle auto mně fascinuje, což se o řadě dalších SUV rozhodně říct nedá....Schreyer je podle mně velice dobrý designér - jeho portfolio (audiny a Kie) jsou ukázkou toho, hak dělat prémiovky a jak dělat mainstream. Jenom si neodpustím jedovatou poznámku, jak je možné, že dobrý design dělá Bavorák....vždyť přece jediní, co umí design jsou hoši jižně od Alp :-)
11. 11. 2010 19:56
supr
Já ho viděl na živo v třídveřové verzi v černé barvě s bílou střechou a vypadal moc dobře a dost sportovně,prostě skvostně :-! :yes: