Range Rover Evoque: Nové fotky pětidveřové verze
Pětidveřový Evoque kombinuje netradiční vzhled, vycházející z konceptu Land Rover LRX, spolu s praktičností a větším prostorem. Nově představený automobil doplňuje linii prémiového segmentu kompaktních SUV. „Vedle toho, že si pětidveřové Evoque ponechává vzhled třídveřové varianty, jsou jeho vlastnosti doplněny o praktičnost, všestrannost a flexibilitu,“ říká výkonný ředitel Land Roveru Phil Popham.
Vůz si ponechal stejnou délku (4350 mm) a šířku (1894 mm), jako třídveřové Evoque, je však o 30 mm vyšší. Evoque tak v obou verzích zůstává nejmenším, nejlehčím a nejúspornějším modelem značky. „Klíčové linie karoserie zůstaly neporušeny,“ tvrdí Gerry McGovern, šéf designu společnosti Land Rover. Automobil si ponechává svalnatý profil s minimalistickou linií oken a plovoucí střechou, ta je díky širším oknům umístěna výš. Uvnitř mají pasažéři o 50 mm širší prostor pro ramena, zavazadlový prostor je možné rozšířit sklopením sedaček v poměru 60:40 na 1445 l.
Automobil využije stejné pohonné jednotky jako třídveřový model. Dieselový čtyřválec TD4 se vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s proměnnou tryskou produkuje 140 kW, ekonomická varianta eD4 má výkon 110 kW. K oběma dieselům s manuální převodovkou je dodáván start-stop systém (vůbec poprvé u Range Roveru), který dále sníží emise CO2 a spotřebu paliva až o 8 %. I šestistupňová automatická převodovka AW F-21 je účinnější, a to díky optimalizovanému ozubenému soukolí a kapalině s nízkou viskozitou. Pro ty, kterým nafta nevoní, bude k dispozici také přímovstřikový přeplňovaný zážehový dvoulitr Si4 s dvojitým variabilním časováním ventilů a výkonem 178 kW.
I pětidveřové Evoque bude možné objednat s pohonem předních kol, tato varianta je podle vedení automobilky určena pro zákazníky, kteří nevyžadují terénní schopnosti a chtějí být ekologicky odpovědní. Systém pohonu všech kol Terrain Response se čtyřmi režimy nastavení je známý z ostatních modelů značky.
Tak jako třídveřový Evoque bude i ten s pěti dveřmi nabízen ve třech stupních výbavy, v základní Pure je většina interiéru v neutrálních barvách, Prestige kombinuje dvojitě prošívanou kůži s hliníkem a dřevem, kola jsou obuta do 19“ ráfků. Sportovní Dynamic se liší upraveným nárazníkem, mřížkou chladiče, koncovkami výfuku a 20“ koly, interiéru takto vybaveného auta dominují sportovní sedačky.
Řada Evoque bude vyráběna v továrně Halewood v anglickém Merseyside. Prodej ve 160 zemích světa začne během příštího léta, cena odstartuje na částce 30.000 liber (cca 850 tisíc Kč).