Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S výroční edicí Lamborghini Huracán Super Trofeo se na silnici nesvezete

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Limitované edice supersportů jsou sběratelskými kousky. Jak tomu bude v případě výroční série Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo? Je totiž určena jen na okruhy...

Deset let možná není dlouhá doba, ale právě tolik slaví značkové série Lamborghini Super Trofeo. Jezdí se jich několik v různých částech světa: Evropě, Severní Americe, na Blízkém východě i v Asii. A ti nejlepší se scházejí ve světovém finále. Původní Gallarda nahradily Huracány LP620-2, tedy s pohonem zadních kol.

Současný model Super Trofeo Evo se v rámci jubilea dočká desetikusové „10th Edition“, jak jinak, stylový počet... První byl představen před čtyřiadvacetihodinovkou ve Spa 25. července 2018. Limitku poznáme podle matně šedého exteriéru a zářivě zelených lesklých ploch na předním lízátku i bočních přítlačných plochách a zadním křídle. Startovní číslo 10 prezentovaného exempláře je vyvedeno také v tomto odstínu. Nesmí chybět trojice pruhů – zelený, bílý a červený, která se táhne od přídě na střechu až ke vstupu vzduchu, italská trikolóra je ale rozdělená.

Speciální sérii závodního Lamborghini Huracán od divize Squadra Corse pohání stejně jako standardní Super Trofeo Evo vidlicový desetiválec 5,2 l s výkonem 630 koní (463 kW), pohon všech kol se pořád nekoná, šestistupňová sekvenční skříň posílá veškerou sílu jen dozadu. Tahle auta mají patřičně tvrdý podvozek s tlumiči Öhlins a nastavitelnými stabilizátory.

Ve střeše je poklop, aby jezdec mohl uniknout nebezpečí při havárii, pokud to nejde dveřmi. Závodní sedačka odpovídá řádům FIA, stejně jako šesti-, případně dokonce sedmibodové bezpečnostní pásy. Závodní Huracány jezdí na pneumatikách Pirelli P Zero DHD2, které jsou navlečeny na osmnáctipalcová kola.

Uvnitř je samozřejmě plaketka s informací, že jde o jeden z deseti kusů, kokpit se závodním volantem a patřičnými přístroji pokrývá umělý semiš. Osvědčení o původu podepsali generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicali (bývalý šéf Scuderie Ferrari), technický ředitel automobilky s býkem ve znaku Maurizio Reggiani i šéf divize motoristického sportu Giorgio Sanna. Každý z majitelů dostane k vozu na míru ušitou kombinézu od OMP.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2018 12:04
Re: lambo
Neni problém [odkaz] + [odkaz]

Tohle Lambo je jen na okruhy = neni lepší auto na silnice?
30. 7. 2018 10:49
lambo
tak to je luxus, to bych chtěl doma :-(