Saab 9-3 2,0

Saab 9-3 2,0

 
 
26.2. 2001

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 se od poslední námi testované liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 (Viggen se již neprodává - test je zde) se od poslední námi testované 9-3 2,0 LPT liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Podvozek s mírně rozšířeným rozchodem přední i zadní nápravy doplňuje karosérie obohacená o spoilery, rozšířené prahy a nápadné přítlačné křídlo na víku kufru. Hatchback působí s těmito doplňky, přestože již není nejnovější, moderněji a sportovněji.

Interiér získal kvalitním koženým čalouněním a dřevěným obložením nádech lehkého luxusu, subjektivně je v něm ale méně místa. Šířka ve výši loktů sice dostačuje, na pohodlné ovládání, ale vyššímu řidiči ještě pár centimetrů chybí. Nezměněna zůstala i nemožnost vertikálního posuvu volantu, což u auta za milion a čtvrt překvapí. Ani snížení sedačky nepomůže - pod volantem je místa stále málo. Přístroje a ovládací prvky jsou shodné s levnějšími verzemi, přibyl pouze dokonalejší palubní počítač a automatická klimatizace. Hůře dosáhne řidič i na ovladače spouštění oken, umístěné na středovém tunelu dosti vzadu. Chce-li řidič otevřít zadní okna, vyžaduje to téměř "vykloubení" pravé ruky.

Komfort však jinak odpovídá vozidlu vyšší třídy. Sedačky s koženými potahy poskytují kromě luxusního vzhledu i slušné boční vedení, což je u měkce odpruženého Saabu nutnost. I na zadních sedadlech je pro dvě osoby dost místa, subjektivně se zde sedí pohodlněji než vpředu. Nástup na zadní sedadla je však i přes dozadu protažené dveře málo pohodlný. U vozu této kategorie s rozvorem přes 260 cm to trochu vadí.

Zavazadlový prostorje dostatečný, chybí ale jakákoli možnost uchycení lékárničky, která tak, coby povinná výbava, způsobuje nedobrovolný hluk...

Jízda s nejsilnějším zástupcem devěttrojkové řady může být vnímána dvěma způsoby. Očekává-li uživatel svižnou a bezpečnou jízdu, bude více než uspokojen. Očekává-li nadprůměrné dynamické vlastnosti, může být lehce zklamán.

Požadavek na svižné svezení je opravdu tím, na co je tento vůz stavěn. Jen lehké naklánění v zatáčkách, silný motor a měkké pérování zaručí komfort a nízkou hladinu hluku i ve vyšších rychlostech. Naopak pro sportovněji naladěné uživatele se Aero hodí jen částečně. Odstupňování převodovky ve spojení s velkou hmotností vozu neumožňuje přílišné zrychlení a i podřazování způsobí spíše nárůst hluku než možnost prudké akcelerace. Kdo si ale zvykne na určité tempo, toho Saab nenechá v úzkých nikdy.

Specifická je jízda se Saabem po městě - silné sloupky karosérie zužují výhled, je také si nutno zvyknout na masivní nárazníky. Parkovací manévry jsou ale bez problémů, rovněž jízda přes výmoly a příčné prahy nezpůsobuje výrazné otřesy. Již zmíněné odstupňování převodovky (hlavně krátkého 2. a 3. stupně) způsobuje, že po několika kilometrech začne řidič toužit po automatu. Řazení má delší chod, je však přesné.

Dvanáctilitrová spotřeba v městském provozu a desetilitrová mimo město jsou vzhledem k váze a charakteru vozu přiměřené. Saab 9-3 s nejlepším motorem i výbavou tak lze doporučit těm, kteří hledají silný, reprezentativní a osobitý vůz a přitom nemají přehnané nároky na sportovnější jízdu.

posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 295 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 000 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

Výbava testovaného vozu:základní

Glosa Jana Vávry: Královská banalita Glosa Jana Vávry: Královská banalita

Zaručeným receptem na globální mediální pozornost je…

Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro

Nedělní prezidentské volby ve Venezuele vyhrál dosavadní…

Rodící se italská vláda straší Evropskou unii Rodící se italská vláda straší Evropskou unii

Strany v programu zmírnily původní radikální plány, mezi…

Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda

Ministryně financí v demisi má první náčrt státního…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13 / 6.6 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 410
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo! Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě…

 



 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná slova táty Aničky (†18), která před smrtí napsala vzkaz na rozloučenou

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná…

Stovky motorek a roj lampionů štěstí vyprovodily v sobotu osmnáctiletou bojovnici Aničku ze Žamberka na její…

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit: Závistiví sousedé ji připravili o peníze

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit:…

Jak daleko může zajít lidská závist? Své o tom ví vozíčkářka Martina Voráčková (45). Finanční sbírka, kterou…

 

iSport.cz

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Americký útočník Patrick Kane, který vyhrál s 20 body produktivitu, byl zvolen nejužitečnějším hráčem hokejového…

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či strachu z Jablonce

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či…

V sobotu večer se v Plzni zpívalo, tancovalo, pilo a veselilo až do ranních hodin. Fotbalisté Viktorie získali…

 

Reflex.cz

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne ukazuje prohnilost spořádané dánské rodiny

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne…

Tým Kamily Zlatuškové, někdejší kreativní producentky České televize a proděkanky FAMU, vybudoval letos na…

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém. Zůstane mu jen Faltýnek?

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém.…

Když před pěti lety Andrej Babiš mířil do prvních voleb s hnutím ANO, stavěl svou image z velké části na známých…