Saab 9-3 2,0

Saab 9-3 2,0

 
 

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 se od poslední námi testované liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 (Viggen se již neprodává - test je zde) se od poslední námi testované 9-3 2,0 LPT liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Podvozek s mírně rozšířeným rozchodem přední i zadní nápravy doplňuje karosérie obohacená o spoilery, rozšířené prahy a nápadné přítlačné křídlo na víku kufru. Hatchback působí s těmito doplňky, přestože již není nejnovější, moderněji a sportovněji.

Interiér získal kvalitním koženým čalouněním a dřevěným obložením nádech lehkého luxusu, subjektivně je v něm ale méně místa. Šířka ve výši loktů sice dostačuje, na pohodlné ovládání, ale vyššímu řidiči ještě pár centimetrů chybí. Nezměněna zůstala i nemožnost vertikálního posuvu volantu, což u auta za milion a čtvrt překvapí. Ani snížení sedačky nepomůže - pod volantem je místa stále málo. Přístroje a ovládací prvky jsou shodné s levnějšími verzemi, přibyl pouze dokonalejší palubní počítač a automatická klimatizace. Hůře dosáhne řidič i na ovladače spouštění oken, umístěné na středovém tunelu dosti vzadu. Chce-li řidič otevřít zadní okna, vyžaduje to téměř "vykloubení" pravé ruky.

Komfort však jinak odpovídá vozidlu vyšší třídy. Sedačky s koženými potahy poskytují kromě luxusního vzhledu i slušné boční vedení, což je u měkce odpruženého Saabu nutnost. I na zadních sedadlech je pro dvě osoby dost místa, subjektivně se zde sedí pohodlněji než vpředu. Nástup na zadní sedadla je však i přes dozadu protažené dveře málo pohodlný. U vozu této kategorie s rozvorem přes 260 cm to trochu vadí.

Zavazadlový prostorje dostatečný, chybí ale jakákoli možnost uchycení lékárničky, která tak, coby povinná výbava, způsobuje nedobrovolný hluk...

Jízda s nejsilnějším zástupcem devěttrojkové řady může být vnímána dvěma způsoby. Očekává-li uživatel svižnou a bezpečnou jízdu, bude více než uspokojen. Očekává-li nadprůměrné dynamické vlastnosti, může být lehce zklamán.

Požadavek na svižné svezení je opravdu tím, na co je tento vůz stavěn. Jen lehké naklánění v zatáčkách, silný motor a měkké pérování zaručí komfort a nízkou hladinu hluku i ve vyšších rychlostech. Naopak pro sportovněji naladěné uživatele se Aero hodí jen částečně. Odstupňování převodovky ve spojení s velkou hmotností vozu neumožňuje přílišné zrychlení a i podřazování způsobí spíše nárůst hluku než možnost prudké akcelerace. Kdo si ale zvykne na určité tempo, toho Saab nenechá v úzkých nikdy.

Specifická je jízda se Saabem po městě - silné sloupky karosérie zužují výhled, je také si nutno zvyknout na masivní nárazníky. Parkovací manévry jsou ale bez problémů, rovněž jízda přes výmoly a příčné prahy nezpůsobuje výrazné otřesy. Již zmíněné odstupňování převodovky (hlavně krátkého 2. a 3. stupně) způsobuje, že po několika kilometrech začne řidič toužit po automatu. Řazení má delší chod, je však přesné.

Dvanáctilitrová spotřeba v městském provozu a desetilitrová mimo město jsou vzhledem k váze a charakteru vozu přiměřené. Saab 9-3 s nejlepším motorem i výbavou tak lze doporučit těm, kteří hledají silný, reprezentativní a osobitý vůz a přitom nemají přehnané nároky na sportovnější jízdu.

posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 295 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 000 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

Výbava testovaného vozu:základní

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13 / 6.6 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 410
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 




Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…