reklama


Saab 9-3 2,0

Saab 9-3 2,0

 
 

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 se od poslední námi testované liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 (Viggen se již neprodává - test je zde) se od poslední námi testované 9-3 2,0 LPT liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Podvozek s mírně rozšířeným rozchodem přední i zadní nápravy doplňuje karosérie obohacená o spoilery, rozšířené prahy a nápadné přítlačné křídlo na víku kufru. Hatchback působí s těmito doplňky, přestože již není nejnovější, moderněji a sportovněji.

Interiér získal kvalitním koženým čalouněním a dřevěným obložením nádech lehkého luxusu, subjektivně je v něm ale méně místa. Šířka ve výši loktů sice dostačuje, na pohodlné ovládání, ale vyššímu řidiči ještě pár centimetrů chybí. Nezměněna zůstala i nemožnost vertikálního posuvu volantu, což u auta za milion a čtvrt překvapí. Ani snížení sedačky nepomůže - pod volantem je místa stále málo. Přístroje a ovládací prvky jsou shodné s levnějšími verzemi, přibyl pouze dokonalejší palubní počítač a automatická klimatizace. Hůře dosáhne řidič i na ovladače spouštění oken, umístěné na středovém tunelu dosti vzadu. Chce-li řidič otevřít zadní okna, vyžaduje to téměř "vykloubení" pravé ruky.

Komfort však jinak odpovídá vozidlu vyšší třídy. Sedačky s koženými potahy poskytují kromě luxusního vzhledu i slušné boční vedení, což je u měkce odpruženého Saabu nutnost. I na zadních sedadlech je pro dvě osoby dost místa, subjektivně se zde sedí pohodlněji než vpředu. Nástup na zadní sedadla je však i přes dozadu protažené dveře málo pohodlný. U vozu této kategorie s rozvorem přes 260 cm to trochu vadí.

Zavazadlový prostorje dostatečný, chybí ale jakákoli možnost uchycení lékárničky, která tak, coby povinná výbava, způsobuje nedobrovolný hluk...

Jízda s nejsilnějším zástupcem devěttrojkové řady může být vnímána dvěma způsoby. Očekává-li uživatel svižnou a bezpečnou jízdu, bude více než uspokojen. Očekává-li nadprůměrné dynamické vlastnosti, může být lehce zklamán.

Požadavek na svižné svezení je opravdu tím, na co je tento vůz stavěn. Jen lehké naklánění v zatáčkách, silný motor a měkké pérování zaručí komfort a nízkou hladinu hluku i ve vyšších rychlostech. Naopak pro sportovněji naladěné uživatele se Aero hodí jen částečně. Odstupňování převodovky ve spojení s velkou hmotností vozu neumožňuje přílišné zrychlení a i podřazování způsobí spíše nárůst hluku než možnost prudké akcelerace. Kdo si ale zvykne na určité tempo, toho Saab nenechá v úzkých nikdy.

Specifická je jízda se Saabem po městě - silné sloupky karosérie zužují výhled, je také si nutno zvyknout na masivní nárazníky. Parkovací manévry jsou ale bez problémů, rovněž jízda přes výmoly a příčné prahy nezpůsobuje výrazné otřesy. Již zmíněné odstupňování převodovky (hlavně krátkého 2. a 3. stupně) způsobuje, že po několika kilometrech začne řidič toužit po automatu. Řazení má delší chod, je však přesné.

Dvanáctilitrová spotřeba v městském provozu a desetilitrová mimo město jsou vzhledem k váze a charakteru vozu přiměřené. Saab 9-3 s nejlepším motorem i výbavou tak lze doporučit těm, kteří hledají silný, reprezentativní a osobitý vůz a přitom nemají přehnané nároky na sportovnější jízdu.

posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

základní

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 295 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 000 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

Výbava testovaného vozu:základní

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13 / 6.6 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 410
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama