Saab 9-3 2,0

Saab 9-3 2,0

 
 

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 se od poslední námi testované liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Momentálně nejvýkonnější zástupce řady 9-3 (Viggen se již neprodává - test je zde) se od poslední námi testované 9-3 2,0 LPT liší v mnoha směrech - kromě lepší úrovně výbavy jde o znatelný pokrok v jízdních vlastnostech, vzhledu a koneckonců i v poměru ceny a užitné hodnoty.

Podvozek s mírně rozšířeným rozchodem přední i zadní nápravy doplňuje karosérie obohacená o spoilery, rozšířené prahy a nápadné přítlačné křídlo na víku kufru. Hatchback působí s těmito doplňky, přestože již není nejnovější, moderněji a sportovněji.

Interiér získal kvalitním koženým čalouněním a dřevěným obložením nádech lehkého luxusu, subjektivně je v něm ale méně místa. Šířka ve výši loktů sice dostačuje, na pohodlné ovládání, ale vyššímu řidiči ještě pár centimetrů chybí. Nezměněna zůstala i nemožnost vertikálního posuvu volantu, což u auta za milion a čtvrt překvapí. Ani snížení sedačky nepomůže - pod volantem je místa stále málo. Přístroje a ovládací prvky jsou shodné s levnějšími verzemi, přibyl pouze dokonalejší palubní počítač a automatická klimatizace. Hůře dosáhne řidič i na ovladače spouštění oken, umístěné na středovém tunelu dosti vzadu. Chce-li řidič otevřít zadní okna, vyžaduje to téměř "vykloubení" pravé ruky.

Komfort však jinak odpovídá vozidlu vyšší třídy. Sedačky s koženými potahy poskytují kromě luxusního vzhledu i slušné boční vedení, což je u měkce odpruženého Saabu nutnost. I na zadních sedadlech je pro dvě osoby dost místa, subjektivně se zde sedí pohodlněji než vpředu. Nástup na zadní sedadla je však i přes dozadu protažené dveře málo pohodlný. U vozu této kategorie s rozvorem přes 260 cm to trochu vadí.

Zavazadlový prostorje dostatečný, chybí ale jakákoli možnost uchycení lékárničky, která tak, coby povinná výbava, způsobuje nedobrovolný hluk...

Jízda s nejsilnějším zástupcem devěttrojkové řady může být vnímána dvěma způsoby. Očekává-li uživatel svižnou a bezpečnou jízdu, bude více než uspokojen. Očekává-li nadprůměrné dynamické vlastnosti, může být lehce zklamán.

Požadavek na svižné svezení je opravdu tím, na co je tento vůz stavěn. Jen lehké naklánění v zatáčkách, silný motor a měkké pérování zaručí komfort a nízkou hladinu hluku i ve vyšších rychlostech. Naopak pro sportovněji naladěné uživatele se Aero hodí jen částečně. Odstupňování převodovky ve spojení s velkou hmotností vozu neumožňuje přílišné zrychlení a i podřazování způsobí spíše nárůst hluku než možnost prudké akcelerace. Kdo si ale zvykne na určité tempo, toho Saab nenechá v úzkých nikdy.

Specifická je jízda se Saabem po městě - silné sloupky karosérie zužují výhled, je také si nutno zvyknout na masivní nárazníky. Parkovací manévry jsou ale bez problémů, rovněž jízda přes výmoly a příčné prahy nezpůsobuje výrazné otřesy. Již zmíněné odstupňování převodovky (hlavně krátkého 2. a 3. stupně) způsobuje, že po několika kilometrech začne řidič toužit po automatu. Řazení má delší chod, je však přesné.

Dvanáctilitrová spotřeba v městském provozu a desetilitrová mimo město jsou vzhledem k váze a charakteru vozu přiměřené. Saab 9-3 s nejlepším motorem i výbavou tak lze doporučit těm, kteří hledají silný, reprezentativní a osobitý vůz a přitom nemají přehnané nároky na sportovnější jízdu.

posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

základní

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 295 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 295 000 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, EBD, TCS, zamykání řadicí páky, 4x airbag, aktivní bezp. pásy a opěrky hlavy, palubní počítač, Night panel, tempomat, determální skla, el. ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání s dálk. ovládáním, stěrače a ostřikovače světlometů, přední mlhovky, automatická klimatizace, alarm + Dead Lock, palubní deska obložená dřevem, kožený potah volantu a řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla s el. ovládáním a pamětí, zadní spoiler v barvě vozu, sportovní přední a zadní nárazník, radio+CD, 4x repro, příprava pro GSM telefon, alu kola 215/45 R 17, kožené čalounění sedadel a dveří

Výbava testovaného vozu:základní

Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání

Premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš byl spolu s…

Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“ Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“

Saúdskoarabská společnost Saudi Aramco a firmy CB&I a…

Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci

Evropa by kvůli africkému moru prasat měla prudce snížit…

Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek

V polovině června zruší maďarská aerolinka Wizz Air svou…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13 / 6.6 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 410
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo! Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě…

 



 
Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Dnes 12:52

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do jejich teritoria zamířil Yaris GRMN, který má ambice být nejlepším malým hot hatchem.




Blesk.cz

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to říct. Co na to televize?

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to…

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš zapojil do kampaně ke 2. kolu prezidentských voleb naplno i svoji ženu Evu. Ve…

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou dietu už ale porušil

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou…

Karel Sivák (35) je populární český youtuber a bavič, kterého fanoušci znají především pod přezdívkou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v nejlepších snech

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v…

Musela to být bleskovka. Minulé úterý pod ním rupla židle v Litvínově, a zatímco mu přátelé a známí kondolovali,…

 

Reflex.cz

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich partneři se díky tomu do sebe zamilovali

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich…

Paulu Kalanithimu bylo 37 let, když podlehl rakovině plic. Jeho autobiografická kniha Můj poslední výdech vyšla…

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných kandidátů nedokázal zatím ničím přesvědčit

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných…

Přestože voličský potenciál Miloše Zemana by se už mohl zdát víceméně naplněný a Jiří Drahoš by mohl naopak…