Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

 
 

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

My jsme měli možnost testovat sedan 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem Ecopower, tedy kombinaci, která se v této řadě prodává v České republice nejlépe. Po testu verze 9-3 Viggen jsme si tak rádi ověřili, jak se liší svezení v běžné cestovní verzi tohoto zajímavého vozu.

Není ale třeba mluvit v superlativech. Část oné vyjímečnosti nesou kromě již zmíněného image i netypické prvky, které oddělují Saab i od konkurence ve stejné třídě. Mluvím teď například o celkovém vzhledu vozu, který dává na první pohled najevo svou robustnost a to jak menší zasklenou plochou, tak například masivními sloupky karoserie.

Díky požadavkům na bezpečnost jsou i přední sedadla poněkud více u sebe, o to větší vzdálenost je ale k bočním sklům. Interiér testovaného vozu byl laděn do neutrální šedé barvy, která může na velkých plochách palubní desky působit fádně - je ale samozřejmě možné doobjednat si "dřevěné" obložení. Spínací skříňka vedle páky ruční brzdy a tzv. Night panel (při jízdě v noci se na přístrojové desce zobrazují jen nejdůležitější informace) jsou již u Saabu standardem, potěšil také jednoduše ovladatelný palubní počítač. Prostorem se na předních sedadlech určitě nešetří, vyjímkou jsou nízké opěrky hlavy.

Na zadních sedačkách se ovšem svezou pohodlně jen dva cestující, kteří navíc mohou mít problémy s relativně úzkými zadními dveřmi. Méně prostoru vzadu vyvažuje dlouhý zavazadlový prostor o slušném objemu 494 l.

Testované auto bylo velmi dobře zajeto, i tak nás ale přeplňovaný dvoulitrový čtyřválecpřesvědčil o tom, že je spolehlivým partnerem spíše na delší cesty mimo město. Citelný zátah od 2700 otáček jsme v městském provozu využili jen málokdy ale i tak nebylo toto tunu a půl vážící auto v provozu žádnou brzdou. Převodovka je vhodně odstupňována, síla motoru však dává i možnost volby automatické převodovky. V horním pásmu otáček se dá Saab přimět i k velmi rychlému předjíždění, přičemž vnitřní hluk zůstává na přijatelné úrovni. Celkově plavný charakter jízdy doplňuje i měkce naladěné odpružení, které sice umožňuje v zatáčkách relativně velký náklon vozu, ale i větší nerovnosti překonává bez rázů. Brzdy slouží u Saabu velmi spolehlivě i po opakovaném "trápení" a ani mírná nedotáčivost nebrání bezpečné jízdě.

U testovaného vozu jsme s dvoutřetinovým podílem jízdy po Praze dosáhli průměrné spotřeby 9,8 l/100 km. Mimo město jsme ale spotřebu i při svižném tempu udrželi pod osmilitrovou hranicí, což je hodnota, které nedosahují ani mnohá auta nižších tříd s obdobnými motory. Na dlouhé cesty je ostatně Saab stavěn a spotřebu tak můžeme považovat za přijatelnou.

Automobily Saab nebyly nikdy konfekčním zbožím a z hlediska kombinace techniky a bezpečnosti lze snad mluvit i o samostatné třídě. Za více než milion korun získá zájemce v tomto případě vůz, který nejen bezpečně odveze, ale bude reprezentovat i jeho osobitý styl. Příští rok navíc plánuje švédský koncern představení nové platformy 9-3, na které budou stavěny nejen klasické sedany, kabriolety a kupé, ale chystá se i kombi a SUV.

airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 995 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 056 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

Výbava testovaného vozu:základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 219 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 440
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4629
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1452
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil

Povědomé tvary a elektrický pohon - sedan a kombi Saab…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…