Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

 
 

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

My jsme měli možnost testovat sedan 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem Ecopower, tedy kombinaci, která se v této řadě prodává v České republice nejlépe. Po testu verze 9-3 Viggen jsme si tak rádi ověřili, jak se liší svezení v běžné cestovní verzi tohoto zajímavého vozu.

Není ale třeba mluvit v superlativech. Část oné vyjímečnosti nesou kromě již zmíněného image i netypické prvky, které oddělují Saab i od konkurence ve stejné třídě. Mluvím teď například o celkovém vzhledu vozu, který dává na první pohled najevo svou robustnost a to jak menší zasklenou plochou, tak například masivními sloupky karoserie.

Díky požadavkům na bezpečnost jsou i přední sedadla poněkud více u sebe, o to větší vzdálenost je ale k bočním sklům. Interiér testovaného vozu byl laděn do neutrální šedé barvy, která může na velkých plochách palubní desky působit fádně - je ale samozřejmě možné doobjednat si "dřevěné" obložení. Spínací skříňka vedle páky ruční brzdy a tzv. Night panel (při jízdě v noci se na přístrojové desce zobrazují jen nejdůležitější informace) jsou již u Saabu standardem, potěšil také jednoduše ovladatelný palubní počítač. Prostorem se na předních sedadlech určitě nešetří, vyjímkou jsou nízké opěrky hlavy.

Na zadních sedačkách se ovšem svezou pohodlně jen dva cestující, kteří navíc mohou mít problémy s relativně úzkými zadními dveřmi. Méně prostoru vzadu vyvažuje dlouhý zavazadlový prostor o slušném objemu 494 l.

Testované auto bylo velmi dobře zajeto, i tak nás ale přeplňovaný dvoulitrový čtyřválecpřesvědčil o tom, že je spolehlivým partnerem spíše na delší cesty mimo město. Citelný zátah od 2700 otáček jsme v městském provozu využili jen málokdy ale i tak nebylo toto tunu a půl vážící auto v provozu žádnou brzdou. Převodovka je vhodně odstupňována, síla motoru však dává i možnost volby automatické převodovky. V horním pásmu otáček se dá Saab přimět i k velmi rychlému předjíždění, přičemž vnitřní hluk zůstává na přijatelné úrovni. Celkově plavný charakter jízdy doplňuje i měkce naladěné odpružení, které sice umožňuje v zatáčkách relativně velký náklon vozu, ale i větší nerovnosti překonává bez rázů. Brzdy slouží u Saabu velmi spolehlivě i po opakovaném "trápení" a ani mírná nedotáčivost nebrání bezpečné jízdě.

U testovaného vozu jsme s dvoutřetinovým podílem jízdy po Praze dosáhli průměrné spotřeby 9,8 l/100 km. Mimo město jsme ale spotřebu i při svižném tempu udrželi pod osmilitrovou hranicí, což je hodnota, které nedosahují ani mnohá auta nižších tříd s obdobnými motory. Na dlouhé cesty je ostatně Saab stavěn a spotřebu tak můžeme považovat za přijatelnou.

Automobily Saab nebyly nikdy konfekčním zbožím a z hlediska kombinace techniky a bezpečnosti lze snad mluvit i o samostatné třídě. Za více než milion korun získá zájemce v tomto případě vůz, který nejen bezpečně odveze, ale bude reprezentovat i jeho osobitý styl. Příští rok navíc plánuje švédský koncern představení nové platformy 9-3, na které budou stavěny nejen klasické sedany, kabriolety a kupé, ale chystá se i kombi a SUV.

airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 995 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 056 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

Výbava testovaného vozu:základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata online: před Hudebním divadlem Karlín se srocují podporovatelé Prezidentská debata online: před Hudebním divadlem Karlín se srocují podporovatelé

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman se…

LIAZ: Nesmrtelná auta, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Nesmrtelná auta, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 219 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 440
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4629
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1452
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo! Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Dnes 18:50

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Fešáci z Beverly Hills 90210 Steve a Brandon po 28 letech spolu!

Fešáci z Beverly Hills 90210 Steve a Brandon po 28…

Kdysi ovládli televizní obrazovky se seriálem Beverly Hils 90210 a řady divaček jim padaly k nohám. Nyní se…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Darida bojuje o místo, vzal mu ho talent. Je pod tlakem, říká kouč Herty

Darida bojuje o místo, vzal mu ho talent. Je pod…

Když byl zdravý, patřil pevně do základní sestavy Herty Berlín. Po zranění kolena, kvůli kterému vynechal…

 

Reflex.cz

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů: Tato zvířata používají 7 hlavních zvuků

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů:…

Delfíni mají vysokou inteligencí a používají komplexní systém klikání, mlaskání a hvízdání, kterým se…