Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

Saab 9-3 2,0 LPT Ecopower

 
 

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

Řada 9-3 se světu představila na detroitském autosalonu v roce 1998 jako náhrada dosavadních modelů 900. Popravdě řečeno, však šlo o pouze o důkladný facelift a ne o nový model, se změnou názvu z 900 na 9-3. K tradiční bezpečnosti, která tvoří pilíř image severské značky, přibyl mimo jiné i atribut úspornosti, nesený moderními turbodiesely.

My jsme měli možnost testovat sedan 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem Ecopower, tedy kombinaci, která se v této řadě prodává v České republice nejlépe. Po testu verze 9-3 Viggen jsme si tak rádi ověřili, jak se liší svezení v běžné cestovní verzi tohoto zajímavého vozu.

Není ale třeba mluvit v superlativech. Část oné vyjímečnosti nesou kromě již zmíněného image i netypické prvky, které oddělují Saab i od konkurence ve stejné třídě. Mluvím teď například o celkovém vzhledu vozu, který dává na první pohled najevo svou robustnost a to jak menší zasklenou plochou, tak například masivními sloupky karoserie.

Díky požadavkům na bezpečnost jsou i přední sedadla poněkud více u sebe, o to větší vzdálenost je ale k bočním sklům. Interiér testovaného vozu byl laděn do neutrální šedé barvy, která může na velkých plochách palubní desky působit fádně - je ale samozřejmě možné doobjednat si "dřevěné" obložení. Spínací skříňka vedle páky ruční brzdy a tzv. Night panel (při jízdě v noci se na přístrojové desce zobrazují jen nejdůležitější informace) jsou již u Saabu standardem, potěšil také jednoduše ovladatelný palubní počítač. Prostorem se na předních sedadlech určitě nešetří, vyjímkou jsou nízké opěrky hlavy.

Na zadních sedačkách se ovšem svezou pohodlně jen dva cestující, kteří navíc mohou mít problémy s relativně úzkými zadními dveřmi. Méně prostoru vzadu vyvažuje dlouhý zavazadlový prostor o slušném objemu 494 l.

Testované auto bylo velmi dobře zajeto, i tak nás ale přeplňovaný dvoulitrový čtyřválecpřesvědčil o tom, že je spolehlivým partnerem spíše na delší cesty mimo město. Citelný zátah od 2700 otáček jsme v městském provozu využili jen málokdy ale i tak nebylo toto tunu a půl vážící auto v provozu žádnou brzdou. Převodovka je vhodně odstupňována, síla motoru však dává i možnost volby automatické převodovky. V horním pásmu otáček se dá Saab přimět i k velmi rychlému předjíždění, přičemž vnitřní hluk zůstává na přijatelné úrovni. Celkově plavný charakter jízdy doplňuje i měkce naladěné odpružení, které sice umožňuje v zatáčkách relativně velký náklon vozu, ale i větší nerovnosti překonává bez rázů. Brzdy slouží u Saabu velmi spolehlivě i po opakovaném "trápení" a ani mírná nedotáčivost nebrání bezpečné jízdě.

U testovaného vozu jsme s dvoutřetinovým podílem jízdy po Praze dosáhli průměrné spotřeby 9,8 l/100 km. Mimo město jsme ale spotřebu i při svižném tempu udrželi pod osmilitrovou hranicí, což je hodnota, které nedosahují ani mnohá auta nižších tříd s obdobnými motory. Na dlouhé cesty je ostatně Saab stavěn a spotřebu tak můžeme považovat za přijatelnou.

Automobily Saab nebyly nikdy konfekčním zbožím a z hlediska kombinace techniky a bezpečnosti lze snad mluvit i o samostatné třídě. Za více než milion korun získá zájemce v tomto případě vůz, který nejen bezpečně odveze, ale bude reprezentovat i jeho osobitý styl. Příští rok navíc plánuje švédský koncern představení nové platformy 9-3, na které budou stavěny nejen klasické sedany, kabriolety a kupé, ale chystá se i kombi a SUV.

airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 995 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 056 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, aktivní bezp. pásy, aktivní opěrky hlavy, boční airbagy, ABS, EBD, nastavitelný volant, zamykání řadicí páky, mechanická klimatizace, velurové čalounění, stěrače a ostřikovače světlometů, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední zrcátka, příprava pro audiosystém, alarm + imobilizér + Dead Lock, palubní počítač, Night panel

Výbava testovaného vozu:základní + litá kola, metalický lak, audiosystém Saab AS2

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1985
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 219 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 494 / 1314
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 440
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4629
b) šířka (mm): 1711
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1452
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Saab 9-3 - nový přírůstek Saab 9-3 - nový přírůstek

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je…

NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…