Saab 9-7X Aero: 35 kusů amerického Saabu pro německý trh
Dosud největší model Saabu – 9-7X se vyrábí od roku 2005. Vznikl na platformě GMT360, kterou využívá například Chevrolet TrailBlazer a GMC Envoy. Karoserie je kromě přední části prakticky identická s již nevyráběným Oldsmobilem Bravada. V nabídce jsou motory americké konstrukce – řadový šestiválec 4,2 Atlas (213 kW), osmiválec 5,3 Vortec (224 kW) a od roku 2007 také 6,0 LS2 (298 kW) ve verzi Aero.
Právě 9-7X Aero se dostane oficiální cestou na německý trh. Velkoobjemový atmosférický osmiválec sice popírá základní filozofii modelů Saab Aero, díky výkonu 298 kW a maximu točivého momentu 542 Nm ale téměř 3 tuny těžké SUV zrychlí na 100 km/h za 6 sekund. 9-7X Aero má navíc standardně také zesílené stabilizátory přední nápravy a zadní diferenciál se zvýšenou svorností. Všech 35 kusů určených pro Německo bude mít lak v karbonově černé metalíze a 20palcová kola.
Saab 9-7X se kromě USA prodává také na Středním Východě a v některých evropských zemích. Nabízen byl také krátce na českém trhu, motor 4,2 l stál 1,595 milionu Kč a 5,3 V8 1,666 milionu Kč.
Výroba 9-7X bude společně se všemi dalšími modely s platformou GMT360 ukončena letos 23. prosince, kdy bude zavřena továrna Moraine v Ohiu. Nepřímým nástupcem bude menší crossover 9-4X, který má také podvozkovou platformu koncernu GM, ale jeho vývoj vedli konstruktéři Saabu. Do prodeje by se měl dostat v roce 2009.