Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská BAIC vstoupí do Koenigseggu, pomůže mu převzít Saab

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
Čínská automobilka Beijing Automotive Industry Holding (BAIC) koupí menšinový podíl ve švédském výrobci luxusních vozů Koenigsegg, aby mu pomohla financovat plánované převzetí švédské automobilky Saab Automobile. Oznámila to dnes společnost Koenigsegg.

"Je to důležitý krok na cestě k novému Saabu. Máme dobře připravený podnikatelský plán, důležité partnerství a jsme připraveni postupovat bez financování ze strany státu," uvedl generální ředitel firmy Christian von Koenigsegg.

Společnost Koenigsegg v srpnu podepsala smlouvu o převzetí ztrátové automobilky Saab od amerického koncernu General Motors, financování této akvizice však ještě nebylo dořešeno. Státní tajemník Joran Hagglund již v pondělí uvedl, že Koenigsegg předložil švédské vládě nový plán pro financování převzetí Saabu. Dodal, že plán již od vlády kromě záruk na půjčku od Evropské investiční banky (EIB) nevyžaduje žádné dodatečné úvěry.

Společnost BAIC je pátým největším výrobcem automobilů v Číně. Firma v červenci odstoupila z boje o německou automobilku Opel, která je rovněž součástí GM. BAIC je také považována za možného zájemce o převzetí švédského výrobce osobních vozů Volvo, který je součástí americké automobilky Ford Motor. O Volvo má podle dnešních informací zájem rovněž čínská Geely Holding Group.

Automobilka GM začala jednat o prodeji Saabu a Opelu kvůli své tíživé finanční situaci. GM nedávno opustila bankrotový režim poté, co se v rámci rozsáhlé restrukturalizace zahrnující prodej některých značek přeměnila v menší podnik. Ten by měl pružněji reagovat na požadavky zákazníků. GM nyní pracuje rovněž na prodeji amerických značek Saturn a Hummer.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
11. 9. 2009 17:09
Re: Saab: MADE IN CHINA
Jenže tahle prémiová trojice má dost odlišné zákazníky.
Nová 95 nebude masovka pro manažery, tohle prostě mezi fleetovou konfekci nikdy nezapadne.

Navíc, jak si správně napsal slušný Saabista přece jezdí na benzin. A ten kdo přejde na Saab 95 od konkurence si myslím, že se spokojí i s naftou 4 válcem. :-!
Avatar - palokalo
11. 9. 2009 16:32
Re: Saab: MADE IN CHINA
pokial ma pamat neklame tak od 1500 do 2000 kg. Podla motora. A 5 metrovy sobik kombi aero.. to by som si nechal pacit
Avatar - palokalo
11. 9. 2009 16:29
Re: a predsa congovia
no hned sikmemu sobovi najdeme dvojite vyuzitie :-)
11. 9. 2009 15:35
Re: Evidentne..
tak ono sa ťažko konkuruje štátne riadenému kapitalizmu, kde sociálna sieť je na úrovni ranného kapitalizmu, luďské práva (majetok, vyvlastnenie, zákonník práce) sú len bludy šírené západnými imperialistami a pod.
11. 9. 2009 15:30
Re: Saab: MADE IN CHINA
hmm, tak bez té 6válcové nafty to budou mít hoši blonďatý docela těžký. Emise i downsizing chápu, ale stačí se podívat ke konkurenci - jaké procento u BMW5, E-Classe/A6 tvoří právě tahle motorizace?

Oni spíš asi vrazili všechny prachy do vývoje 9-5 jako takové, a prostě na tohle už nezbylo... A ani není kde moc nakoupit asi.

A stejně! Slušný Saabista přece jezdí na benzin a ti ostatní nás nezajímají >:-[]