BAIC BC301Z: Žádné Béčko!
Koncern Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd (BAIC) se dostal do povědomí Evropanů v průběhu letošního roku prostřednictvím své divize Beijing Auto Work (BAW), která zakoupila licence na výběhové varianty Saabu 9-3 a 9-5.
Skupina kromě toho v oblasti vývoje a výroby osobních automobilů spolupracuje s firmami Mercedes-Benz a Hyundai. Právě jeden z modelů německé automobilky posloužil za základ pro čínský BAIC BC301Z.
Pětidveřový hatchback lze i na první pohled jednoduše identifikovat jako asijské dvojče Mercedesu třídy B. Hlavní rozdíly na přídi karoserie představuje maska chladiče s vlastním logem, jiné hlavní světlomety a jen mírně upravený design nárazníku. Na zádi je největší změnou tvar svítilen a s ním související úpravy linií nárazníku, blatníků a víka zavazadlového prostoru.
Ani v interiéru se čínští designéři neodhodlali k příliš velkým experimentům a zachovali hlavní linie palubní desky i výplní dveří. Odlišný je přístrojový štít, ovladače na středové konzole a volant.
Zatímco design jasně odkazuje na Mercedes-Benz, tak technika pochází od zcela jiné značky. BAIC BC301Z bude nabízen s jedním ze dvou zážehových motorů japonské značky Mitsubishi. První z nich má objem 1,3 l a spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Druhý motor má objem 1,5 l a je spojen s bezestupňovou převodovkou CVT.
Karoserie hatchbacku BAIC je 4038 mm dlouhá, 1720 mm široká a 1500 mm vysoká, rozvor měří 2500 mm. Mercedes-Benz B má vnější rozměry 4273 x 1777 x 1604 mm, rozvor měří 2778 mm.
Kromě pětidveřového hatchbacku BC301Z nabídne BAIC na čínském trhu v příštím roce i odvozený sedan BC302Z a kombi BC303Z.