Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BAIC BC301Z: Žádné Béčko!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Čínský koncern Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd, známý pod zkratkou BAIC, představuje svého dvojníka Mercedesu třídy B.

Koncern Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd (BAIC) se dostal do povědomí Evropanů v průběhu letošního roku prostřednictvím své divize Beijing Auto Work (BAW), která zakoupila licence na výběhové varianty Saabu 9-3 a 9-5.

Skupina kromě toho v oblasti vývoje a výroby osobních automobilů spolupracuje s firmami Mercedes-Benz a Hyundai. Právě jeden z modelů německé automobilky posloužil za základ pro čínský BAIC BC301Z.

Pětidveřový hatchback lze i na první pohled jednoduše identifikovat jako asijské dvojče Mercedesu třídy B. Hlavní rozdíly na přídi karoserie představuje maska chladiče s vlastním logem, jiné hlavní světlomety a jen mírně upravený design nárazníku. Na zádi je největší změnou tvar svítilen a s ním související úpravy linií nárazníku, blatníků a víka zavazadlového prostoru.

Ani v interiéru se čínští designéři neodhodlali k příliš velkým experimentům a zachovali hlavní linie palubní desky i výplní dveří. Odlišný je přístrojový štít, ovladače na středové konzole a volant.

Zatímco design jasně odkazuje na Mercedes-Benz, tak technika pochází od zcela jiné značky. BAIC BC301Z bude nabízen s jedním ze dvou zážehových motorů japonské značky Mitsubishi. První z nich má objem 1,3 l a spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Druhý motor má objem 1,5 l a je spojen s bezestupňovou převodovkou CVT.

Karoserie hatchbacku BAIC je 4038 mm dlouhá, 1720 mm široká a 1500 mm vysoká, rozvor měří 2500 mm. Mercedes-Benz B má vnější rozměry 4273 x 1777 x 1604 mm, rozvor měří 2778 mm.

Kromě pětidveřového hatchbacku BC301Z nabídne BAIC na čínském trhu v příštím roce i odvozený sedan BC302Z a kombi BC303Z.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
30. 12. 2010 20:19
Re: spolupráca
Neodporujem - ale ani nesúhlasím. Pretože sa o tom v článku jednoznačne nepíše, môžeme písať iba ak dohady.
30. 12. 2010 14:58
Re: spolupráca
Píšeš o legálnosti či nelegálnosti tohto modelu, alebo o podobe s Mercedesom?
Okrem toho to, čo píšeš, je skôr tvoj dohad ako fakt - alebo máš nejaký odkaz, kde o tom píšu?
Mimochodom, čo si predstavuješ pod pojmom "zabehlé stroje" alebo "kopytá", či "plány"?Ani jeden z týchto termínov sa v branži nejak nevyskytuje... ;-)
30. 12. 2010 12:49
Re: spolupráca
Nebude to tim, ze spoluprace probiha v tom, ze jim Mercedes odproda stare a "zabehle" stroje, kopyta, plany a pomuze trochu to dat dohromady s tim, ze tyto auta se nikdy nesmi prodavat mimo uzemi CLR?
30. 12. 2010 12:25
Re: spolupráca
To isté napadlo aj mňa. Zvláštne, že v článku na túto tému nič viac nie je. Niekedy mi to tu pripadá ako bulvár - vytlačia kačicu, pár všeobecných čísiel, a fakty chýbajú. A že to nie je prvý taký článok.

Inak, pozatavil som sa nad tvrdením, že Číňania toho na dizajne Mercedesu B veľa nezmenili - zaujímavé je, že auto má celkom iné rozmery, aj veľkosť, čiže zmeniť museli úplne všetko, resp. museli ho nakresliť úplne odznova, aj keď jeho markanty skopírovali.
Avatar - gld
30. 12. 2010 12:06
spolupráca
Teraz mi nie je jasné, keď BAIC spolupracuje s mercedesom, jedná sa teda o licencovanú kópiu, alebo len taká divočina na čínsky spôsob? ;-\