Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané posilují, bývalý designér Mercedesu přechází k BAIC

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 5. 2013 • 22:29
6
Čínské automobily už nechtějí být jen kopiemi západních vozů. BAIC angažoval Petera Arcadipana.

Australan Peter Arcadipane pomáhal při vzniku Mercedesu CLS první generace C219, kupé CL C215 i původní SUV ML W163, kromě jiného vytvořil i černý policejní Interceptor pro film Mad Max. U BAIC povede coby ředitel tým 130 designérů a prvním úkolem bude navrhnout sedan se zadním pohonem, který by měl patřit minimálně do evropské střední třídy, ale možná i výše, informací je poskrovnu. Následovat bude crossover, oba s technikou trojcípé hvězdy. Později přijde na řadu celá řada nových aut, datum jejich příchodu na čínský trh samozřejmě není dosud známo.

Arcadipane se v rozhovoru pro australský server GoAuto vyjádřil, že byl požádán o návrh vozů „se sofistikovaným designem a velkých rozměrů.“ Tvary by neměly být typicky čínské či dejme tomu asijské, ale „mezinárodní“. BAIC chce díky jeho angažování dosáhnout větší korporátní identity svých nových modelů, aby příliš nepřipomínaly produkty jiných výrobců.

Právě u samotného Daimleru s tím má totiž docela problém. Ano, BAIC Motor se stuttgartskou automobilkou úzce spolupracuje. Vyrábí sice některé modely pro tamní trh v nedávné minulosti ovšem představil několik dalších vlastních, které design současných mercedesů evidentně kopírují. A tohle by se mělo v budoucnu změnit. Nicméně, právě s Mercedesem, ale také s Audi a BMW chce firma v Říši středu soutěžit. Mechanika bude však i nadále pocházet z Německa.

Konkurenci představují kromě zmíněné trojice i Jaguar, Volvo, Lexus a Cadillac. Číňané, kteří si luxusnější zboží na čtyřech kolech mohou dovolit, dávají přednost právě cizím značkám, chtějí kvalitu a netouží po ničem okopírovaném. BAIC si hodně troufá vzhledem k tomu, že ani doma nemá prakticky žádnou image, v luxusní oblasti teprve ne.

Arcadipane strávil poslední dva roky návrhem elektromobilu značky Denza, který bude vyrábět společný podnik BYD Auto a... Daimleru. Tento vůz se představí na autosalonu v Kantonu letos v listopadu a prodávat se začne příští rok. Australský automobilový návrhář se ale přesouvá ze Šen-čenu severněji, do Pekingu.

Poslední koncept BAIC 900 prezentovaný letos na autosalonu v Šanghaji sice vytvořilo italské studio neméně proslulého Leonarda Fioravantiho, ale to novému šéfovi návrhářského týmu nijak nevadí. Sám řekl: „Spolupráce s Fioravantim může pokračovat dále.“. Vždyť se koneckonců jednalo o sportovní kupé se vzhůru výklopnými dveřmi.

Související články

Témata
Avatar - PlugIN
14. 5. 2013 16:42
Re: Začátek konce?
Já třeba důsledný jsem. Snažím se co nejvíce kupovat hlavně evropské zboží. Nehodlám podporovat Čínskou ekonomiku, i vzhledem k tomu za jakých pracovních podmínek se tam dělá....
14. 5. 2013 09:55
Re: Začátek konce?
Jen abys diky tvemu "zaprisahani se" potom nemusel pred duchodem jezdit na kole ;-)
Avatar - Magister
14. 5. 2013 08:34
Re: Začátek konce?
:yes:
14. 5. 2013 01:40
Začátek konce?
Po přečtení zprávy si říkám, kde to skončí? Centrálně řízená ekonomika si vždy schválí legislativu, jaká se jí bude hodit, až bude proveden tranfer technologií a pak zahraniční výrobci zapláčou. Osobně si žádný čínský automobil nehodlám nikdy zakoupit. Jen je mi líto těch, kteří do těch rakví sednou.
Avatar - Aladeen
13. 5. 2013 18:15
Možno
si Arcadipana skoprírovali tiež a vytlačili na 3D tlačiarni ... >:-[] :yes: