Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab pomůže Číňanům s distribucí levných SUV v USA a Evropě

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Číňané mají velké plány a rychle se učí. K oslovení zákazníků ale potřebují na cílových trzích dealerskou síť. Jednu takovou má Saab.

"Smáli jsme se, když přišli se svými prvními auty Japonci, smáli jsme se Korejcům, ale až přijdou Číňani, smát se nebudeme," řekl novinářům šéf Saabu Victor Muller na setkání, které bylo věnováno novému spojení švédské automobilky s čínskou Hawtai Motor Group.

Minulý týden obě firmy oznámily, že čínská Hawtai Motor Group investuje 150 milionů eur (3,6 miliardy Kč) do záchrany ztrátového švédského výrobce automobilů.

Investice umožní Saabu zaplatit dluhy a v příštím týdnu i obnovit produkci. Hawtai obdrží za 120 milionů eur zhruba 30procentní podíl ve Spykeru a dalších 30 milionů eur poskytne ve formě úvěru. Dohoda o investici zahrnuje rovněž vytvoření společného podniku a počítá se zahájením výroby automobilů Saab v Číně pro místní trh v roce 2013.

Hawtai se v posledních týdnech dostala do médií zejména díky novému SUV SUV Hawtai B35, které velmi připomíná úspěšný vůz Porsche Cayenne. Technika čínského vozu pochází z korejského Hyundaie Santa Fe předchozí generace.

Muller odmítl potvrdit, že by se Saab měl stát přímo distributorem tohoto konkrétního vozu, ale připustil, že dealerská síť na hlavních západních trzích patří k ceněným aktivům švédské autombilky, které velmi zajímá expandující čínské výrobce.

Muller řekl, že je možné, že se Saab stane distributorem levného SUV z Číny (cena kolem 10.000 USD) pro evropský a americký trh, ale že zatím není možné říci o jaký model a jakou značku půjde. První vozy podle něj nebudou dosahovat na bezpečnostní standard špičkových modelů ve třídě, ale nízká cena prý bude dostatečným atraktorem pro zákazníky.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - saldy
12. 5. 2011 15:51
Tak
a je to tu, automobilová superstar, tedy podivná přehlídka pojízných samohonek přichází do Evropy. Srovnání s korejci není úplně na místě, byť byli také vysmíváni, sice předvádějí poslední dobou silný tah na branku, ale budují pozice přeci jen "od spodu", do střední třídy v Eu vážněji vstupují až letos, silně posíleni např. úspěšným Santa Fe. Přesto vstup do elitní ligy, jim zůstane i přes technologický potenciál, v Evropě navždy uzavřen.

Síla, tradice a zvuk značky je něco, co si ani číňani nikdy nevyrobí, mohou si jí jedině.... koupit. Jestli si myslí že evropany osloví levnými kopiemi aut silné trojky, včetně luxusních suv, tak bolestně narazí, nedávám jim ani 1% naděje na úspěch.
Solventní kupec si za značku téměř vždy a rád připlatí, naopak početný méněsolventní maloměšťák je však až příliš háklivý na posměch sousedů, a to si loga Porsche může nalepit kam chce, nakonec zůstane raději u mainstreamu...tudy cesta také nevede >:D
Ať si číňani dělaj co chtěj, jsou to jejich peníze, ale zneuží k tomu zrovna Saab, mě prostě mrzí, to měl raději zaniknout úplně.
12. 5. 2011 15:10
Ne
Ne tohle už je moc, doufám že takové auto tady nikdo nekoupí. To že kvalita bude příšerná, všechno je okopírovaný, ... to je od číňanů klasika, ale ty koberečky!!!! To je vrchol!!! To je na soud.
Teď už jsen čekat, kdy se takové "vozy" objeví někde v supermarketu :-(
12. 5. 2011 15:03
Re: Jedna rána za druhou
mno toho jsme si ani nevšiml:D
Avatar - Rubb
12. 5. 2011 12:59
Re: Jedna rána za druhou
Nejlepší jsou ty červené koberečky s nápisem PORSCHE >:D >:D >:D
12. 5. 2011 09:56
Jedna rána za druhou
Člověk by si řekl, že poté, co se severká ikona vymaní z područí GM bude svítat na lepší časy.
Budování a udržování značky není jen o logu na kapotě. Je to taky závazek o etickém fungování, nějakých zásadách a stání si za nimi.

Asi sem nebyl sám, kdo od novýho majitele čekal nějakou koncepci.

Do budoucna se můžeme těšit na spojení diskontních prodejů SAABů a nějakýho podřadnýho ** SUV od soudruha kapitalisty. Na parkovišti u Lidlu se budou dělat pouliční prodeje a kupující vždy dostane dvě auta. SAAB na víkendy, SUV na všední dny:)

Co dodat? Jestli si majitel chce honit ego, mohl zůstat u svý kýčovitý hyper prémie, pokud chce vydělávat peníze, neměl kupovat ztrátovou automobilku.