Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samsung SM5 Nova: Jihokorejský Latitude po druhé modernizaci

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Renault Samsung Motors inovoval sedan střední třídy SM5. Evropského Renaultu Latitude se ale tyto změny už nedotknou.

Samsung SM5 třetí generace L43 se vyrábí od konce roku 2009 v jihokorejském Busanu. My jej známe důvěrněji v kabátku Renaultu Latitude , který vzniká ve stejné továrně. Z českého trhu sice již bezmála 4,9 m dlouhý vůz zmizel, ale na západ od nás se stále ještě prodává, třeba i v „domácí“ Francii. Evropské klienty však příliš nepřesvědčil, svůj asijský rodokmen prostě nezapře. Není ani originální jako tomu bylo u předchůdců, třeba řady 25, Safrane, či hodně nepochopeného Vel Satisu .

Čtyřdveřový sedan s rozvorem náprav 2,76 m aktuálně prošel v jižní části Korejského poloostrova vzhledovou modernizací, už druhou, ta první přišla v listopadu 2012. Neříkají ji nakonec Neo, jak se původně předpokládalo, nýbrž Nova. Hlavním poznávacím znakem provedení pro rok 2015 je upravená maska se třemi vodorovnými chromovanými lištami, první dvě propojují výše logo. V hranatých mlhovkách se usadily diody, denní už v hlavních světlech byly dříve, stejně jako směrovky umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách. Přední nárazník také v souvislosti se změnami prodělal nějaké ty retuše. Boků a zádě se však modernizace prakticky nedotkla.

Renault Samsung Motors tedy počítá s výrobou ještě nějaký ten pátek, i když ani doma není SM5 prorokem, předchozí řady byly obchodně rozhodně úspěšnější. Motorová paleta je aktuálně velmi široká. Základ představuje čtyřventilový benzinový čtyřválec 2,0 l/104 kW, ve dvoupalivové verzi LPI na zkapalněný ropný plyn (LPG) disponuje o kilowatt menším výkonem. Jednotka TCe má sice nižší zdvihový objem, ale díky turbodmychadlu celých 140 kW! Turbodiesel 1.5 dCi pak nabízí 81 kW. K zážehovému dvoulitru se dodává bezestupňová převodovka CVT, k 1.6 TCe zase šestistupňová dvouspojková skříň EDC, stejně jako k jedinému naftovému motoru.

Interiér je tak trochu ze staré školy, malá obrazovka ve střední části jinak příjemně oblé palubní desky působí zastarale. Paradoxně se jedná o nový informační systém R-Link2, k němu může zákazník připojit i mobil, dostane taktéž zdarma Wi-Fi a adaptér pro výběr mýtného, nezapomeňme ani na chytré vnitřní zrcátko. I když multimédia samozřejmě nabídnou i další moderní fuknce, tady jsou i přes facelift léta jaksi vidět. Tmavý dřevěný dekor noblesních specifikaci vypadá na zveřejněných fotkách bohužel spíše levně. Klasická páka mechanické parkovací brzdy chybí, tu ale neměly a nemají už ani modely pro Evropu.

Ze starého kontinentu Latitude v současnosti rychle mizí a Renault jej přestává marketingově podporovat, poptávka po něm byla opravdu hodně malá.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
7. 1. 2015 10:20
Latitude
Taky bych čekal nižší ceny Renaultu Latitude,jsou od cca 350 výše(r.v.2012)jednou jsem s tím jel jako spolujezdec a žádná tragedie to nebyla ;-)