Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sandvik předvedl schopnosti autonomního řízení důlního nakladače ve skleněném bludišti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Sandvik již více než dvacet let v dolech využívá automatizované nakladače a vozidla. Nyní uvádí její novou generaci a demonstruje schopnosti nakladače bez lidské posádky.

Společnost Sandvik se v devadesátých letech zaměřila na využití automatizovaných a dálkově ovládaných vozidel v důlním provozu s cílem vyjmout lidské posádky z potenciálně nebezpečného podzemního prostředí a zároveň se snahou o zvýšení produktivity práce.

Po více než dvaceti letech mají za sebou stroje společnosti Sandvik přes dva miliony provozních hodin v podzemí. Za tuto dobu podle materiálů společnosti nedošlo k jediné nehodě s účastí lidí.

Systém autonomního řízení důlních nakladačů a nákladních vozidel společnosti Sandvik se učí trasy, po nichž se pak pohybuje, od prvního vstupu do tunelů dolů. Pro řízení vozidla jsou využívány údaje z celé řady senzorů a gyroskopů, zatímco GPS, které pod zemí nefunguje, zde použito není.

Vozidla jsou i přes své vlastní systémy řízení neustále pod dohledem svých strojníků a řidičů. Ti mohou kdykoliv zasáhnout do řízení, i když nejsou přítomni v jejich kabinách, ale usazeni v komfortní řídící místnosti na zemském povrchu a mají k dispozici informace o pohybu vozidel včetně záběru z kamer na nich umístěných.

Schopnosti autonomního řízení důlního nakladače demonstrovala společnost Sandvik, když do labyrintu vytvořeného ze skleněných tabulí vyslala vozidlo s celkovou délkou 11 metrů a hmotností 38 tun. Výsledek odhalují videa, z nichž vyplývá, že pro skleněné tabule byl mnohem nebezpečnější než samotný stroj lidský tým, který se na provedení tohoto testu podílel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)