Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Blue Stream pro milovníky specialit

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ve spolupráci s firmou Svempas připravila Scania limitovanou edici svých nákladních vozidel, odkazující na původní tahače Streamline z roku 1991.

Označení Streamline použila Scania poprvé v rámci svého stého výročí a uvedla pod ním celou řadu novinek. K hlavním z nich patřily úpravy exteriéru, které přinesly o 12 až 15 % nižší aerodynamický odpor než u standardní verze a také se takto pojmenované modely mohly pochlubit o 4 až 5 % nižší spotřebou paliva.

V loňském roce uvedla Scania nejnovější provedení Streamline, navazující na své předchůdce. I nejnovější generace se může pochlubit důkladně propracovanou aerodynamikou svého exteriéru. Švédský výrobce má na toto nejnovější provedení Streamline pozitivní ohlasy od svých zákazníků, z nichž si řada vzpomněla na původní verzi s počátku devadesátých let a zatoužila u svých tahačů po vzhledu odkazujícím právě na ni.

Právě proto se Scania opět spojila s firmou Svempas, s níž v roce 2011 vytvořila úspěšnou limitovanou edici tahače V8 Black Amber, a výsledkem jejich nejnovější spolupráce se má stát série dvou set vozidel pojmenovaných Blue Stream.

Všechna vozidla ze série Blue Stream má spojovat modrý lak kabiny a dalších částí exteriéru, který má přímo odkazovat na Streamline z roku 1991. V případě novinky je pak modrá kombinována s černou maskou chladiče, doplňky v barvě kovu a ružovými a fialovými pruhy.

Interiér Blue Stream má posádce poskytovat špičkový komfort při práci i odpočinku a Scania společně s firmou Svempas nabídne budoucím majitelům široké možnosti individualizace. Standardem ovšem mají být kůží čalouněná a odvětrávaná sedadla s exkluzivním prošíváním nití v kontrastní barvě. Barevné ladění interiéru má být do modrého odstínu podobně jako je tomu v případě exteriéru.

Scania nehodlá omezovat produkci tohoto speciálního modelu pouze na jednu konfiguraci podvozku a kabiny. Zákazníci mají mít možnost volby mezi kabinami Highline a Topline. V případě pohonných jednotek budou k dispozici vidlicové osmiválce s výkony d 368 kW (500 k) do 537 kW (730 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)