Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Streamline: Styl i hospodárnost v jednom balení (videa)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 6. 2013 • 01:31
54
Zobrazit náhledy (54)
Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania
Pojmenovaní Streamline je u společnosti Scania vyhrazeno pro nákladní vozidla řad G a R, která jsou připravena pro dálkovou dopravu. Tyto modely mají nyní nové aerodynamické úpravy i výbavu.

Scania použila pojmenovaní Streamline poprvé v roce 1991, kdy v rámci své stého výročí uvedla celou řadu novinek. Mezi nimi i toto provedení svých nákladních vozidel, které mělo díky úpravám exteriéru o 12 až 15 % nižší aerodynamický odpor než standardní verze a také se mohlo pochlubit o 4 až 5 % nižší spotřebou paliva.

V letošním roce uvádí Scania nejnovější provedení Streamline, které navazuje na své předchůdce a má rovněž propracovanou aerodynamiku, kterou doplňují některé nové prvky výbavy.

Ladné linie

Součástí úprav je zaoblení rohových částí kabin typů G a R, díky kterému překoná vzduch při proudění zepředu směrem na boky kabiny minimální odpor.

Na druhé straně je však určité víření nutné, aby se na klice dveří neusazovala špína a prach. Řešením je patentovaný spoiler, umístěný přímo nad světlomety. Jeho součástí je vedení, které vytváří přiměřené víření vzduchu.

Dalším prvkem zdokonalujícím aerodynamické vlastnosti kabiny je nová sluneční clona, jejíž otevřené konce umožňují, aby vzduch proudil podél bočních stran kabiny, a kromě toho snižují i úroveň aerodynamického hluku.

Nové aerodynamické řešení rohů kabiny a sluneční clony snižuje spotřebu paliva nákladních vozidel Scania řady G a R při stálé rychlosti až o jedno procento.

Mezi další designové úpravy přední části vozu patří vylepšené kombinované světlomety s novými kryty, směrovými LED světly a denními provozními světly. Kromě toho jsou k dispozici i světla typu H4, H7 a xenonová světla, přičemž na evropském trhu je typ H7 součástí standardní výbavy vozů řady G a R.

Novinkou jsou i koncová LED světla, která svým tvarem kopírují designové prvky přední části. Podle materiálu společnosti Scania mají zaručit úsporu 30 litrů paliva ročně.

Pohodlnější i praktičtější

V interiéru mají vozidla Scania Streamline nová sedadla značky Recaro, která mají nabízet dokonalou kombinaci praktičnosti a komfortu. Sedadla jsou stavitelná ve všech směrech a dodávají se s funkcí dvoufázové ventilace.

Součástí vylepšení kabiny je nové čalounění a tlumenější barvy v interiéru, jejichž úkolem je vytvořit klidnější atmosféru v oblasti na spaní. V případě spací kabiny typu R je standardem roztahovací lůžko, u nějž lze nastavovat šířku od 730 do 900 mm, přičemž toto nastavení slouží také k přizpůsobení tvrdosti matrace.

K dalším novinkám patří radiopřijímač s navigací, rozhraní Bluetooth a připojení prostřednictvím USB konektoru. Obrazovka na palubní desce slouží k zobrazení informací z navigace a audiosystému, ale zároveň se na ni může přenášet obraz až ze šesti kamer.

Pneumatické pérování od nynějška disponuje elektronickým systémem ovládání výšky.

Na novém dálkovém ovladači se nacházejí čtyři paměťová tlačítka. K dispozici jsou dva

stupně výkonu – základní a rychlý. Rychlý stupeň je ideální v situacích, které vyžadují

časté nastavování pneumatického pérování.

Další novinkou je funkce přenosu zatížení. Zatížení se přenáší mezi nápravami třínápravového podvozku. Jde o dvoustupňový proces. Zatížení se přenáší nejprve

Ze zvedací nápravy na hnací dvojnápravy podvozku, a pak mezi samotnými hnacími

Nápravami podvozku, výsledkem čehož je vyšší trakční síla.

Motory Euro 6

Společně s novým provedením Streamline představila společnost Scania i nové motory Euro 6, které mají podobně jako propracovaná aerodynamika přispět ke snížení spotřeby paliva.

Šestiválcová verze s výkonem 302 kW využívá k plnění Euro 6 pouze technologii SCR. Druhá generace motorů s výkonem 331 kW a 361 kW, splňujících emisní normu Euro 6, přináší úsporu paliva až o 2 procenta.Novinkou mezi pohonnými jednotkami jsou i motory V8 Euro 6 s výkony 383 kW a 427 kW.

Zákazníci společnosti Scania mohou v současnosti vybírat z devíti výkonových úrovní motorů Euro 6 od devítilitrového motor se 184 kW až po vrcholný V8 s výkonem 427 kW. Paleta pohonných jednotek se má nadále rozšiřovat a kromě konvečních verzí nabízí Scania i dva plynové motory s možností přestavby na bioplyn, stlačený zemní plyn (CNG) nebo zkapalněný zemní plyn LNG.

Standardem pro vozidla Scania Streamline je automatizovaná převodovka Scania Opticruise s automatickou spojkou a nabídkou až tří výkonnostních režimů, kterou doplňuje inteligentní tempomat Scania Active Prediction. Společně tyto prvky snižují spotřebu paliva o 4 až 5 %.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud